iMac 2019 defect, geen garantie?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:12
Hi allemaal,

Ik heb begin 2019 een nieuwe iMac 2019 bij Apple zelf online gekocht. Enkele weken geleden gaf hij de geest, en ben ik met mijn goede bedoelingen naar een reseller gegaan, voor onderzoek door hen.

Ik heb 79 euro onderzoekskosten betaald, de iMac is naar reseller Centraal opgestuurd en ik kreeg een mailreactie van reseller dat inderdaad het logic board defect was, en dat ze een Consumer Law Claim bij Apple gingen indienen. Als Apple akkoord zou gaan, dan wordt het kostenloos vervangen.

Vervolgens krijg ik gisteren een mail dat de iMac gerepareerd is en dat de kosten ruim 700 euro bedragen, zonder dat ik hier akkoord voor gegeven heb.

Heb ik iets over het hoofd gezien? :/

[ Voor 2% gewijzigd door Polyphemus op 15-09-2020 10:15 . Reden: naam reseller weggehaald ]

Beste antwoord (via Polyphemus op 15-09-2020 12:52)

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:19

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Ah, casus nummer zoveel. En ook weer die specifieke Apple reseller.

Kort gezegd: ik ga zo een voorbeeldbrief voor je posten als edit op deze post. Die rekening hoef je niet te betalen. Die 79 euro gaan we ook terugeisen.

Zou je ondertussen de naam van de reseller weg willen halen uit je post?

Ogenblik geduld.

-----------------------------------
Beste <reseller>,

Op <datum> heb ik een Apple iMac, modeljaar 2019, met serienummer <serienummer> bij Apple gekocht. Onlangs stopte de iMac met werken. Op de website van Apple wordt u genoemd als aanspreekpunt van Apple voor herstel en als bevoegd reparateur. Ik heb de iMac daarom op <datum> bij u ingeleverd met het verzoek om het product weer (conform de koopovereenkomst) werkend te maken.

Tegen betaling van 79 euro heeft u beoordeeld dat de oorzaak een defect logic board is. U heeft nu, zonder overleg, het logic board vervangen en eist nu van mij een betaling van 700 euro voor deze werkzaamheden.

Ik ga hiermee niet akkoord. Ik verzoek u de iMac, in gerepareerde staat, zonder kosten voor mij aan mij te retourneren. Tevens verzoek ik u de onderzoekskosten ad 79 euro terug te betalen, omdat u deze kosten onrechtmatig bij mij in rekening heeft gebracht. In deze brief zet ik uiteen waarom.

Betwisting
In Nederland zijn consumentenaankopen beschermd. Een consument mag op basis van deze bescherming aannemen dat een product voldoet aan hetgeen waarvoor het voor bedoeld is en dat ook gedurende een aannemelijke levensduur. Een en ander is onder andere vastgelegd in artikel 17 van BW2. Er is ook jurisprudentie over dit onderwerp, waarvan ik verderop in deze brief een voorbeeld aanhaal.

De iMac die Apple mij in 2019 heeft verkocht, voldoet niet aan de eisen die ik ervan mag verwachten. Het product hoort immers te werken gedurende een aannemelijke levensduur, en dat doet het nu niet. De eerste zes maanden na aankoop moet de verkoper bewijzen dat een defect door mij als consument is veroorzaakt, daarna moet ik als consument aannemelijk maken dat de oorzaak niet bij mij ligt.

De oorzaak ligt aantoonbaar niet bij mij. Ik heb de iMac uitsluitend gebruikt waarvoor de fabrikant hem bedoeld heeft. Ik heb alle voorschriften die door de fabrikant in de handleiding zijn opgenomen, gevolgd. Bovendien is het defect gaan van het logic board in dit type computer een bekend probleem. Op onder andere https://gathering.tweakers.net zijn meerdere meldingen van consumenten te vinden die hetzelfde probleem hebben. Een aantal daarvan heeft de iMac bij u gekocht, dus u bent op de hoogte van dit probleem met iMacs.

