Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bkim
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-02 04:26
Ik zat de de racefiets en mijn Samsung A71 zat in de rugzak van mijn wielrenshirt. Na 20km fietsen wilde ik de route bekijken op Google Maps en zag ik dat mijn telefoon uit stond. Nadat ik de telefoon had aangezet las ik dat er een unauthorized factory reset was uitgevoerd. Ik ben letterlijk alles kwijt. Mijn opslaglocatie was mijn externe SD kaart. Hoe kan ik in de toekomst voorkomen dat de SD kaart wordt leeggehaald bij een Factory reset? Nu heb ik mij, tegen mijn zin in, aangemeld voor alle backup diensten die ik maar kan vinden. Sterker nog...moet ik aangifte doen?? Kan er überhaupt nog achterhaald worden wat er is gebeurd? Hoe kan ik in de toekomst voorkomen dat dit nogmaals gebeurd? Moet ik echt Bluetooth, 4G en WiFi continue uitzetten als ik de tel niet gebruik of moet ik de telefoon helemaal uitzetten als ik hem niet gebruik? Baal echt enorm en het heeft mij met de voeten op de grond gezet qua gegevens beveiliging. Trouwens...als je dit leest: maak nu een back-up van je telefoon en denk niet: "dat overkomt mij niet"...want dat dacht ik ook!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Een unauthorized reset heb je dus zelf in je zak gedaan. Waarschijnlijk een toetsencombinatie en dan in het bootmenu de telefoon gereset.

Aangifte doen, tegen jezelf?

Succes! Backups zijn sowieso stap1 en dat is al 20+ jaar zo.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 15-09-2020 06:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Bkim schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 06:24:
Ik zat de de racefiets en mijn Samsung A71 zat in de rugzak van mijn wielrenshirt. Na 20km fietsen wilde ik de route bekijken op Google Maps en zag ik dat mijn telefoon uit stond. Nadat ik de telefoon had aangezet las ik dat er een unauthorized factory reset was uitgevoerd. Ik ben letterlijk alles kwijt. Mijn opslaglocatie was mijn externe SD kaart. Hoe kan ik in de toekomst voorkomen dat de SD kaart wordt leeggehaald bij een Factory reset? Nu heb ik mij, tegen mijn zin in, aangemeld voor alle backup diensten die ik maar kan vinden. Sterker nog...moet ik aangifte doen?? Kan er überhaupt nog achterhaald worden wat er is gebeurd? Hoe kan ik in de toekomst voorkomen dat dit nogmaals gebeurd? Moet ik echt Bluetooth, 4G en WiFi continue uitzetten als ik de tel niet gebruik of moet ik de telefoon helemaal uitzetten als ik hem niet gebruik? Baal echt enorm en het heeft mij met de voeten op de grond gezet qua gegevens beveiliging. Trouwens...als je dit leest: maak nu een back-up van je telefoon en denk niet: "dat overkomt mij niet"...want dat dacht ik ook!
Als je je aanmeldt en vervolgens niets aanzet, gebeurt er alsnog niets.
Dus wanneer je inderdaad geen tijd gestoken hebt in het goed regelen van deze zaken, kun je flink om je heen schoppen, maar beter even goed kijken wat je zelf beter had kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:26

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

'unauthorized factory data uitgevoerd' ? Als of je op je Gmail unauthorized kunt inloggen met een verkeerd wachtwoord.

Een remote wipe kan wel worden uitgevoerd als iemand toegang heeft tot je samsung/google account.

Data terug is je SD kaart in je computer steken en bijvoorbeeld Recuva gebruiken.

Zoals onder mij dit is door de beveiliging van 10 keer verkeerde pincode invoeren

[ Voor 34% gewijzigd door 42dpi op 15-09-2020 07:30 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

kraats

Ik rol

Waarschijnlijk is dit de (zelf ingestelde) beveiliging bij het 10 keer verkeerd ingeven van de toegangscode van je telefoon. Die is en moet wel compleet zijn.
Ik zou net als hierboven aangegeven is met een undelete tool kijken of er nog iets van je SD-kaart te halen is.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je telefoon had ook stuk kunnen gaan, je had hem kunnen verliezen. Het is een open deur, maar geen backups maken van belangrijke data is gewoon niet slim.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:02

Blokker_1999

Full steam ahead

Hoe kan ik in de toekomst voorkomen dat de SD kaart wordt leeggehaald bij een Factory reset
Niet.

Je moet kijken wat het doel is van zo een reset. Je voert deze uit wanneer je:
- je toestel wenst te verkopen
- je toestel wenst weg te gooien
- je toestel verloren of gestolen is

In alle gevallen wil je alle data op het toestel, en dus ook de SD kaart wissen om te voorkomen dat deze in handen van iemand anders vallen.

Direct ook een belangrijke reden dat de toestellen zelf komen aandringen om te zorgen dat je backups in orde zijn. Verlies, diefstal of defecten gebeuren vaker dan je zou verwachten.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Pagina: 1