WiFi ontvangst achter in de tuin.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmuller
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-07 16:55
Beste mensen,

Via glasvezel en Fritz!box 7530 heb ik buiten op het terras bij huis ± 150 Mbit/sec. ontvangst, gemeten met de FritzApp. Op 2 andere plekken in de tuin, ruim 30 m en meer verder, heb ik nauwelijks tot geen ontvangst.

Ik heb geprobeerd daar met een Fritz Repeater 1260E en Powerline adapter 1220 wat aan te doen Maar dat werd niets. Als ik de router en beide onderdelen in Mesh-modus heb, valt internet ontvangst in huis regelmatig weg en buiten heb ik geen verbetering van ontvangst, erge nog, minder snelheid dan ik normaal heb.

Ik zoek een zender die vanaf de gevel waar ik 150 Mbits/sec. heb, of vanaf een hoog punt in huis, het signaal draadloos oppikt en dat vervolgens tot 100 m verder zendt zodat ik op mijn hele terrein WiFi heb zonder mijn databundel aan te spreken. Wat voor antenne of versterker kan dit ?

mvrgrt,
wmuller

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:29
Het beste is een accesspoint.
Maar, dan moet je wel een netwerkkabel kunnen trekken naar dat punt. Of je 100m verder komt is dan alsnog de vraag.

Alles wat repeater en versterker heet is eigenlijk af te raden. Op het moment dat je een slecht signaal versterkt, krijg je wat je nu al ziet. Geen goed signaal op het punt waar je het hebben wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
wmuller schreef op maandag 14 september 2020 @ 22:03:
Ik heb geprobeerd daar met een Fritz Repeater 1260E en Powerline adapter 1220 wat aan te doen Maar dat werd niets.
Werd niets... Maar wat gaat er fout?
Powerline geeft geen connectie of Mesh configuratie probleem?
Je kan die Powerline adapter toch ook als gewoon Access Point configureren neem ik aan?
Gebruik je ook de FRITZ!Powerline tool voor configureren/monitoren van je Powerline Adapters?

[ Voor 7% gewijzigd door The_Doman op 14-09-2020 22:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:15
Persoonlijk gesproken zou ik dan een ubiquiti uap-ac-m accespoint in de tuin neerzetten op een klein stokje

Ding word PoE gevoed (via de meegeleverde injector) dus 1 kabel

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-10 11:53
Vergeet niet dat je juist buiten veel meer last hebt van interferentie van anderen, de buitenmuren van je huis zorgen dat je intern voor je eigen wifi een gebied hebt waar je relatief beter afgeschermd bent van andere wifi signalen.

In je tuin is dat niet het geval en heb je dus meer last van andere wifi signalen en moet je dus ook sterkere signaal waarden neerzetten om aan de benodigde signaal ruis verhouding te kunnen komen.

Gezien je over 150Mbit stelt als grens zou ik als eerste weren weten waarom je deze waarde vanuit een functioneel standpunt aanhoud, waarom zou 50Mbit niet voldoende zijn ? Dat zijn 2 Netfklix 4k streams !

Dat zou namelijk ook betekenen dat he het over 5ghz dekking of wifi6 hebt, daarmee zou het theoretisch wel haalbaar zijn op 2,4Ghz.

Verder zul je ook iets meer moeten vertellen over de omgeving en ook gaan meten.

Wat voor vorm heeft je tuin Waar zou je iets kunnen opstellen, hoe veel SSID's en met welke sterkte zie je op de plekken in de tuin waar je wifi wilt hebben.

Vanuit daar kun je pas bepalen wat je op basis van theorie zou moeten gaan doen en bepalen of dat qua kosten voor jou haalbaar is.

[ Voor 4% gewijzigd door mash_man02 op 15-09-2020 07:08 ]

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-10 20:31
als je spreekt over versterking heb je het vaak over een actief apparaat , dus heeft voeding nodig
als je dan nog spreekt over "buiten" , neem ik aan dat je geen zin hebt om het bij elke regenbui uit te trekken..

de beste oplossing is dan een acces point ... die heb je ook in een IP65 / 66 ratings
dat start bij bv een tp link eap 225 outdoor ....

enige minpunt is dat je een vaste draad moet aanleggen.
pluspunt is dat je buiten geen muren tegenkomt, dus je bereik is gigantisch ... idem met snelheid ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmuller
The_Doman schreef op maandag 14 september 2020 @ 22:43:
[...]