Apple en ik zijn begin 2019 overeengekomen dat zij mij een werkende iMac zou leveren in ruil voor mijn betaling. Dat de iMac dus (buiten mijn schuld) niet meer werkt, betekent dat zij haar deel van de koopovereenkomst met terugwerkende kracht niet is nagekomen. De onderzoeks- en reparatiekosten lijken te zijn bedoeld om Apple aan haar kant van de overeenkomst te laten voldoen ("de iMac weer te laten werken") en dat mag niet. Ik wijs u hierbij onder andere op de uitspraak van de rechtbank Oost Brabant van 26 juni 2014, onder nummer 2796388 (ECLI:NL:RBOBR:2014:3396).

Ik ben op aanwijzing van Apple met u in zee gegaan voor de reparatie. U bent daarmee een vertegenwoordiger van Apple en daarmee een uitvoerende partij in de koopovereenkomst tussen Apple en mij. U dient de kosten die u gemaakt heeft voor de reparatie daarom in te dienen bij Apple en niet in rekening te brengen bij mij. Dit betekent niet dat u mijn iMac mag "gijzelen" tot het dispuut tussen u en Apple is opgelost.

Ik verzoek u daarom om er voor te zorgen dat de iMac binnen zeven dagen na vandaag weer in mijn bezit is, zonder dat daar een betaling van mijn zijde aan vooraf moet gaan. Tevens verzoek ik u de factuur voor het vervangen van de logic board ongedaan te maken. Ten slotte verzoek ik u om de onderzoekskosten ad 79 euro aan mij te retourneren.

Graag verneem ik binnen twee weken na vandaag uw reactie op de laatste twee verzoeken.

Onder voorbehoud van alle rechten,

Met vriendelijke groet,

[ Voor 106% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 17-09-2020 06:26 . Reden: Foutje in de brief... Aantal is enkelvoud... ]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-09 18:32
Je hebt de mailcommunicatie, gebruik deze om op te vragen waarom je nu opeens wel zou moeten betalen. Blijf in je recht staan en geef niet toe.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +87 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Kort gezegd: ik ga zo een voorbeeldbrief voor je posten als edit op deze post. Die rekening hoef je niet te betalen. Die 79 euro gaan we ook terugeisen.

Ogenblik geduld.

Beste <reseller>,

Op <datum> heb ik een Apple iMac, modeljaar 2019, met serienummer <serienummer> bij Apple gekocht. Onlangs stopte de iMac met werken. Op de website van Apple wordt u genoemd als aanspreekpunt van Apple voor herstel en als bevoegd reparateur. Ik heb de iMac daarom op <datum> bij u ingeleverd met het verzoek om het product weer (conform de koopovereenkomst) werkend te maken.

Tegen betaling van 79 euro heeft u beoordeeld dat de oorzaak een defect logic board is. U heeft nu, zonder overleg, het logic board vervangen en eist nu van mij een betaling van 700 euro voor deze werkzaamheden.

Ik ga hiermee niet akkoord. Ik verzoek u de iMac, in gerepareerde staat, zonder kosten voor mij aan mij te retourneren. Tevens verzoek ik u de onderzoekskosten ad 79 euro terug te betalen, omdat u deze kosten onrechtmatig bij mij in rekening heeft gebracht. In deze brief zet ik uiteen waarom.

Betwisting
In Nederland zijn consumentenaankopen beschermd. Een consument mag op basis van deze bescherming aannemen dat een product voldoet aan hetgeen waarvoor het voor bedoeld is en dat ook gedurende een aannemelijke levensduur. Een en ander is onder andere vastgelegd in artikel 17 van BW2. Er is ook jurisprudentie over dit onderwerp, waarvan ik verderop in deze brief een voorbeeld aanhaal.

