Speakerdoek vervangen (Klipsch Synergy F3/F2)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanOskam97
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-07 13:26
Hallo allemaal!

Ik heb een set Klipsch Synergy F3 speakers staan, wat een fantastische speakers zijn dat!

Helaas zitten er in mijn stofkappen meerdere gaten, wat ik erg jammer vind!

Heeft er iemand ervaring met het vervangen van speakerdoek? Een vierkante grille kan ik me nog wel wat bij voorstellen, maar deze heeft rondingen e.d. Is dat zelf een beetje te doen? Of denk ik nu gewoon veel te moeilijk?

Kan ik dit misschien ergens laten doen? Ik heb nu al 3 uur zitten zoeken op Google zonder enig succes...

Hopelijk kan iemand mij helpen met het beantwoorden van mijn vraag!

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-07 19:41
https://community.klipsch...placement-speaker-grills/

of misschien via Nederlandse importeur regelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:16

FeaR

In GoT we trust

* FeaR voorspelt een post van @The Eagle met een verhaal over een frontje voor een Klipsch C20 die in NL richting de honderd euro was maar in de USA enkele tientallen dollars. Omdat Klipsch USA niet naar NL/EU verzendt is dit toen via een maat van hem gegaan.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

In de US is het idd een heel stuk goedkoper ja, das verreweg de goedkoopste optie indien haalbaar.
Wat dat betreft dank @FeaR , scheelt mij weer typen :P
Maar goed, dat is nu geen optie lijkt me - er is uberhaupt geen personenberkeer tussen NL en de US nu

Ik ga er vanuit dat het zelf te doen is, maar de F serie kennende moet je met lijm aan de gang en dat wil je liever laten doen. Het ronde maakt niet zo heel veel uit qua opspannen, het is meer het lijmen en goed kunnen laten drogen waar de crux zit.

Je zou speakerland of speaker & co eens kunnen bellen, kijken wat het kost. Nieuw frontje via de importeur moet je naar verwachting 80-100 euro rekenen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Importeur voor NL was ooit Correct in Rotterdam. Klipsch NL groep zit ook nog steeds aan de ceintuurbaan aldaar. Toen werd het lookenlisten, maar je moet tegenwoordig toch echt bij havoned zijn als importeur :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:31

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik zoek me suf naar een fatsoenlijk plaatje van de speaker + doek, maar die kom ik niet tegen. Kan je dus niet echt adviseren.

Maar: Speakerdoek is best wel stretchy en met een nietpistool kom je een heel eind.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

De oude er af halen, restanten verwijderen, inspuiten met lijmspray, en dan het nieuwe doek aanbrengen met wat spanning. Dat zou op zich moeten volstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:55

heuveltje

KoelkastFilosoof

The Eagle schreef op maandag 14 september 2020 @ 19:38:
In de US is het idd een heel stuk goedkoper ja, das verreweg de goedkoopste optie indien haalbaar.

Maar goed, dat is nu geen optie lijkt me - er is uberhaupt geen personenberkeer tussen NL en de US nu
je hebt altijd https://www.shipito.com/en/ achtige opties.
Of het dan nog steeds goedkoper is, is wel de vraag :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

^^^ zat ik ook aan te denken, maar van wat ik me herinner moest Klipsch US een vast adres in de US hebben. Vast iets met lokale VAT die ze af moeten dragen enzo. Maar je kunt het natuurlijk altijd proberen, mailtje is zo gedicht :)
teacher schreef op maandag 14 september 2020 @ 22:04:
Ik zoek me suf naar een fatsoenlijk plaatje van de speaker + doek, maar die kom ik niet tegen. Kan je dus niet echt adviseren.

Maar: Speakerdoek is best wel stretchy en met een nietpistool kom je een heel eind.
Omdat je het zo lief vraagt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DhGY6Ma4mlzvbOFRoea06aRnvTc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AwnxWIp3kj3TVhIjPvDjJyO8.jpg?f=fotoalbum_large

Daar ga je weinig aan nieten ben ik bang :P
Wat @_ferry_ aangeeft zou de methode moeten zijn. Vraag is of @ArjanOskam97 zich daar goed bij voelt. En ik vraag me af of je het doel voldoende strak krijgt.

[ Voor 10% gewijzigd door The Eagle op 15-09-2020 08:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:31

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Idd, lijmspray gaat je vriend worden, en een berg knijpers. :Y

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gverboon
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-10-2024
ArjanOskam97 schreef op maandag 14 september 2020 @ 15:44:
Hallo allemaal!

Ik heb een set Klipsch Synergy F3 speakers staan, wat een fantastische speakers zijn dat!

Helaas zitten er in mijn stofkappen meerdere gaten, wat ik erg jammer vind!

Heeft er iemand ervaring met het vervangen van speakerdoek? Een vierkante grille kan ik me nog wel wat bij voorstellen, maar deze heeft rondingen e.d. Is dat zelf een beetje te doen? Of denk ik nu gewoon veel te moeilijk?

Kan ik dit misschien ergens laten doen? Ik heb nu al 3 uur zitten zoeken op Google zonder enig succes...

Hopelijk kan iemand mij helpen met het beantwoorden van mijn vraag!

Groet
Heb zowel van de f2 als van de f3 nog de frontjes liggen. Die van de f3 zitten zelfs nog in de verpakking.
Voor €25 kan je ze zo ophalen. Woon in de buurt van Rotterdam. Vlaardingen om precies te zijn

[ Voor 8% gewijzigd door Gverboon op 15-09-2020 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

teacher schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 10:22:
Idd, lijmspray gaat je vriend worden, en een berg knijpers. :Y
En een goed scherp s cheermesje om de randjes bij te trimmen.

Dus nogmaals: denk je dat je het zelf aandurft @ArjanOskam97 ? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArjanOskam97
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-07 13:26
The Eagle schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 11:36:
[...]

En een goed scherp s cheermesje om de randjes bij te trimmen.

Dus nogmaals: denk je dat je het zelf aandurft @ArjanOskam97 ? :)
Dank allen voor de reacties!

Naja, in principe valt er vrij weinig te verliezen aangezien het doek er nu niet best aan toe is. Ik ga het gewoon proberen! Ik zal wel foto's plaatsen van het proces, begin en eind resultaat! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:13

DonJunior

NO Moderator

ArjanOskam97 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 11:39:
[...]

Dank allen voor de reacties!

Naja, in principe valt er vrij weinig te verliezen aangezien het doek er nu niet best aan toe is. Ik ga het gewoon proberen! Ik zal wel foto's plaatsen van het proces, begin en eind resultaat! :*)
That's the spirit!!! Keep us posted! Ben benieuwd

*sowieso

Pagina: 1