Toon posts:

Scaling MacBook Pro > 4k monitor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn MacBook aangesloten op een 4k monitor, waarna de UI ontiegelijk klein is. Dus ik heb een van de scaling methodes aangeklikt.

-Blijft de resolutie wel gewoon 4k?

-Zorgt het voor veel performance loss?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:59

nelizmastr

Goed wies kapot

De resolutie blijft 4K bij schalen ja, alleen worden elementen groter weergegeven in jouw geval.

Performance loss is afhankelijk van welke schaling je pakt. Meestal verlies je de meeste performance wanneer je een schalingsprofiel pakt die meer ruimte geeft dan de standaard 200% retina schaling, omdat dan een hogere virtuele resolutie wordt geforceerd. Dat verlies merk je dan vooral bij toepassingen die grafisch zijn van aard.

Omdat jij grotere elementen pakt speelt dat niet.

[ Voor 6% gewijzigd door nelizmastr op 14-09-2020 17:00 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Als je een scaled resolutie instelt, maak je gebruik van hdpi. Dat betekent dat macOS de ui rendert op de dubbele resolutie en het resultaat terugschaalt naar je 4k-scherm.

Een voorbeeld: de een-na-hoogste instelling voor mijn 4k-scherm is "Looks like 3360 x 1890". Daarbij wordt de ui gerenderd op 6720 x 3780 en daarna teruggeschaald naar de 3840 x 2160 pixels die een 4k-scherm heeft.

Renderen op 6720 x 3780 is redelijk zwaar en dat merk je op een minder krachtige MacBook wanneer je door een venster scrollt.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles