Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, eventueel video bewerken (youtube) en streamen. Ik wil deze PC samen met mijn zoon in elkaar zetten zodat hij ook meer begrijpt van de hardware. Zelf heb ik alleen zo 10 jaar geleden een PC in elkaar gezet. Zal dus voor ons allebei een leermoment zijn
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik schat tussen 700 en 900. Is nog niet definitief.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een kast alvast gekocht omdat die in de aanbieding was en de wens was dat de kast doorzichtig met led was. Sharkoon TG5 PC-behuizing
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Goede videokaart, 16GB geheugen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Voorlopig plan is om stock fans te gebruiken. Mochten deze te luid zijn dan kunnen ze later nog vervangen worden.
Ga je overklokken?
Niet persé.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb natuurlijk al de huidige lopende September BGG gelezen en ben tot volgend systeem gekomen:
Vragen:
Voornamelijk gamen, eventueel video bewerken (youtube) en streamen. Ik wil deze PC samen met mijn zoon in elkaar zetten zodat hij ook meer begrijpt van de hardware. Zelf heb ik alleen zo 10 jaar geleden een PC in elkaar gezet. Zal dus voor ons allebei een leermoment zijn
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik schat tussen 700 en 900. Is nog niet definitief.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een kast alvast gekocht omdat die in de aanbieding was en de wens was dat de kast doorzichtig met led was. Sharkoon TG5 PC-behuizing
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Goede videokaart, 16GB geheugen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Voorlopig plan is om stock fans te gebruiken. Mochten deze te luid zijn dan kunnen ze later nog vervangen worden.
Ga je overklokken?
Niet persé.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb natuurlijk al de huidige lopende September BGG gelezen en ben tot volgend systeem gekomen:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed | € 184,- | € 184,- |
| 1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4 | € 72,39 | € 72,39 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G | € 228,90 | € 228,90 |
| 1 | Behuizingen | Sharkoon TG5 Glass Blue | € 46,89 | € 46,89 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS | € 52,21 | € 52,21 |
| 1 | Voedingen | BitFenix Formula Gold 450W | € 79,95 | € 79,95 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 96,90 | € 96,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 761,24 | ||
Vragen:
- Gezien de kast van ATX tot micro ATX kan, is er een betere keuze qua moederbord? Misschien een mobo die meer past bij een doorzichtig en verlichte kast?
- M.b.t. videokaart, gezien de nieuwe video kaarten deze of volgende maand uitkomen is het dan beter om even te wachten omdat prijzen zullen dalen? Wij kunnen iig wel nog 1-2 maanden wachten.
- Idem voor processor. Volgens mij komen er ook nieuwe processors binnen 1-2 maanden aan.
- Wat vinden jullie hiervan? Zijn er nog vragen waar ik over na moet denken? Even wachten met met kopen gezien het nieuwe releases wel erg kortbij zijn?