Vreemde gang van zaken omtrent Coolblue Energie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtl
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 19-05 11:40
Afbeeldingslocatie: https://image.coolblue.nl/825x433/content/518499

Een aantal weken terug stond er een grote banner op coolblue.nl waarin ze bekend maakten een energiemaatschappij te worden. Je kon gegevens invullen zoals adres en huidige energieverbruik en je kreeg een compleet aanbod/offerte met verwachte kosten terug.

Nu blijkt dit achteraf hartstikke nep te zijn. Het bestaat niet en heeft nooit bestaan |:(. Wat er met mijn gegevens is gebeurd weet ik niet. Er zijn geen (actie)voorwaarden, privacygegevens of anderzijds documenten te vinden op hun website. Het is volledig van het internet verdwenen... behalve van archive.org :*).

Je zou 150 tot 200 euro retour krijgen op bijvoorbeeld 3-jarige contracten, korting op bepaalde producten die energiezuinig zijn en meer.

Maar het bestaat dus niet. Heeft iemand anders ook zijn gegevens ingevuld op coolblue.nl? Wat is jouw ervaring hiermee? Wat moet ik nu qua privacy?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Do you have any questions or complaints?
You can contact Coolblue's Data Protection Officer in case you have any questions or complaints regarding your information or the protection of your privacy.

Email: privacyvragen@coolblue.nl

Letters: Weena 664 3012 CN Rotterdam, attn. Data Protection Officer

You can contact the privacy authority when you're not satisfied with how Coolblue handles your privacy.

Who's responsible for your personal information?
We're Coolblue B.V.

And if you enjoy long numbers:

This is our KvK (Chamber of Commerce) number: 24330087

This is our VAT identification number: NL81043 3941B01
toon volledige bericht
Staat gewoon op de site van Coolblue.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Ik zou beginnen al je gegevens op te vragen onder het recht op draagbaarheid GDPR.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Het zou me niets verbazen als dit een manier van Coolblue is geweest om te peilen of er interesse is in dit type product. In marketing zie je dit vaker, als een agile manier van werken: Via snelle, korte en gerichte campagnes polsen of mensen bereid zijn om gegevens achter te laten. Kost je een paar honderd euro aan campagne-kosten en kosten voor het opzetten van een kale front-end, en de interesse kun je vervolgens gebruiken in je business case en om je 'product' verder uit te werken...

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@CoolblueBV zit hier gewoon op het forum. Wie weet zien ze dit en hebben ze uitleg.

[ Voor 9% gewijzigd door Vorkie op 14-09-2020 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:51
lijkt me op een mvp site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtl
MAX3400 schreef op maandag 14 september 2020 @ 15:14:
[...]

Staat gewoon op de site van Coolblue.
Ik zal even een mailtje sturen, bedankt voor de info.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Kun je het in het Nederlands zeggen? Wat heeft een Most Valued Professional ermee te maken?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:17
downtime schreef op maandag 14 september 2020 @ 15:50:
[...]

Kun je het in het Nederlands zeggen? Wat heeft een Most Valued Professional ermee te maken?
Ik gok dat deze keer met mvp Minimum Viable Product bedoeld wordt. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:51
downtime schreef op maandag 14 september 2020 @ 15:50:
[...]

Hmm, excuus.

Lijkt me idd een Minimum viable product te zijn. Dat kan ook iets heel simpels zijn om te peilen of er interesse is of niet. Dat kan heel miniem zijn, een filmpje op een pagina en een invulveld "geef je mailadres om op de hoogte te blijven". Krijgen ze veel mailadressen binnen, dan is er interesse, krijgen ze er maar sporadisch binnen, dan weten ze dat er weinig interesse is, maar dan hebben ze er ook al weinig geld aan gespendeerd.
Tov vroeger was het iets volledig opzetten en dan hopen of het aansloeg of niet.

edit: zoals net herboven aangegeven is dit dus de interessepeiling

[ Voor 4% gewijzigd door Tarkin op 14-09-2020 15:57 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:41
Als dit een interessepeiling was, dan vind ik persoonlijk de advertentie-banner misleidend.