De iMac die Apple mij in 2019 heeft verkocht, voldoet niet aan de eisen die ik ervan mag verwachten. Het product hoort immers te werken gedurende een aannemelijke levensduur, en dat doet het nu niet. De eerste zes maanden na aankoop moet de verkoper bewijzen dat een defect door mij als consument is veroorzaakt, daarna moet ik als consument aannemelijk maken dat de oorzaak niet bij mij ligt.

De oorzaak ligt aantoonbaar niet bij mij. Ik heb de iMac uitsluitend gebruikt waarvoor de fabrikant hem bedoeld heeft. Ik heb alle voorschriften die door de fabrikant in de handleiding zijn opgenomen, gevolgd. Bovendien is het defect gaan van het logic board in dit type computer een bekend probleem. Op onder andere https://gathering.tweakers.net zijn meerdere meldingen van consumenten te vinden die hetzelfde probleem hebben. Een aantal daarvan heeft de iMac bij u gekocht, dus u bent op de hoogte van dit probleem met iMacs.

Apple en ik zijn begin 2019 overeengekomen dat zij mij een werkende iMac zou leveren in ruil voor mijn betaling. Dat de iMac dus (buiten mijn schuld) niet meer werkt, betekent dat zij haar deel van de koopovereenkomst met terugwerkende kracht niet is nagekomen. De onderzoeks- en reparatiekosten lijken te zijn bedoeld om Apple aan haar kant van de overeenkomst te laten voldoen ("de iMac weer te laten werken") en dat mag niet. Ik wijs u hierbij onder andere op de uitspraak van de rechtbank Oost Brabant van 26 juni 2014, onder nummer 2796388 (ECLI:NL:RBOBR:2014:3396).

Ik ben op aanwijzing van Apple met u in zee gegaan voor de reparatie. U bent daarmee een vertegenwoordiger van Apple en daarmee een uitvoerende partij in de koopovereenkomst tussen Apple en mij. U dient de kosten die u gemaakt heeft voor de reparatie daarom in te dienen bij Apple en niet in rekening te brengen bij mij. Dit betekent niet dat u mijn iMac mag "gijzelen" tot het dispuut tussen u en Apple is opgelost.

Ik verzoek u daarom om er voor te zorgen dat de iMac binnen zeven dagen na vandaag weer in mijn bezit is, zonder dat daar een betaling van mijn zijde aan vooraf moet gaan. Tevens verzoek ik u de factuur voor het vervangen van de logic board ongedaan te maken. Ten slotte verzoek ik u om de onderzoekskosten ad 79 euro aan mij te retourneren.

Graag verneem ik binnen twee weken na vandaag uw reactie op de laatste twee verzoeken.

Onder voorbehoud van alle rechten,

Met vriendelijke groet,

[ Voor 106% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 17-09-2020 06:26 . Reden: Foutje in de brief... Aantal is enkelvoud... ]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:04

Umbrah

The Incredible MapMan

Je eerste fout was naar amac gaan, daar heb je de mac niet gekocht, en dus geen garantie. Garantie gaat meestal en primair via de winkelier zelf. Apple dus. Al bij de onderzoekskosten had je moeten terugtrekken.

Omdat je niet via de winkelier (Apple) bent gegaan, maar een derde partij hebt gekozen voor een reparatie, ben je eigenlijk de garantie voorbij gegaan, en hoe vuil het spelletje van Amac ook is, het gekke is dat het niet geheel onterecht is. Je bent namelijk zelf voorbij de garantie gegaan door de winkelier niet in staat te stellen om het product te repareren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Aangezien dit meer een garantiekwestie is, past dit topic beter in het Shopping Forum, dus een move die kant op :)

MS > SF

[ Voor 4% gewijzigd door Daedalus op 15-09-2020 10:03 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polyphemus
Heroic_Nonsense schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 09:55:

Ogenblik geduld.
Ik heb de naam verwijderd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
Umbrah schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 09:57:
Je eerste fout was naar amac gaan, daar heb je de mac niet gekocht, en dus geen garantie. Garantie gaat meestal en primair via de winkelier zelf. Apple dus. Al bij de onderzoekskosten had je moeten terugtrekken.

