Licht laten knipperen ( spookhuis )

Pagina: 1
Acties:

• unSOUND
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-06-2025
Ik heb een aantal lampen en LED slingers die ik wil gebruiken voor een spookhuis bij ons in de woonwijk. Echter zou ik deze graag onregelmatig laten knipperen, zoals een kapotte TL buis zeg maar. Zijn er apparaten te koop die een gewone lamp op die manier kunnen laten knipperen ?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:02
De simpelste oplossing noem je zelf al, een gloeilamp aansluiten op een starter van een tl-buis. Of dat goed samengaat met led lampen weet ik niet.

/edit: Ik zat ondertussen nog even te zoeken maar is maar weinig info over te vinden. In mijn herinnering maakte we vroeger zo een kinderdisco, paar gekleurde gloeilampen in fitting en een starter eraan geknoopt. Knipperde vrij willekeurig dus je had er wat fantasie bij nodig. Later had je van die geluidsafhankelijke lampen, dat werkt een stuk beter.

Tegenwoordig zal er vast wel iets in china te vinden zijn voor een paar euro die zoiets beter kan. Heb je het nodig voor halloween?

[ Voor 62% gewijzigd door Nielson op 14-09-2020 13:30 ]

• unSOUND
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-06-2025
Ja, ik wil met Halloween van mijn garagebox een kinder-spookhuis maken. Ik had nog RGB led-lampen en LED slingers liggen, dus leek het me extra leuk om ze een beetje te laten flikkeren...

• NRJ020
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:28
Weet niet of je toevallig een paar Philips Hue lampen hebt. Volgens mij kan het daar ook eenvoudig mee, en dan de hue disco app installeren.

Itho Amber 95 + WPV-H 240L

• Koffie-Verkeerd
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

Kiss my rusty sheriff's badge

Ik heb er zelf totaal geen verstand van, maar vond wel een linkje naar een vergelijkbare vraag.
Wellicht heb je er iets aan?

https://www.circuitsonline.net/forum/view/126176

Never, under any circumstances, take a sleeping pill and a laxative on the same night.