"Stap nu over" gaat niet samen met "we hebben nog geen idee hoe en wat, we hebben het nog niet opgezet, als je jouw gegevens achterlaat dan hoor je ooit nog van ons".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Anoniem: 472287 schreef op maandag 14 september 2020 @ 15:15:
Ik zou beginnen al je gegevens op te vragen onder het recht op draagbaarheid GDPR.
:D
dataportabiliteit bedoel je?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:17
eric.1 schreef op maandag 14 september 2020 @ 16:03:
Als dit een interessepeiling was, dan vind ik persoonlijk de advertentie-banner misleidend.

"Stap nu over" gaat niet samen met "we hebben nog geen idee hoe en wat, we hebben het nog niet opgezet, als je jouw gegevens achterlaat dan hoor je ooit nog van ons".
Misleidend misschien wel, maar met een zwakkere call-to-action zoals jij suggereert krijg je natuurlijk ook een stuk minder aanmeldingen. Als je zo'n experiment doet, wil je het zo realistisch mogelijk maken: alles ziet eruit alsof het klaar staat om te kopen of gebruik te maken van de service, maar in werkelijkheid is dit niet zo.

Minder netjes misschien, maar anders is je conversie ook niet realistisch. Als je daarna "Sorry we bieden het nog niet aan" zegt, is er niet zoveel mis. Dat hebben ze alleen niet echt gedaan en gebeurt blijkbaar alleen als je er specifiek naar vraagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrtl
eric.1 schreef op maandag 14 september 2020 @ 16:03:

Het was een complete website waar je gegevens zoals adres en energieverbruik van jouw eigen meters in kon vullen waarna er een persoonlijk aanbod kwam uitrollen. Ik snap de bedoeling van Coolblue en wil alleen weten wat er met mijn gegevens is gebeurd. Of ze dit product uiteindelijk op de markt zitten is voor mij randzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

YakuzA schreef op maandag 14 september 2020 @ 16:04:
[...]

:D
dataportabiliteit bedoel je?
Hehe sorry, ik lees dat soort documentatie normaal alleen in 't engels :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuceTundra
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-05 20:45
Ze zijn vanaf vandaag officieel begonnen met leveren van groene stroom.
https://www.coolblue.nl/energie

[ Voor 18% gewijzigd door PuceTundra op 28-01-2021 08:21 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Ik zou er met een grote boog omheen lopen... de service van coolblue is afgelopen jaar als een kaartenhuis in elkaar gedonderd. Ze kunnen de vaste taken al niet meer aan laat staan al dit soort extra onzin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Als ze je al zo misleiden voor dat het product überhaupt bestaat, dan kun je dit beter links laten liggen.

Man has 2 testicles but only 1 heart...

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Anoniem: 217290 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 08:34:
Ik zou er met een grote boog omheen lopen... de service van coolblue is afgelopen jaar als een kaartenhuis in elkaar gedonderd. Ze kunnen de vaste taken al niet meer aan laat staan al dit soort extra onzin.
N=1 waarneming.

Ik heb het afgelopen halfjaar meerdere keren van CB gebruik gemaakt, en ik vind ze nog steeds één van de beste partijen om zaken mee te doen. Duidelijke levertijden, die ook gehaald werden, wasmachine en droger die door twee mannen van CB zelf netjes naar boven werden getild en aangesloten, én snel contact met een mens als er een keer toch iets mis zou gaan.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wat een beetje jammer is op de website van CB is dat je de tarieven niet onder het kopje tarieven kunt vinden. Oftewel kun je niet vergelijken op basis van prijs. https://www.coolblue.nl/energie/tarieven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrypta
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17:02
sypie schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 09:42:
Wat een beetje jammer is op de website van CB is dat je de tarieven niet onder het kopje tarieven kunt vinden. Oftewel kun je niet vergelijken op basis van prijs. https://www.coolblue.nl/energie/tarieven
De tarieven kan je zien zodra je je gegevens hebt ingevuld.
Het is inderdaad wat doorklikken :+

3960wp SE | Model Y RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:07

Croga

The Unreasonable Man

Jeroenneman schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 09:06:
N=1 waarneming.