Omdat je niet via de winkelier (Apple) bent gegaan, maar een derde partij hebt gekozen voor een reparatie, ben je eigenlijk de garantie voorbij gegaan, en hoe vuil het spelletje van Amac ook is, het gekke is dat het niet geheel onterecht is. Je bent namelijk zelf voorbij de garantie gegaan door de winkelier niet in staat te stellen om het product te repareren.
Dan ben ik dus klaarblijkelijk de mist ingegaan door op de site van Apple te kijken waar ik voor de garantie/onderzoek/reparatie terecht kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
Heroic_Nonsense schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 09:55:

Ogenblik geduld.

[...]
Dank voor de voorbeeldbrief; nuancering: ik heb hem dus alleen niet bij de reseller zelf gekocht...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Polyphemus schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 10:23:
[...]

Dank voor de voorbeeldbrief; nuancering: ik heb hem dus alleen niet bij de reseller zelf gekocht...
Dat verandert de zaak (ik heb niet goed gelezen; excuses). Ik ga de brief voor je aanpassen.

EDIT: de brief is aangepast.

[ Voor 4% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 15-09-2020 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
Dank allen, ik ga ermee aan de slag :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Umbrah schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 09:57:
Je eerste fout was naar [deze reseller - H_N] gaan, daar heb je de mac niet gekocht, en dus geen garantie. Garantie gaat meestal en primair via de winkelier zelf. Apple dus. Al bij de onderzoekskosten had je moeten terugtrekken.

Omdat je niet via de winkelier (Apple) bent gegaan, maar een derde partij hebt gekozen voor een reparatie, ben je eigenlijk de garantie voorbij gegaan, en hoe vuil het spelletje van [deze reseller - H_N] ook is, het gekke is dat het niet geheel onterecht is. Je bent namelijk zelf voorbij de garantie gegaan door de winkelier niet in staat te stellen om het product te repareren.
In dit geval klopt dat niet (in andere gevallen heb je gelijk): deze reseller is namelijk een aangewezen partij door Apple voor reparaties; een zogenaamde Apple Authorised Service Provider (AASP).

Dat betekent dus dat deze reseller in sommige gevallen, zoals deze, een verlengstuk/vertegenwoordiger/uitvoerende partij is voor Apple. Daar ligt een overeenkomst tussen Apple en deze reseller aan ten grondslag. Dus dat Apple TO nu richting deze reseller doorstuurt voor het uitvoeren van de "garantie" op de machine, betekent niet dat deze reseller TO daarvoor een factuur mag sturen.

Natuurlijk maakt deze reseller kosten en zijn zij niet direct partij in de koopovereenkomst tussen TO en Apple, maar dat moeten deze reseller en Apple maar onderling regelen; dat is het nadeel van AASP zijn. Ik heb dat ook zo verwoord in mijn voorbeeldbrief.

EDIT: zelf in de valkuil getrapt: naam van de reseller verwijderd

[ Voor 7% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 15-09-2020 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

Spreken deze twee elkaar niet tegen in de voorbeeldbrief?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:56
garriej schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 10:46:
[...]

er staan 3 verzoeken in, de eerste is binnen 7 dagen de imac terug te sturen, de andere 2 gaan over de betaling waar die binnen 14 dagen antwoord op verwacht.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

garriej schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 10:46:
[...]

Nee: imac terug in 7 dagen, daarnaast reactie op ongedaan maken logic board factuur en terugbetaling onderzoekskosten binnen twee weken.

Acties:
  • +43 Henk 'm!

• Polyphemus
Ik heb zojuist een reactie gehad van de reseller, op basis van de mail die ik gister gestuurd had, waarom het geen garantie betrof. Het was een administratieve fout, was hun reactie. Ik hoef de 700+ euro niet te betalen en ik krijg de onderzoekskosten terug. Zij handelen het verder met Apple af. Verder geen enkele vorm van excuus, maar ik vind het fijn zo.

