Heb ik een nieuwe voeding nodig voor een rtx 3070

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ybeulen
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 17-06 19:42
Hallo allemaal!

Ik heb een vraag... ik zou graag willen upgraden naar een 3070, maar ik twijfel of mijn voeding goed genoeg is. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wymQMMomwCpkvbD2KhamOVxa2XA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zOz6y82lOUVzK85w3xYrQxAi.jpg?f=fotoalbum_large

Ik had via een calculator gevonden dat 550 Watt aanbevolen wordt.

Echter, mijn vraag is vooral gericht of het een goed idee is om een 650 Watt op 550 Watt te laten draaien? Ik dacht gelezen te hebben dat het niet goed is om een voeding met meer dan 80 % te laten werken?

Alvast heel erg bedank!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:20
Deze voeding is sterk genoeg, maar niet de beste kwaliteit. Ik denk dat hij relatief nieuw is dus ik zou hem gewoon blijven gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fusi0nking
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 04-06-2024
Niet de beste prijs/kwaliteit psu maar gezien die redelijk nieuw is en 650 gaat dat genoeg zijn. Psu calculators zijn meestal wat aan de hoge kant. Kaart 220watt de rest zoon 100/150watt. Dus dat komt wel goed.
Echter, mijn vraag is vooral gericht of het een goed idee is om een 650 Watt op 550 Watt te laten draaien? Ik dacht gelezen te hebben dat het niet goed is om een voeding met meer dan 80 % te laten werken?
Ben benieuwd waar je dit vandaan hebt want dat is BS. Geen zorgen maken daarover :)

[ Voor 42% gewijzigd door Fusi0nking op 15-09-2020 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Involvement
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-06 16:10
Je zou het kunnen beredeneren op basis van het feit dat je dan over de piekefficiëntie heen bent, en dat zou dan kloppen, maar de kans dat je erg lang in dat soort regio's van gebruik bent is vrij klein. Het gebeurt met realistische belastingen eigenlijk nooit dat je processor en videokaart beiden tegelijk op 100% draaien. Fatsoenlijke voedingen hebben ook best een grote marge in de draaisnelheid van de fan en zullen ook op 100% last niet snel te warm worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:42
Fabrikanten willen gewoon zekerheid en een 400 watt voeding zou al prima zijn, maar ze weten niet wat voor systeem er voor de rest nog inzit en wat de kwaliteit van de voeding is. Daarom geven ze 550 watt aan, want zo goed als iedere 550 watt voeding zou 400 watt continu aan moeten kunnen.
Je zou het kunnen beredeneren op basis van het feit dat je dan over de piekefficiëntie heen bent,
Leuke gedachte, maar ik denk dat dit een gpu-fabrikant werkelijk worst zal wezen. Als de zooi maar stabiel draait.