Java (Minecraft) server crashed Ziggo connectbox

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Itskevin
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-10-2024
Ik wou dit eerst op de Ziggo-forums plaatsen, maar ik krijg een error tijdens het posten.
(syntax error in de ajax die het formulier verstuurd.)

Ik probeer op mijn netwerk een Minecraft server te draaien. Maar zodra ik hiermee met een ip verbinding maakt crasht de connectbox.
Het maakt geen verschil of de server op mijn computer draait of op een andere binnen het netwerk. Als ik verbind ligt het hele netwerk (inclusief telefoon en tv) plat.

Als ik met “localhost” verbind is er niks aan de hand en gedragen de server en de connectbox zoals verwacht. Het is alleen wanneer ik (of iemand extern) met mijn ip verbinding maakt dat de connectbox crasht.

Ik kwam de volgende topics tegen op de forums van Ziggo:

https://community.ziggo.nl/community-archief-226/connectbox-crashed-bij-port-forwarded-servers-46522

https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/connectbox-crash-met-plex-port-forwarding-poort-443-via-externe-proxy-46155

https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/nat-loopback-problemen-compal-connectbox-nas-server-slecht-bereikbaar-39734

Deze topics claimen dat het om een fout in de nieuwe firmware van de connectbox zou gaan. Iets wat ik anekdotisch kan bevestigen aangezien het 1,5 jaar geleden wel probleemloos heeft gewerkt.

Hoewel dit topic een ander probleem aanwijst denk ik niet dat dat van toepassing is op mijn situatie:
https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/server-hosting-crashed-modem-43094
Ik heb een vrij standaard netwerk, alleen een connectbox en verder een Ubiquiti wifi-accesspoint en nog een switch.

Ik heb gisteren telefonisch contact gehad met de klantenservice. Om te informeren naar de mogelijkheden en of ik eventueel in aanmerking kom voor een nieuw modem zoals in de zojuist genoemde topics dé oplossing lijkt te zijn.

Maar aangezien er niks "mis” was met de connectbox en ik al de nieuwste heb (iets wat ik betwijfel aangezien deze er al iets van 4+ jaar hangt) kon er geen nieuwe/vervangende gestuurd worden. En werd ik naar de forums verwezen.

Maarja, zoals ik al aangaf kan ik niks op de forums plaatsen ivm een error (welke ik op meerdere browsers, apparaten en netwerken krijg). Dus vandaar dat ik hier een topic plaats.

Normaal gesproken verbind je gewoon met het ipv4-adres en dat is ook wat ik het liefst zou willen.
Ik weet niet precies welke connectbox ik heb, staat verder geen merk of type op.

Is dit probleem op te lossen? Of moeten spelers op een andere manier verbinden?

Why did the bike fall over?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Had dit te maken met een NAT loopback die de Connectbox liet crashen een tijd geleden ? (Geen idee of dit is opgelost in de tussentijd)

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

De ziggo connectboxen plegen te crashen als je loopback NAT gebruikt.
Dwz dat je van binnenuit naar het WAN adres van de router connect

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Itskevin
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 13:01:
De ziggo connectboxen plegen te crashen als je loopback NAT gebruikt.
Dwz dat je van binnenuit naar het WAN adres van de router connect
Dus als iemand extern verbind zou dit geen problemen moeten geven?
Alleen als ikzelf met mijn ip verbind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Itskevin schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 13:04:
[...]

Dus als iemand extern verbind zou dit geen problemen moeten geven?
Alleen als ikzelf met mijn ip verbind.
Hangt er van af: 't zou kunnen dat de minecraft server het zelf ook doet
Een service als Syncthing doet dat ook; kun je ook niet draaien achter een ziggo connectbox

Meen me te mogen herinneren dat je 't kunt oplossen door je connectbox in bridge te laten zetten en een router te gebruiken die het wel ondersteunt

[ Voor 16% gewijzigd door Brahiewahiewa op 15-09-2020 13:12 ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Itskevin
Breezers schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 13:00:
Had dit te maken met een NAT loopback die de Connectbox liet crashen een tijd geleden ? (Geen idee of dit is opgelost in de tussentijd)
Daar kwam ik ook al snel op terecht inderdaad (zie 3de topic) en het zou opgelost moeten zijn maar de praktijk wees anders uit. Ziggo lijkt iedereen met dit probleem een nieuw modem toe te sturen. Maar dat was volgens de telefonische kantenservice geen optie voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:21
Kan jij zelf niet gewoon het lokale IP-adres gebruiken indien NAT-loopback het probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Itskevin schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 14:08:
[...]