Ik heb het afgelopen halfjaar meerdere keren van CB gebruik gemaakt, en ik vind ze nog steeds één van de beste partijen om zaken mee te doen. Duidelijke levertijden, die ook gehaald werden, wasmachine en droger die door twee mannen van CB zelf netjes naar boven werden getild en aangesloten, én snel contact met een mens als er een keer toch iets mis zou gaan.
offtopic:
Laat ik dan mijzelf en een berg mensen om mij heen toevoegen aan N.

Yup, zolang je exact hun proces volgt loopt het als een trein. Zodra er iets niet in hun proces past ben je het haasje. En dat proces is redelijk beperkt.

Het meest schrijnende geval, en wat mij als klant voor altijd heeft doen weglopen, was een incomplete levering waarbij hun eerste reactie was te insinueren dat ik het zelf achterover gedrukt zou hebben. Totdat ik ze op hun eigen redenatie pakte ("Het pakket woog bij ons ##.#kg wat exact het gewicht van de producten is". Koel, het pakket wat ik hier heb, met missende producten, weegt inderdaad precies wat jij zegt)
Zodra je je klanten voor dief uit gaat maken is het voor mij echt voorbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
[...]

N=1 waarneming.

Jouw ervaring maakt het N=2.

Kijk gewoon naar de shopreviews. Vroeger waren ze een stuk beter dan nu.
https://tweakers.net/shop...blue-punt-nl/shopreviews/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d5stick
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
[...]

N=1 waarneming.

Gelukkig heb jij er betere ervaringen mee.. Klein voorbeeldje, ik kreeg een oven geleverd die zichtbaar gevallen en terug gestuurd was door de vorige koper. De RMA papieren er nog in, Coolblue heeft deze opnieuw gesealed (Met die papieren er nog in van de vorige koper incl adres en bankrekening nummer) en opnieuw verkocht.

RMA? We sturen iemand langs om hem te fixen, ticket closed.
Laatste keer dat ik daar wat duurder spul haal.

Uiteindelijk is AEG zelf gekomen om het toestel om te ruilen, de monteur zei ook al dat ze hier niet eens aan gingen beginnen om te repareren. :/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19:13
Xrypta schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:01:
[...]

De tarieven kan je zien zodra je je gegevens hebt ingevuld.
Het is inderdaad wat doorklikken :+
Dit is voor mij een harde NO-GO , je moet dus eerst je gegevens invullen, dan pas zie je of het interessant is. En dan meot je zeker veel moeite doen om te annuleren, want je contract wordt automatisch aangemaakt als je je gegevens invult?
Dit is gewoon een nieuwe manier van de oplichters die normaal aanbellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 590973

Ze hebben het college onderzoek en ethiek blijkbaar overgeslagen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
99ruud99 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:34:
[...]

Dit is voor mij een harde NO-GO , je moet dus eerst je gegevens invullen, dan pas zie je of het interessant is. En dan meot je zeker veel moeite doen om te annuleren, want je contract wordt automatisch aangemaakt als je je gegevens invult?
Hoe is dit anders dan alle andere maatschappijen en alle prijsvergelijkers? Je hebt een postcode nodig, dat is echt niet meteen een contract 8)7

Tarieven zijn regioafhankelijk, dus dat ze het vragen is niet vreemd. Je krijgt dan gewoon de prijs te zien die je zou gaan betalen op basis van de door jou ingevoerde verbruiksgegevens.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ksynix
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-01-2024
Tk55 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:06:
[...]

