Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:38

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
In mijn zoektocht naar een nieuwe tweedehands TV is mijn oog gevallen op een Philips 48PFS8109, welke ik voor een leuk prijsje kan kopen (150 euro). Heb de T.net review bekeken, en hoewel deze een laag cijfer geeft, is een grote factor de destijds hoge prijs en hoge inputlag - beiden voor mij nu niet interessant (wil hem enkel voor film kijken gebruiken). Puntje dat me wel wat tegenstaat is de brakke software (vooral omdat de verkoper zegt dat zo nu en dan de TV bevriest wanneer je de settings in duikt, en dan is een herstart nodig).

Ik dacht laat ik eens kijken naar updates die beschikbaar zijn, en nu zie ik op de Philips website dat er vrij recent nog een upgrade is uitgebracht. Het word me uit de release notes echter niet duidelijk of hier ook een Android upgrade bij heeft gezeten in het verleden, en of dit echt toepasbaar is op deze TV - welke TV fabrikant brengt 6 jaar na release nou nog een update uit? Heeft iemand enig idee hoe ik dit het beste kan bevestigen? Alvast bedankt :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Ik heb de gok gewaagd en de TV gekocht. Bevalt prima. Echter heeft hij de laatste tijd het probleem dat hij heel slecht wil starten (krijg vaak meermalen de Android foutmelding pagina te zien en dan moet ie rebooten). Tussen het gebruik door haal ik de TV van de stroom, omdat hij anders steeds in stand-by staat.

Enfin, ik dacht laat ik de software herinstalleren, en dat blijkt dus niet te kunnen; wanneer ik meest recente software volgens de Philips instructies probeer te installeren, dan krijg ik de melding dat ik software probeer te installeren die ouder of gelijk is aan de huidige software, en dat laat hij dan niet toe. Factory reset lijkt niet alles te resetten omdat zenders etc. behouden worden. Is er een andere oplossing die ik kan proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevenleemans
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09-2023
LankHoar schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:46:
Ik heb de gok gewaagd en de TV gekocht. Bevalt prima. Echter heeft hij de laatste tijd het probleem dat hij heel slecht wil starten (krijg vaak meermalen de Android foutmelding pagina te zien en dan moet ie rebooten). Tussen het gebruik door haal ik de TV van de stroom, omdat hij anders steeds in stand-by staat.

Enfin, ik dacht laat ik de software herinstalleren, en dat blijkt dus niet te kunnen; wanneer ik meest recente software volgens de Philips instructies probeer te installeren, dan krijg ik de melding dat ik software probeer te installeren die ouder of gelijk is aan de huidige software, en dat laat hij dan niet toe. Factory reset lijkt niet alles te resetten omdat zenders etc. behouden worden. Is er een andere oplossing die ik kan proberen?
Ja, de tv niet elke keer van de stroom afhalen. Echt niet aan te bevelen. Met mijn oude Philips die ik had deed ik dat ook telkens, en na een tijd onoplosbaar probleem dat hij soms 3x moest herstarten nadat ik hem weer stroom gaf. Vanalles gezocht en geen oplossing gevonden, behalve dan op de stroom in stand-by te laten zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
stevenleemans schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 09:58:
[...]

Ja, de tv niet elke keer van de stroom afhalen. Echt niet aan te bevelen. Met mijn oude Philips die ik had deed ik dat ook telkens, en na een tijd onoplosbaar probleem dat hij soms 3x moest herstarten nadat ik hem weer stroom gaf. Vanalles gezocht en geen oplossing gevonden, behalve dan op de stroom in stand-by te laten zitten...
Vervelend, juist TV's op standby zijn bovengemiddeld vaak veroorzakers van brand. Nuja, heb het maar permanent aan de stroom dan nu.