@Heroic_Nonsense
Nogmaals dank voor je voorbeeldbrief, ik heb hem opgeslagen for future reference :)

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Polyphemus schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 12:51:
Ik heb zojuist een reactie gehad van de reseller, op basis van de mail die ik gister gestuurd had, waarom het geen garantie betrof. Het was een administratieve fout, was hun reactie. Ik hoef de 700+ euro niet te betalen en ik krijg de onderzoekskosten terug. Zij handelen het verder met Apple af. Verder geen enkele vorm van excuus, maar ik vind het fijn zo.

@Heroic_Nonsense
Nogmaals dank voor je voorbeeldbrief, ik heb hem opgeslagen for future reference :)
Graag gedaan, en fijn dat het is opgelost!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:59

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik bel gewoon Apple zelf als ik een issue heb met mijn imac daar ik hem bij apple heb gekocht. En dan gaat het altijd heel erg netjes via hun.

Wat de reseller probeert te doen is je gewoon geld uit je zak proberen te kloppen. Dat geld gaan ze maar gewoon bij Apple opeisen, maar daarvan weten ze het antwoord allang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Polyphemus schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 12:51:
Onder het motto, niet geschoten....

Ben benieuwd hoeveel mensen er wel in trappen, te belachelijk voor woorden en dit soort partijen moeten ze wat mij betreft direct van de lijst halen.

Ik maak daarom ook alleen maar afspraken bij Apple zelf, erkende reparateur of niet, ik vertrouw ze voor geen meter en dit is maar weer eens het bewijs waarom.

[ Voor 10% gewijzigd door Greatsword op 15-09-2020 13:51 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Greatsword schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 13:50:
[...]
Ik maak daarom ook alleen maar afspraken bij Apple zelf
Zoals ik al zei, Apple is heel erg netjes in het nakomen van garantie en afspraken.Zie totaal geen reden om bij Amac of consorten het af te handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
Yzord schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 14:14:
[...]

Zoals ik al zei, Apple is heel erg netjes in het nakomen van garantie en afspraken.Zie totaal geen reden om bij Amac of consorten het af te handelen.
Dat lesje heb ik inderdaad nu geleerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

[...]

Eens, de mooiste prestatie tot nu toe was een iMac 2011 inleveren voor reparatie, maar tijdens de reparatie was de behuizing beschadigd geraakt en toen een splinternieuw 2015 model gekregen omdat ze die onderdelen van de 2011 modellen niet meer hadden ;)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:10

paQ

Greatsword schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 13:50:
[...]

Onder het motto, niet geschoten....

Ben benieuwd hoeveel mensen er wel in trappen, te belachelijk voor woorden en dit soort partijen moeten ze wat mij betreft direct van de lijst halen.

Ik maak daarom ook alleen maar afspraken bij Apple zelf, erkende reparateur of niet, ik vertrouw ze voor geen meter en dit is maar weer eens het bewijs waarom.
Dat bekruipt me ook een beetje. Ik hoor toch net te vaak van dit soort vaagheden bij de betreffende "apple reseller". Niet per se dit, maar gewoon gedoe met garantiekwesties e.d.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Greatsword schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 14:18:
[...]

Eens, de mooiste prestatie tot nu toe was een iMac 2011 inleveren voor reparatie, maar tijdens de reparatie was de behuizing beschadigd geraakt en toen een splinternieuw 2015 model gekregen omdat ze die onderdelen van de 2011 modellen niet meer hadden ;)
Dat bedoel ik dus. Dat gebeurd bij Amac echt niet hoor. Die gaan eerst proberen de behuizing bij jou vergoed te krijgen.

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:41
Heroic_Nonsense schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 13:42:
[...]