Daar kwam ik ook al snel op terecht inderdaad (zie 3de topic) en het zou opgelost moeten zijn maar de praktijk wees anders uit. Ziggo lijkt iedereen met dit probleem een nieuw modem toe te sturen. Maar dat was volgens de telefonische kantenservice geen optie voor mij.
Op het ziggo forum werd in april 2020 geclaimed dat het probleem met een nieuwe firmware opgelost zou zijn.
Maar al gauw bleek dat dat niet het geval was, dus ze versturen nog steeds Arris modems naar mensen die zich op het ziggo forum melden

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-09 19:50

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Zelf besloten na vele telefoontjes met ziggo en enkele ziggo boxen uitgewisseld te hebben heen en weer, om zelf de touwtjes in handen te nemen. Heb voor ong.40 euro een edgerouter op de kop getikt, mijn ziggo box in bridge laten zetten. En nooit meer problemen gehad.

Ik kan je geen oplossing aanbieden, maar je wel vertellen dat voor mij die paar tientjes uitgeven meer waard was dan het herhaaldelijk tijd in dit soort problemen steken. Die box is gesloten en de support die je erbij krijgt is matig. Eigen hardware bied je een boel extra mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Itskevin
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 14:16:
[...]

Op het ziggo forum werd in april 2020 geclaimed dat het probleem met een nieuwe firmware opgelost zou zijn.
Maar al gauw bleek dat dat niet het geval was, dus ze versturen nog steeds Arris modems naar mensen die zich op het ziggo forum melden
Dat is ook de reden dat ik in eerste instantie op de forums van Ziggo wou plaatsen, maar er gaat iets mis tijdens het plaatsen van een topic. Lijkt een ajax-fout in het versturen te zijn.
Helaas krijg ik deze fout op meerdere browsers, systemen, besturingssystemen en netwerken :/
eric.1 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 14:12:
Kan jij zelf niet gewoon het lokale IP-adres gebruiken indien NAT-loopback het probleem is?
Hoe bedoel je dit precies?
Wanneer ik verbind met 'localhost' werkt alles zoals verwacht. Zodra ik verbind met mijn ip (ie. 12.345.678.90:25565) houd de connectbox het voor gezien.
Maar ik heb nog niet uitgebreid getest of dit ook van buitenaf (een vriend die met de server verbind) ook mis gaat.

[ Voor 5% gewijzigd door Itskevin op 15-09-2020 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Itskevin schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 14:40:
[...]
Zodra ik verbind met mijn ip (ie. 12.345.678.90:25565) houd de connectbox het voor gezien.
Ja, maar dat is je externe IP, neem ik aan
Als je vanaf dezelfde of een andere computer naar het interne IP 192.168.178.xxx:25565 verbind, crasht het modem dan ook?
En als iemand vanaf een ander netwerk verbind, crasht het modem dan ook?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:21
Itskevin schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 14:40:

Maar ik heb nog niet uitgebreid getest of dit ook van buitenaf (een vriend die met de server verbind) ook mis gaat.
Als je dat eenvoudig zelf wilt testen; maak een connectie via 4G (Tether via je telefoon - niet te lang ivm dataverbruik). Dit is wel interessante info namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Temujin schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 14:16:
Zelf besloten na vele telefoontjes met ziggo en enkele experia boxen uitgewisseld te hebben heen en weer
Ziggo en Experiabox ? Of is auto-correct weer bezig :P

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-09 19:50

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Breezers schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 15:34:
[...]

Ziggo en Experiabox ? Of is auto-correct weer bezig :P
Helaas een manueel gemaakte fout :) Gecorrigeerd

Ging om de (witte) ziggo connectboxen in mijn verhaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Itskevin
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 14:48:
[...]

Ja, maar dat is je externe IP, neem ik aan
Als je vanaf dezelfde of een andere computer naar het interne IP 192.168.178.xxx:25565 verbind, crasht het modem dan ook?
En als iemand vanaf een ander netwerk verbind, crasht het modem dan ook?
eric.1 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 14:53:
[...]

Als je dat eenvoudig zelf wilt testen; maak een connectie via 4G (Tether via je telefoon - niet te lang ivm dataverbruik). Dit is wel interessante info namelijk.
Ik heb dit getest dmv een 4G hotspot en het werkt inderdaad.
Dus ik moet zelf met een lokaal ip verbinden terwijl anderen normaal kunnen verbinden met mijn ip. Is op zich niet erg, ben voornamelijk blij dit nu opgelost te hebben :)

Dank.

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:33
Conclusie: Die NAT loopback bug is nog steeds niet opgelost

• Itskevin
valkenier schreef op woensdag 16 september 2020 @ 16:59:
Conclusie: Die NAT loopback bug is nog steeds niet opgelost
Ja dat is inderdaad de conclusie denk ik. Ik weet niet of deze "oplossing" met andere situaties ook werkt. Maar voor een simpele Minecraft server zouden externe spelers gewoon het ip moeten gebruiken en als je zelf ook op dat netwerk zit het lokale ip gebruiken.

Anders zou je inderdaad uitkomen op de oplossing van Ghanghis, andere router erbij en de connectbox in bridge zetten.

Pagina: 1