Slechte wi-fi verbinding in het huis / gebruik stopcontact

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fustire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-08-2022
Beste Tweakers,

Sinds de oplevering van ons nieuwbouwhuis hebben we eigenlijk al problemen met de internetverbinding. In het begin namen wij dat voor lief, maar nu met het thuiswerken wordt het toch wel echt vervelend. Het gaat dan om de snelheid, maar voornamelijk om het bereik boven. Hier is gewoon niet voldoende wi-fisignaal aanwezig.

We hebben een 250 mbit download / 25mbit upload pakket bij Ziggo. Met een ethernetkabel aan het modem halen we deze snelheid ook wel ongeveer. Het probleem is de wi-fiverbinding door het huis. Boven is er namelijk nauwelijks verbinding.

We hebben de Ziggo Connectbox modem. Het modem staat bij ons in de meterkast.

Toen we contact opnamen met Ziggo boden ze ons Wi-fiboosters aan via het stopcontact. Het gaat dan om dit model. Ik heb bij de technische helpdesk nagevraagd of het mogelijk was deze wi-fiboosters te gebruiken met het al bestaande TP-Link AV600 stopcontact-internetsysteem (geen wi-fi) naar de omvormer van de zonnepanelen. De Ziggo helpdesk gaf aan dat dit geen probleem was.

Nu heb ik geconstateerd dat op het moment dat ik de wi-fibooster via het stopcontact heb geïnstalleerd, ik de zonnepanelen niet meer kan uitlezen. Dat doet me vermoeden dat het TP-link systeem niet meer werkt door het systeem van Ziggo.

Weet iemand of het mogelijk is twee van deze systemen voor internet via het stopcontact naast elkaar te gebruiken?

Daarnaast zag ik dat Ziggo ook de TP-link Deco M4 aanbiedt. Wellicht dat ik deze zou kunnen krijgen via Ziggo. Heeft iemand ervaring met dit product? Ik heb de recensies gezien en deze waren goed. Zou dit product mij kunnen helpen aan fatsoenlijke wi-fi (voornamelijk) boven?

Het zou wellicht ook nog een optie kunnen zijn om te kijken of ik het bestaande systeem van TP-link (AV600 voor de zonnepanelen) kan uitbreiden met een wifimodule.

Heeft iemand input die me op weg kan helpen?

Bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door fustire op 14-09-2020 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:12
Ook met de WiFi-booster heb je nog steeds een brakke connectie boven (even het TP-link probleem genegeerd)?

Heb je geen mogelijkheid om een kabel te trekken (zodat je een AP bedraad opnkan hangen boven)? Dat is eigenlijk altijd de meest stabiele oplossing.

Die Powerline-apparaten zijn leuk, maar het is nogal een willekeurige hit-or-miss. Bij de een werkt het perfect, bij een ander (vergelijkbare situatie) totaal niet.

[ Voor 5% gewijzigd door eric.1 op 14-09-2020 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fustire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-08-2022
eric.1 schreef op maandag 14 september 2020 @ 14:11:
Ook met de WiFi-booster heb je nog steeds een brakke connectie boven (even het TP-link probleem genegeerd)?

Heb je geen mogelijkheid om een kabel te trekken? Dat is eigenlijk altijd de meest stabiele oplossing.

Die Powerline-apparaten zijn leuk, maar het is nogal een willekeurige hit-or-miss. Bij de een werkt het perfect, bij een ander (vergelijkbare situatie) totaal niet.
Met de Wi-fibooster is het signaal vrij aardig. Het enige probleem is dat ik dus niet tegelijkertijd de boosters kan gebruiken en de zonnepanelen kan monitoren, en ik vind het juist belangrijk dat ik beide kan.

Een kabel trekken lukt niet, er ligt geen loze leiding o.i.d.

[ Voor 4% gewijzigd door fustire op 14-09-2020 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenlei
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 02-07-2022
ziggo boxxes staan niet bekend om deze functie idd, je zou kunnen kijken naar een goedkoop uitbreidings setje zoals de DECO M4 van tplink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Normaal gesproken zijn de Powerline adapters compatibel (HomePlug standaard) met elkaar.
Hoe koppel je de adapters?
Koppelen van Powerline adapters via de hardware knopjes werkt vaak lastig en is onoverzichtelijk.
Gebruik de TP-Link tool om de Powerline Adapters te koppelen met een gemeenschappelijk Powerline wachtwoord.
Je kan de TP-Link tool ook (beperkt) gebruiken om andere merken Powerline adapters te monitoren/koppelen.
Mocht het koppelen toch niet lukken via de TP-Link software, gebruik dan de Devolo Cockpit software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

In een nieuwbouwwoning zou je niet moeten zitten prutsen met dit soort paardenmiddelen. Is het conform NTA-8055 opgeleverd met loze leidingen naar verblijfsruimtes?

Wat je wilt is een netwerkkabel naar boven en daar een AP hangen, met evt switch ertussen om ook gelijk de zonnepanelen over dat draadje te kunnen laten lopen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:42

Cheezus

Luiaard

Het beste is inderdaad gewoon een netwerkkabel naar boven. Als dat geen optie is kun je tussen de zonne-regelaar en de bestaande powerline adapter een switch en accesspoint (eventueel gecombineerd) plaatsen? 2 powerline adapters naast elkaar gebruiken klinkt sowieso niet als een goede oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Cheezus schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 13:13:
Het beste is inderdaad gewoon een netwerkkabel naar boven. Als dat geen optie is kun je tussen de zonne-regelaar en de bestaande powerline adapter een switch en accesspoint (eventueel gecombineerd) plaatsen? 2 powerline adapters naast elkaar gebruiken klinkt sowieso niet als een goede oplossing.
Inderdaad. Als je het al per se met PLC wilt doen, gebruik dan set met hoogste specs (die van Ziggo zijn G.hn MIMO units vs Homeplug AV 2.0 SISO "600Mbs', dus Ziggo presteert 2-3 keer beter, ervan uitgaande dat ze wel NEN1010 gevolgd hebben bij aanleg elektra met randaarde...).

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1