Jouw ervaring maakt het N=2.

Kijk gewoon naar de shopreviews. Vroeger waren ze een stuk beter dan nu.
https://tweakers.net/shop...blue-punt-nl/shopreviews/
Vroeger waren ze niet beter, vroeger waren ze kleiner en dus waren er minder bestellingen en minder klachten. Je gaat altijd klachten houden, maar als je kijkt naar die reviews, zie je 8 klachten in de afgelopen week. Met 100,000 bestellingen per week is dat niet echt schokkend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ksynix schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 12:05:
[...]
Vroeger waren ze niet beter, vroeger waren ze kleiner en dus waren er minder bestellingen en minder klachten. Je gaat altijd klachten houden, maar als je kijkt naar die reviews, zie je 8 klachten in de afgelopen week. Met 100,000 bestellingen per week is dat niet echt schokkend.
Ik kijk ook naar de waardering van de klantenservice. Die is voor het afgelopen jaar 3,5/5. Dat is bij een aantal andere shops een stuk beter, zie https://tweakers.net/shopreview/

Voor zover ik het me kan herinneren scoorde Coolblue vroeger (jaren geleden) altijd een stuk hoger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Tk55 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 12:15:
[...]

Ik kijk ook naar de waardering van de klantenservice. Die is voor het afgelopen jaar 3,5/5. Dat is bij een aantal andere shops een stuk beter, zie https://tweakers.net/shopreview/

Voor zover ik het me kan herinneren scoorde Coolblue vroeger (jaren geleden) altijd een stuk hoger.
Zeker weten, uit de reviews wordt jammer genoeg heel duidelijk dat er met de service na 30 dagen, bijzondere situaties binnen de 30 dagen en garantie bij Coolblue tegenwoordig dramatisch wordt omgesprongen. Ze varen voornamelijk op de eerder opgebouwde reputatie en profiteren van een nagenoeg vlekkeloos primair proces. Zodra je buiten dat primaire proces valt ben je onherroepelijk de Sjaak.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Het heeft verder ook niet echt wat met Coolblue te maken. Het is gewoon een White Label product wat ze hebben. Tweakers zou morgen ook Tweakers Energie kunnen starten.

Dit is de partij die het doet:

https://servicehouse.nl/

Facturen komen ook gewoon van hen, de helpdesk en alles ook. Logo erop en klaar.

Pakken ze een paar procent van de omzet die via Coolblue.nl binnenkomt.

[ Voor 25% gewijzigd door PWM op 28-01-2021 12:57 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BommelNeckar
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:21
Volgens een interview in de Volkskrant met de oprichter van Coolblue heeft die ServiceHouse overgenomen om als energieleverancier op te kunnen treden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ksynix
PWM schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 12:55:
Het heeft verder ook niet echt wat met Coolblue te maken. Het is gewoon een White Label product wat ze hebben. Tweakers zou morgen ook Tweakers Energie kunnen starten.

Dit is de partij die het doet:

https://servicehouse.nl/

Facturen komen ook gewoon van hen, de helpdesk en alles ook. Logo erop en klaar.

Pakken ze een paar procent van de omzet die via Coolblue.nl binnenkomt.
Servicehouse is onderdeel van Coolblue, dus het werkt totaal niet zoals je hier beschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BommelNeckar
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:21
Bij aanmelden kan ik geen gegevens kwijt over de zonnepanelen.
Als ik daarom het te verwachten stroomgebruik aanpas van 2.500 kWh naar 0 kWh, dan is het maandbedrag ongeveer € 1 hoger. Heel vreemd.

Bij de prijsopbouw staat wel een terugleververgoeding. Dat is met € 0,043076 ook niet echt een aanbeveling

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Tk55 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 12:15:
[...]

