Laptop en PC besturen met randapparatuur

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:33

Boost9898

Software developer

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Sinds kort heb ik een MacBook Pro 16" en ik wil deze kunnen gebruiken in combinatie met een desktopmonitor. De schermen die ik voorheen had, heb ik verkocht. Het scherm wat ik nu op het oog heb is de Eizo EV3285.

Mijn vraag is; is het mogelijk om met de muis en toetsenbord die nu aan de desktop verbonden zitten ook de laptop te besturen wanneer ik deze via USB C aan het scherm koppel?

Ik heb al wat onderzoek gedaan, wat ik begrepen heb is dat het mogelijk zou moeten zijn door de randapparatuur in het scherm te steken. En met een USB B kabel terug te gaan naar de PC. Het scherm zou dan zelf bepalen met welk apparaat het toetsenbord en muis verbonden worden. Een schematische weergave van hoe ik het zou aansluiten staat onderaan dit bericht.

Kan iemand bevestigen of dit ook zo simpel werkt dat als het klinkt en of er geen haken en ogen aan zitten?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/a6GmQGZ.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kamato
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
ik heb een vergelijkbare setup, weliswaar geen macbook, maar iets van HP, maar dat maakt voor de werking niet uit.
Ik doe daarmee precies wat jij van plan bent, dus laptop via USB-c, en PC via DP en USB-b. vervolgens muis en toetsenbord in het scherm.
ik heb wel mijn scherm erop uitgezocht dat het een KVM-switch bevat, die zorgt er voor dat de 'switch' van muis en toetsenbord meebeweegt met het gekozen input-signaal. dus als ik als input DP selecteer, dan werken ze op de PC, en als ik als input USB-c selecteeer dan werken ze op de laptop.
ik weet niet zeker of dat ook werkt met een scherm zonder ingebouwde KVM, zoals de jouwe. je kan het allicht proberen, kwestie van een paar kabeltjes prikken en testen of het werkt.

• Dimitrip
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 22:17
Misschien ben ik niet helemaal mee met wat je wil bereiken, maar ik gebruik hiervoor synergy van Symless.

Ik heb 1 scherm waarop een laptop is aangesloten en dan nog een aparte laptop stand alone (niet op scherm aangesloten).

Ik gebruik het toetsenbord en muis (op USB aangesloten) van de laptop die aan het scherm hangt.

De laptop met scherm draait een server side software, de andere een clientside.

Ik kan met het toetsenbord en muis alles aansturen. Je kan de setup zelf aanpassen in de server side .

https://symless.com/synergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tempen
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 24-04-2024
Ik gebruik hiervoor de Logitech Mx Master 3 en Mx Keys. Als je echter speciaal voor die functionaliteit deze set moet aanschaffen wordt het misschien wel wat prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je monitor beschikt niet over een USB-B connector, dus dat gaat 'm niet worden van wat ik zo kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898

Boost9898

Software developer

Topicstarter
Inderdaad ik heb even navraag gedaan bij Eizo zelf ook nog. In een reactie van hen blijkt inderdaad dat het model dat ik heb geselecteerd geen KVM switch ingebouwd heeft zitten, maar een vergelijkbaar met switch hebben ze ook niet dus ik zal een externe switch moeten gebruiken.

Ik heb ook naar de vergelijkbare Dell maar dat is toch niet het niveau waar Eizo op zit en wat ik altijd heb gehad dus daarom wil ik het graag bij dit merk houden.

Maarja een switch die kan laden, USB C en 4k 60fps ondersteunt is best duur vind ik. Wat ik gevonden heb tot op heden is dit: https://www.amazon.nl/Cal...id=pla-564037942063&psc=1
(Als er alternatieven zijn hoor ik het graag.)

Eigenlijk is m'n zoektocht wel ten einde omdat het product wat ik zoek niet echt bestaat momenteel lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boost9898

Boost9898

Software developer

Topicstarter
Na wat zoekwerk ben ik hierop uitgekomen, alleen nog even checken of het compatible is met m'n desktop.

https://www.amazon.nl/Sab...id=pla-870787661709&psc=1
Pagina: 1