Ik moet een ontwerp maken waarbij de onderzijde vierkant is en de bovenzijde rond afloopt. Ik werk met InDesign. Hoe kan ik dit opmaken zodat de bovenzijde zichtbare snijlijnen heeft voor de drukker? M.a.w. hoe ontwerp ik in InDesign een andere vorm dan rechthoekig?
Vraag
Alle reacties
Je bedoelt je document neem ik aan? Niet een vorm in je document?
Bij de drukker opvragen wat de aanleverspecificaties zijn / of er template is.
Vaak is het document zelf gewoon 'recht', maar maak je een vorm (op een pagina, in een laag) die rond is. Dat kun je wel neem ik aan? Je kan met de pen of de shape tool ook andere vormen maken dan rechte vormen.
Als je een ronde sticker opmaakt met diameter 10cm, dan gebruik je over het algemeen ook gewoon een document van 10x10cm met een ronde vorm in het midden.
Bij de drukker opvragen wat de aanleverspecificaties zijn / of er template is.
Vaak is het document zelf gewoon 'recht', maar maak je een vorm (op een pagina, in een laag) die rond is. Dat kun je wel neem ik aan? Je kan met de pen of de shape tool ook andere vormen maken dan rechte vormen.
Als je een ronde sticker opmaakt met diameter 10cm, dan gebruik je over het algemeen ook gewoon een document van 10x10cm met een ronde vorm in het midden.
Meestal komt die vorm niet in je (rechthoekige) document zelf terug, hooguit even voor jezelf tijdens het ontwerpen, maar niet in de uiteindelijke output. Je levert dan een los document aan met de vorm dat ze als masker gebruiken om het bij te snijden.