Ik zie wat uitschieters, maar niet een algehele achteruitgang. Ik heb wel krom van het lachen gelegen toen ik het commentaar las van een Tweaker wiens Dyson stofzuiger een dag te laat kwam. Was een verrassing voor zijn huwelijksjubileum.....

Als ik bij vrouwlief met een stofzuiger aankom op een feesteljike gebeurtenis belandt die waarschijnlijk ergens waar het heel donker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Dan geven we je voor dat gedeelte een teruglevertarief. Deze staat gelijk aan de kale variabele leveringskosten.
Helaas, als je netto leverancier bent is het geen interessante helaas.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ksynix
coinman63 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:52:
[...]

Ik zie wat uitschieters, maar niet een algehele achteruitgang. Ik heb wel krom van het lachen gelegen toen ik het commentaar las van een Tweaker wiens Dyson stofzuiger een dag te laat kwam. Was een verrassing voor zijn huwelijksjubileum.....

Als ik bij vrouwlief met een stofzuiger aankom op een feesteljike gebeurtenis belandt die waarschijnlijk ergens waar het heel donker is.
Ha echt he, en dat ook 2 dagen van te voren gaan bestellen. Maar ik denk dat we wel weten waarom hij een kort lontje heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

coinman63 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:52:
[...]

Ik zie wat uitschieters, maar niet een algehele achteruitgang. Ik heb wel krom van het lachen gelegen toen ik het commentaar las van een Tweaker diens Dyson stofzuiger een dag te laat kwam. Was een verrassing voor zijn huwelijksjubileum.....

Coolblue stond jarenlang stijf boven de 4,5 gemiddeld op alle drie de categorieën. Let wel, klantenservice wordt vaak niet beoordeeld, maar wel met 5 sterren gewaardeerd. Hoe dan ook, ze zijn de afgelopen jaren knalhard afgezakt naar niveau net niks als het gaat om klantenservice. Ik heb er jaren lang 10.000+ per jaar uitgegeven, gedeeltelijk zakelijk. Ik koop er nauwelijks nog iets, ik geef mijn geld elders uit.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:04
Hmmm. Verhaal in de Volkskrant is vrij duidelijk. Gewoon expansie. Wel een curieus moment, nu de online verkopen zo hard groeien dat de service erover lijdt.

Mocht al mijn witgoed bij hem, en prima geholpen iedere keer. Al zijn de wachttijden aan de telefoon momenteel wel heel erg lang

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ksynix schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:36:
[...]

Servicehouse is onderdeel van Coolblue, dus het werkt totaal niet zoals je hier beschrijft.
:?

https://servicehouse.nl/onze-visie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Juup schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 09:02:
Als ze je al zo misleiden voor dat het product überhaupt bestaat, dan kun je dit beter links laten liggen.
Rare aanname. Men is vandaag begonnen met deze dienst. :) Dus om nu al te zeggen dat CoolBlue klanten aan het misleiden is, is echt een te rappe aanname.

Ik zag trouwens zojuist ook deze post op hun Facebook: https://www.facebook.com/Coolblue/posts/10164696082300537

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Hooglander1 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:56:
[...]

Helaas, als je netto leverancier bent is het geen interessante helaas.
Dat is inderdaad jammer, vooral omdat ze zelf wel de link leggen met hun eigen zonnenpanelen acties.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ksynix
Precies. Ik weet niet waar je precies in de war over bent.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ksynix schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 16:02:
[...]

Precies. Ik weet niet waar je precies in de war over bent.
Heb je snel veranderd in ieder geval.

EDIT:

Voor de liefhebber de pagina van een uur geleden :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SqCX6B1YeYM51noBioHnXmtcd4s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0qBltuur9jFHoWJgBqqFKomG.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 47% gewijzigd door PWM op 28-01-2021 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:37
Nou verdomd. Ik kreeg letterlijk 9 minuten geleden een gepersonaliseerde mail van Coolblue over energie van Coolblue. Ik ben benieuwd of elke klant deze mail krijgt of puur een bepaalde doelgroep?

https://www.coolblue.nl/energie

[ Voor 8% gewijzigd door Cheezborger op 28-01-2021 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ksynix
PWM schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 16:09:
[...]