Graag gedaan, en fijn dat het is opgelost!
Wat een eindbaas :o

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 00:48
[...]

Vergeet echter niet dat Apple je ook voor reparaties onder garantie / consumer law stuurt naar AASPs, als de Apple Stores geen optie voor je zijn. Aangezien die laatste alleen in de Randstad zitten, is een groot deel van NL op de AASPs aangewezen.

Helaas gaat het vaker fout bij die AASP's. Ik heb casusses meegemaakt waarbij er administratieve kosten tot wel 100 euro (!) in rekening werden gebracht bij de klant, omdat het ze tijd en energie kostte om de consumer law claim bij Apple in te dienen. Precies dat stukje waar je als klant voor naar die AASP bent gestuurd door Apple.

In elk geval, neem bij dit soort zaken contact op met Apple Support, zelfs als je al zaken hebt betaald moet er restitutie mogelijk zijn...

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Geronimous schreef op woensdag 23 september 2020 @ 00:28:
[...]

Vergeet echter niet dat Apple je ook voor reparaties onder garantie / consumer law stuurt naar AASPs, als de Apple Stores geen optie voor je zijn. Aangezien die laatste alleen in de Randstad zitten, is een groot deel van NL op de AASPs aangewezen.

Helaas gaat het vaker fout bij die AASP's. Ik heb casusses meegemaakt waarbij er administratieve kosten tot wel 100 euro (!) in rekening werden gebracht bij de klant, omdat het ze tijd en energie kostte om de consumer law claim bij Apple in te dienen. Precies dat stukje waar je als klant voor naar die AASP bent gestuurd door Apple.

In elk geval, neem bij dit soort zaken contact op met Apple Support, zelfs als je al zaken hebt betaald moet er restitutie mogelijk zijn...
Nee hoor, mijn imac pro werd door Apple opgehaald en door een Apple reparateur nagekeken. Werd ook elke keer gebeld door een nummer van Apple door hem.

• Geronimous
Yzord schreef op woensdag 23 september 2020 @ 00:30:
[...]

Nee hoor, mijn imac pro werd door Apple opgehaald en door een Apple reparateur nagekeken. Werd ook elke keer gebeld door een nummer van Apple door hem.
Dan heb je een AppleCare Protection plan gehad, waar onsite service mee mogelijk is (bij desktops). Maar zelfs dan word dat door een AASP afgehandeld (Card Services Zwolle). Dat, of de serviceopties zijn veranderd sinds begin dit jaar...

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Geronimous schreef op woensdag 23 september 2020 @ 00:37:
[...]

Dan heb je een AppleCare Protection plan gehad, waar onsite service mee mogelijk is (bij desktops). Maar zelfs dan word dat door een AASP afgehandeld (Microfix Zwolle). Dat, of de serviceopties zijn veranderd sinds begin dit jaar...
Ik heb idd een APP en ze verzekerden mij dat het bij Apple zelf uitgevoerd werd ivm bedrijfsgevoelige informatie. Wilde niet dat het werd uitgevoerd door een derde bedrijf.

Neem al mijn gesprekken op (wat ik ook zei) en toen verzekerde hij me dat het door een Apple technician zou worden uitgevoerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
Yzord schreef op woensdag 23 september 2020 @ 00:40:
[...]

Ik heb idd een APP en ze verzekerden mij dat het bij Apple zelf uitgevoerd werd ivm bedrijfsgevoelige informatie. Wilde niet dat het werd uitgevoerd door een derde bedrijf.

Neem al mijn gesprekken op (wat ik ook zei) en toen verzekerde hij me dat het door een Apple technician zou worden uitgevoerd.
Dan liegt ie niet, want AASP's zijn Authorised Apple Service Providers, dus gecertificeerde techinici ;)
Bij Card Services ben je in goede handen overigens :Y , het is de AASP waar het in dit topic over gaat die het vaak verprutst... :F

[ Voor 11% gewijzigd door Geronimous op 23-09-2020 00:43 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Geronimous schreef op woensdag 23 september 2020 @ 00:42:
[...]

