PC staat uit, maar piept af en toe...

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey_P
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21-08 12:16
Af en toe maakt mijn PC een 'piep' geluid. Het gekke is dat mijn PC dan gewoon uitstaat. Alleen als ik fysiek de aan/uit knop op mijn PSU omzet, gaat het geluid weg. Ik neem aan dat het geluid uit de speaker van mijn moederbord komt. Ik kan de speaker weghalen, maar dan is het geluid weg en ik weet niet waarom het geluid er in de eerste instantie is.

Volgens sommige mensen op het internet kan het betekenen dat mijn PSU het niet gaat overleven, anderen zeggen dat het niks is. Weten jullie meer?

EDIT
Moederbord: ASRock B85M Pro4
PSU: Cooler Master GM G550M

Geen lampjes. Ik heb ook geen netwerkkabel, alleen WiFi. Ik heb de kabels gecontroleerd en alles zit goed vast. In de handleidingen staat niks specifieks over geluiden.

[ Voor 19% gewijzigd door Joey_P op 17-09-2020 18:56 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb je een opname van het geluid? Wat ik in elk geval on top of mind heb is dat de voedingskabel niet goed is aangesloten (druk hem dus even aan) of bijvoorbeeld geen aarde heeft (probeer eventueel een andere kabel). Een andere optie kan zijn dat de voeding er slecht aan toe is, maar daar kunnen we pas wat over zeggen als je aangeeft om wat voor voeding het gaat tot die tijd blijft het koffiedik kijken.

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 15-09-2020 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arend_Akelig
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05:23
Kan het de bios batterij zijn? Kan mij heugen dat ik zoiets heb meegemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:48
Wat zegt het boekje van het moederbord over piepjes? Wat heb je zelf al gevonden.. heb je al dingen geprobeerd (kast opgeschroefd? Branden er wellicht ook error lampjes op je moederbord? Of zoals @CH4OS aangeeft alle kabels gecheckt).
Je openingspost is een beetje summier dus is het lastig voor ons om advies te geven.
Het zou al helpen door meer informatie te geven over bijvoorbeeld welk moederbord we het hebben, welke PSU hangt er aan en meer van dat soort specificaties.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Gezien het alleen te horen is, als de PC uit staat, lijkt het mij niet een BIOS piepje, @DonJunior. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:12

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ik zit te denken aan kortstondige coil-whine, een spoel/winding van het moederbord of voeding die even resoneert, wat resulteert in een hoge piep.

Misschien wake-on-LAN? Haal de netwerkkabel er eens uit als je PC bekabeld is aangesloten.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:03
Welk merk en type voeding?
Wat zit er allemaal in de USB aansluitingen?
Welk moederbord en ram?

• Joey_P
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21-08 12:16
Ik heb de post aangepast met een edit met antwoorden op jullie vragen. Alvast bedankt voor de antwoorden. Ik ben er helaas nog niet achter. Het piepje is onregelmatig, soms wel en soms is 'is er niet. Ik het er nog geen opname van kunnen krijgen. Het geluid is te vergelijken met het piepje op deze video, maar dan korter en maar 1 piepje tegelijk.
Pagina: 1