Heb je snel veranderd in ieder geval.

EDIT:

Voor de liefhebber de pagina van een uur geleden :+

[Afbeelding]
Ha grappig, maar ik heb er niets aan veranderd hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doomtech
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 08:09
wowly schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 14:03:
Hmmm. Verhaal in de Volkskrant is vrij duidelijk. Gewoon expansie. Wel een curieus moment, nu de online verkopen zo hard groeien dat de service erover lijdt.

Mocht al mijn witgoed bij hem, en prima geholpen iedere keer. Al zijn de wachttijden aan de telefoon momenteel wel heel erg lang
Doettie juist goed. Nu als een malle marktaandeel vergroten voor de elektronicatak (want dit hele energie gebeuren is naar mijn idee gewoon een marketingtool om vanuit daar producten uit de webshop te pushen) en vervolgens aandelen verkopen voor de hoofdprijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 666stokstaartje
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 01-12-2024
Servicehouse

Dit was de serviceprovider van zowel Flex-Energie (failliet) als Innova (nam - toevallig - alle klanten over van Flex-Energie na het Faillisement).
Weet waar je aan begint als je voor de laagste prijs gaat. Servicehouse staat niet onder toezicht van de ACM. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Niet online
CH4OS schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 15:02:
Rare aanname. Men is vandaag begonnen met deze dienst. :) Dus om nu al te zeggen dat CoolBlue klanten aan het misleiden is, is echt een te rappe aanname.
Huh? Op 14 september kreeg de TS deze reclame te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Juup schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 19:04:
Huh? Op 14 september kreeg de TS deze reclame te zien.
Waarvan op 14 september ook al duidelijk was, dat het (toen in elk geval) een pilot was; Cheesy in "Vreemde gang van zaken omtrent Coolblue Energie". Ik zie dus nog steeds niet waarom het nu dan alsnog misleiding zou zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door CH4OS op 28-01-2021 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Niet online
CH4OS schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 19:07:
Ik zie dus nog steeds niet waarom het nu dan alsnog misleiding zou zijn.
Dat is het nu ook niet, dat was het op 14 september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Juup schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 19:32:
Dat is het nu ook niet, dat was het op 14 september.
Let wel, ik reageer op iemand die het misleiding noemt en probeer hem te vragen waarom het misleiding is. ;) :+ Als na een simpele vraag op Twitter al blijkt dat het een test is (op dezelfde dag nota bene) kun je echt niet spreken van misleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:20
Even een vergelijk gedaan maar Coolblue Energie is duur. En wat je terugkrijgt van je zonnepanelen is ook niet geweldig. Ik stap niet over.

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1x3xc-12
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02-03-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeniVidiVinci
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 09-07-2023
Omdat ik binnenkort weer de jaarlijkse overstap ga maken kijk ik al een maandje in de rondte.
Zo heb ik de tarieven van de verschillende providers sinds 1 januari wekelijks op een rijtje gezet.
CB tarieven zitten echt in de middenmoot.
Ik heb ook zonnepanelen dus je geeft alleen je netto import aan voor electriek. Als ik dan naar het huidige maandbedrag kijk zijn ze in mijn geval van de vergelijking afgelopen 4 weken toch echt de goedkoopste, niet schokkend veel maar toch wel de goedkoopste.
Verkijk je niet op de kortingen in de vergelijkingssites want die zijn dan al verrekend...bij CB is de korting helemaal los van de energieleverantie als je die er ook nog eens af zou halen ... moet je wel wat te bestellen hebben komend jaar bij CB... en nog eens een dubbele korting kan je pakken als je ook nog wat zonnepanelen aanschaft bij ze, weer 150 euro korting.
Nee ik werk niet bij CB en ja ze waren voor mij met 10 panelen en een Enphase systeem in de aanbiedingen ook de scherpste... nu overstappen van energieleverancier, energiecontract op naam van mijn ega gelijk zetten en mischien nog even 6 panelen voor andere zijde van mn dak bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L1971
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 24-05-2021
Coolblue is bij Vereniging van Eigenhuis gekozen tot leverancier met het beste 3 jarige contract.
Leveringskosten van €5,75 PER JAAR. Ik kon mijn ogen niet geloven en heb dus maar even gebeld. en de informatie was juist.