Eens kijken of de problemen met opstarten nu minder worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevenleemans
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09-2023
Ik ben er bijna zeker van. Begrijp je redenering van de brand, is nooit uit te sluiten, maar is gelukkig wel uiterst zeldzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Het niet uittrekken van de stekker heeft enorm geholpen. Hij deed het nu eigenlijk altijd prima. Dat was, tot nu toe. Zo nu en dan had hij weer kuren (e.g. geen beeld geven), en dan kon ik dat enkel verhelpen door de stroom er af te halen. Nu echter wil hij helemaal niet meer aan. D.w.z. zodra ik de stroom er opzet gaat het ambilight branden, even later komt Philips in beeld, wat een minuut of langer blijft staan. Dan word het beeld zwart en gaat het ambilight even uit (het logo onderaan de TV blijft wel verlicht), waarna dit zich herhaald. Een soort bootloop dus. Heb de TV meermalen van de stroom gehad, soms ook langer, en hem zojuist een half uur of langer aangehad maar het probleem blijft hetzelfde. Op de afstandsbediening reageert hij niet (lampje knippert wel wat betekend dat er iets ontvangen word maar - reactie vanuit de TV).

Iemand tips? Of gevalletje afschrijven en andere TV aanschaffen? Zou het erg jammer vinden, vind het beeld dat deze TV geeft namelijk echt prachtig voor een niet-OLED ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Deze fix geprobeerd maar werkt niet: YouTube: [Solved] PHILIPS TV Stuck on Logo Screen, Opening screen || Continuo...
Deze nog gevonden maar ik heb geen pijltjes op de knop dus kan dat niet proberen: YouTube: Bootloop Fix for Philips Android TV

Denk dat ik maar een lokale repair guy ga proberen. Zou het jammer vinden het hele toestel te moeten dumpen puur vanwege een software issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-06 09:56
LankHoar schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 20:28:
Deze fix geprobeerd maar werkt niet: YouTube: [Solved] PHILIPS TV Stuck on Logo Screen, Opening screen || Continuo...
Deze nog gevonden maar ik heb geen pijltjes op de knop dus kan dat niet proberen: YouTube: Bootloop Fix for Philips Android TV

Denk dat ik maar een lokale repair guy ga proberen. Zou het jammer vinden het hele toestel te moeten dumpen puur vanwege een software issue.
Kan je niet beter investeren in een nieuwe 48 inch TV? I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
brtkpr schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 08:51:
[...]

Kan je niet beter investeren in een nieuwe 48 inch TV? I
Ik heb momenteel waarschijnlijk niet het gled liggen voor een vergelijkbaar toestel qua beeldkwaliteit. Indien het opgelost kan worden dmv software zal de prijs meevallen hoop ik, indien het moederbord vervangen moet worden dan zal ik waarschijnlijk toch verder moeten kijken.

Wil niet weer tweedehands. Heb al even gekeken, en vanaf ~300 euro heb je een 50" TV met 4K resolutie. Heb echter geen idee hoe dat vergelijkt in beeldkwaliteit en kan momenteel niet even in de winkel TV's vergelijken. Luxe probleem, I know, maar wel vervelend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Zojuist een zaak gevonden in de buurt die de TV kan reparen. Geschatte reparatiekosten zijn 120-150 euro (vervanging moederbord). Zie ook bij de Lidl hier een aanbieding staan voor een 4K Grundig TV van 50" (linkje) voor omgerekend zo'n 300 euro. vraag me nu een paar dingen af:
  • Hoe lang zal zo'n reparatie meegaan waarschijnlijk?
  • Deze Philips was destijds een behoorlijk top model, deze Grundig is instap, maar wel nieuwer. Is de kwaliteit te vergelijken?
  • Een maatje van me heeft veel slechte ervaringen met recente (afgelopen 10 jaar) Philips apparaten, waaronder ook software issues op zijn TV. Is dat gegrond of slechts anekdotisch?
Hoor graag jullie input, waarvoor dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Nou die reparatie was van korte duur :(

Hij heeft de software opnieuw geïnstalleerd en dat werkte weer prima. Totdat de stroom uitviel vorige week en nu is het weer ellende. Hij doet het soms wel, maar vaak niet en soms spontane reboot, dus vrij waardeloos.

In mijn zoektocht naar een andere televisie zie ik een Samsung UE49KU6652UXXH tweedehands staan voor zo'n 500 euro. 4K spreekt me wel aan, maar verder vind ik het erg lastig om een TV te beoordelen. Zou die Samsung bijvoorbeeld een beetje gelijkwaardig beeld geven als de Philips die ik nu heb?

Pagina: 1