Dan liegt ie niet, want AASP's zijn Authorised Apple Service Providers, dus gecertificeerde techinici ;)
Dat kan kloppen, maar die bellen niet vanaf een Iers telefoonnummer (+353214259200)

• Geronimous
Yzord schreef op woensdag 23 september 2020 @ 00:44:
[...]

Dat kan kloppen, maar die bellen niet vanaf een Iers telefoonnummer (+353214259200)
Nee dat is Apple Support, de senior advisor die je case behartigde ;)

maar bon, we dwalen af van het topic zelf :)

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

De monteur belde ook via een Iers nummer. Maar goed, het is idd voor dit topic niet van toegevoegde waarde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dabbel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-10 14:48
Zo hey, wat een boeven. En dan doodleuk zeggen: “Was een administratief foutje.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polyphemus
Dabbel schreef op woensdag 23 september 2020 @ 22:38:
Zo hey, wat een boeven. En dan doodleuk zeggen: “Was een administratief foutje.”
En ik besprak deze reactie van de klantenservice met degene die me 'hielp' in de betreffende winkel; hij haalde zijn schouders op en het klonk hem bekend.

Ik begrijp dat je als Apple je 'service'-netwerk groter wil hebben dan de drie fysieke Apple-stores, maar ik zou als ik Apple was grote moeite hebben om mijn naam te verbinden aan dit gedrag, als je als Apple vindt dat je premium producten en diensten levert.

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

[...]

Mee eens. Premium prijzen hanteren betekent ook premium garantie leveren, en daarin stelt Apple mij niet in teleur.

Elect a clown, expect a circus.

• Polyphemus
Slasher schreef op donderdag 24 september 2020 @ 15:43:
[...]

Mee eens. Premium prijzen hanteren betekent ook premium garantie leveren, en daarin stelt Apple mij niet in teleur.
Ik heb mijn lesje inmiddels geleerd :P

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-10 19:21

page404

Website says no

[...]

Zoals ik al zei, Apple is heel erg netjes in het nakomen van garantie en afspraken.Zie totaal geen reden om bij
spoiler:
Amac
of consorten het af te handelen.
Ik heb het vermoeden dat het om de door jouw genoemde partij gaat , en hoor meer verhalen van dezelfde strekking over hun. Kwalijk, want de gedupeerden zitten wel op verjaardagen te vertellen dat "Apple geen garantie geeft". Ik heb laatst flink geïnvesteerd in Apple hardware maar no way dat ik naar die tent ga.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-10 16:31
Yzord schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 13:47:

Wat de reseller probeert te doen is je gewoon geld uit je zak proberen te kloppen. Dat geld gaan ze maar gewoon bij Apple opeisen, maar daarvan weten ze het antwoord allang.
Bedoel je dat reseller 700 ekkies bij de klant in rekening brengt én een garantieclaim bij Apple doet? Als dat met enige regelmaat gebeurt moesten we maar eens een Tweakers reparatielog met serienummers en gefactureerde bedragen gaan aanleggen.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Gluten Parody schreef op maandag 28 september 2020 @ 02:26:
[...]

Bedoel je dat reseller 700 ekkies bij de klant in rekening brengt én een garantieclaim bij Apple doet? Als dat met enige regelmaat gebeurt moesten we maar eens een Tweakers reparatielog met serienummers en gefactureerde bedragen gaan aanleggen.
Nee dat zeg ik (eigenlijk) niet. Ze proberen het gewoon bij de klant op te halen als zijnde niet geschoten is altijd mis. Bij Apple krijgen ze hooguit het gebruikte onderdeel als onderdeel weer terug. Maar goed, mocht de klant betalen en ze krijgen van Apple het onderdeel alsnog toegestuurd is natuurlijk ook niet de bedoeling. Toch gratis geld.
Pagina: 1