Dus heb je lage stookkosten omdat je je huis bijv goed geïsoleerd hebt of je wekt zelf energie op, is dit wel een hele interessante aanbieder.

[ Voor 0% gewijzigd door L1971 op 17-05-2021 12:03 . Reden: taalfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

L1971 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 12:02:
Coolblue is bij Vereniging van Eigenhuis gekozen tot leverancier met het beste 3 jarige contract.
Leveringskosten van €5,75 PER JAAR. Ik kon mijn ogen niet geloven en heb dus maar even gebeld. en de informatie was juist.

Dus heb je lage stookkosten omdat je je huis bijv goed geïsoleerd hebt of je wekt zelf energie op, is dit wel een hele interessante aanbieder.
Dat lijkt dan toch wel te kloppen met de banner van de TS, ze motiveren je om zo min mogelijk energie te gebruiken. Door die lage leveringskosten zijn ook zonnepanelen zeer interessant.

Benieuwd of ze een soort Zalando van de energie sector willen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
L1971 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 12:02:

Is dit ergens online terug te vinden? Kan het zo snel niet vinden, waarschijnlijk omdat ik niet ingeschreven ben. Ik ben vooral benieuwd of je dan de Coolblue-cadeaubon van € 100 (per jaar) nog krijgt, en of de tarieven verder gelijk zijn aan het normale aanbod van Coolblue.

Heb de tarieven van de coolblue-website even snel in m'n spreadsheet geklopt, zonder cadeaubon is het voor mij niet de beste (goedkoopste) deal. Mét cadeaubon mogelijk wel. (Ik heb 300 kWh teruglevering per jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L1971
Ik kan je de aanbieding toesturen . ( stuur mij je mailadres) via vereniging eigenhuis moet je je inschrijven.

[ Voor 28% gewijzigd door L1971 op 17-05-2021 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L1971
https://www.eigenhuis.nl/collectieve-inkoop-energie

Referal verwijderd, deze zijn nergens toegestaan.

[ Voor 53% gewijzigd door Ardana op 17-05-2021 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GillBates
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19-05 13:14
Cheesy schreef op maandag 17 mei 2021 @ 12:46:
[...]

Is dit ergens online terug te vinden? Kan het zo snel niet vinden, waarschijnlijk omdat ik niet ingeschreven ben. Ik ben vooral benieuwd of je dan de Coolblue-cadeaubon van € 100 (per jaar) nog krijgt, en of de tarieven verder gelijk zijn aan het normale aanbod van Coolblue.

Heb de tarieven van de coolblue-website even snel in m'n spreadsheet geklopt, zonder cadeaubon is het voor mij niet de beste (goedkoopste) deal. Mét cadeaubon mogelijk wel. (Ik heb 300 kWh teruglevering per jaar)
Weet je al of je de Coolblue-cadeaubon nog krijgt? Ben wel benieuwd! ;)

★ www.doorax.nl ★

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
GillBates schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 21:42:
[...]

Weet je al of je de Coolblue-cadeaubon nog krijgt? Ben wel benieuwd! ;)
Je kan contact opnemen met L1971 (via PB). Ik ben er verder niet meer op ingegaan omdat mijn contract nog +6 maanden loopt. Dus helaas geen antwoord op je vraag ;)
Pagina: 1