Werd niets... Maar wat gaat er fout?
Powerline geeft geen connectie of Mesh configuratie probleem?
Je kan die Powerline adapter toch ook als gewoon Access Point configureren neem ik aan?
Gebruik je ook de FRITZ!Powerline tool voor configureren/monitoren van je Powerline Adapters?
Geen idee, het heeft me al heel wat (werk)uren gekost om uit te vlooien dat als alles in Mesh-modus staat de boel buiten niet sneller wordt en binnen minder snel. Soort 'paard achter de wagen' werkt. Dat is voor mij voldoende om niet op deze weg door te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmuller
shure-fan schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 01:04:
Persoonlijk gesproken zou ik dan een ubiquiti uap-ac-m accespoint in de tuin neerzetten op een klein stokje
Ding word PoE gevoed (via de meegeleverde injector) dus 1 kabel
Ik heb het ding opgezocht en ben manual aan het lezen. Soort van accespoint als ik het goed begrijp. Gaatje in kozijn boren misschien? Kon wel een goede richting zijn, dank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wmuller
Arunia schreef op maandag 14 september 2020 @ 22:08:
Het beste is een accesspoint.
Maar, dan moet je wel een netwerkkabel kunnen trekken naar dat punt. Of je 100m verder komt is dan alsnog de vraag.

Alles wat repeater en versterker heet is eigenlijk af te raden. Op het moment dat je een slecht signaal versterkt, krijg je wat je nu al ziet. Geen goed signaal op het punt waar je het hebben wilt.
Klinkt goede richting, iets dergelijks als Unifi lijkt me, Dank voor tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmuller
mash_man02 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 07:07:
Vergeet niet dat je juist buiten veel meer last hebt van interferentie van anderen, de buitenmuren van je huis zorgen dat je intern voor je eigen wifi een gebied hebt waar je relatief beter afgeschermd bent van andere wifi signalen.
In je tuin is dat niet het geval en heb je dus meer last van andere wifi signalen en moet je dus ook sterkere signaal waarden neerzetten om aan de benodigde signaal ruis verhouding te kunnen komen.
Gezien je over 150Mbit stelt als grens zou ik als eerste weren weten waarom je deze waarde vanuit een functioneel standpunt aanhoud, waarom zou 50Mbit niet voldoende zijn ? Dat zijn 2 Netfklix 4k streams !
Dat zou namelijk ook betekenen dat he het over 5ghz dekking of wifi6 hebt, daarmee zou het theoretisch wel haalbaar zijn op 2,4Ghz.
Verder zul je ook iets meer moeten vertellen over de omgeving en ook gaan meten.
Wat voor vorm heeft je tuin Waar zou je iets kunnen opstellen, hoe veel SSID's en met welke sterkte zie je op de plekken in de tuin waar je wifi wilt hebben.
Vanuit daar kun je pas bepalen wat je op basis van theorie zou moeten gaan doen en bepalen of dat qua kosten voor jou haalbaar is.
Oud huis begin vorige eeuw (geen beton) staat in bos. Educatief cenrtum en boerderij opo ruime afstand. 150 MB is wat ik nu ook buiten aan de gevel heb. Binnen 220, boven ook ca 150. Wat moet ik nog meer meten? Met de FritzApp meet ik afnemende Mbits/sec tot 5 achter in de tuin op p[lekken waar we veel zijn. Huis staat in NW hoek, dus gunstig voor antenne aan ZO zijde. Ook dank voor reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmuller
ijske schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 17:31:
als je spreekt over versterking heb je het vaak over een actief apparaat , dus heeft voeding nodig
als je dan nog spreekt over "buiten" , neem ik aan dat je geen zin hebt om het bij elke regenbui uit te trekken..

de beste oplossing is dan een acces point ... die heb je ook in een IP65 / 66 ratings
dat start bij bv een tp link eap 225 outdoor ....

enige minpunt is dat je een vaste draad moet aanleggen.
pluspunt is dat je buiten geen muren tegenkomt, dus je bereik is gigantisch ... idem met snelheid ...
Die ga ik nog even opzoeken ".... die heb je ook in een IP65 / 66 ratings
dat start bij bv een tp link eap 225 outdoor ...."

Maar het wordt wel duidelijker, accespoint buiten, gaatje in muur of kozijn en weer bestendig. Allen bedankt. voor het meedenken in oplossingen.
Pagina: 1