Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:38

SA007

Moderator Tweaking
Topicstarter
Sinds gisteravond geeft mijn telefoon opeens "System UI keeps stopping" als hij opstart, en krijg geen launcher/etc.
Enige optie die de telefoon zelf geeft is reset to factory waar ik niet echt trek in heb, dagen klooien om alle apps en settings terug te zetten...

Bootproces is ruwweg:
Telefoon aan
Krijg de irritante opstartune
Moet Encryptie-swipe wachtwoord doen.
Nog een keer de tune.
<duurt langer dan normaal>
"System UI keeps stopping" met als optie App info en Close app.
Krijg even later ook de vraag welke launcher ik wil, maar waar ik op klik heeft geen effect.
Nog later start no-root firewall op, maar vanuit die opties kan ik ook niks bereiken.

Wat ik al geprobeert heb:
- Safe boot: Geen verschil
- Via de App info de cache van System UI leeggemaakt, geen verschil, kan helaas ook niet vanaf daar naar andere apps komen.
- Recovery mode werkt wel, maar lijk daar niks zinnigs te kunnen doen.
- SD/simkaarten eruit, maakt ook geen verschil.
- Adb gestart met de telefoon 'opgestart', werkt maar "device unauthorized" en blijkbaar is het deel wat de pop-up op je scherm geeft om toegang te geven ook stuk.
- Mtp staat niet standaard open en de pop-up daarvoor komt ook niet.

Mogelijke oorzaak zou kunnen zijn dat de opslag van de telefoon vol is, maar ik krijg niet genoeg toegang om dingen weg te kunnen gooien (behalve alles in 1x).

Iemand een idee om ietsjes meer toegang te krijgen, bijv adb key in orde krijgen of een gallery of file app aanroepen niet via de launcher zodat ik wellicht wat ruimte vrij kan maken?

Beste antwoord (via rens-br op 18-09-2020 09:24)

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Topicstarter
Ter info: heb toch een factory reset gedaan, telefoon doet het weer maar kost wel weer veel tijd om alles terug te zetten helaas.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Topicstarter
Een kleine update.

Net viel me op dat als ik op de juiste moment de usb kabel erin prik ik een pop-up krijg voor 'Use usb for file transfer'.
Helaas krijg ik daarna via jmtpfs niet de telefoon gemount...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
# jmtpfs mnt/
Device 0 (VID=2e04 and PID=c026) is a Nokia 6.1.
PTP_ERROR_IO: failed to open session, trying again after resetting USB interface
LIBMTP libusb: Attempt to reset device
LIBMTP PANIC: failed to open session on second attempt
terminate called after throwing an instance of 'MtpErrorCantOpenDevice'
  what():  Can't open device
Aborted

Blijkbaar is de nokia 5.1 en 6.1 dezelfde vid/pid code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huaw
  • Registratie: Oktober 2014
  • Niet online
Sommige recovery's (TWRP bijvoorbeeld) hebben een ingebouwde file manager.
Mischien kun je op die manier wat dingen verwijderen.
Maar waarschijnlijk moet je dan eerst een andere recovery flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Topicstarter
@Huaw Heb gekeken, helaas is er geen twrp of cwm voor de nokia 3.1 (klein foutje van mij, blijkbaar is het een 3.1 geen 5.1).

Bedankt voor het goede idee, twrp zou waarschijnlijk ook prima de telefoonencryptie ondersteund hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
SA007 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 13:05:
@Huaw Heb gekeken, helaas is er geen twrp of cwm voor de nokia 3.1 (klein foutje van mij, blijkbaar is het een 3.1 geen 5.1).

Bedankt voor het goede idee, twrp zou waarschijnlijk ook prima de telefoonencryptie ondersteund hebben.
Natuurlijk is dat er wel.
https://forum.xda-develop...recovery-nokia-3-t3762512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Topicstarter
Die voor de Nokia 3, wat de generatie voor de 3.1 is, hele andere telefoon.
Ik kan voor de 3.1 niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:43

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
SA007 schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:05:
- Recovery mode werkt wel, maar lijk daar niks zinnigs te kunnen doen.
Weet je zeker dat de Recovery goed werkt? Normaal gesproken kan je daar een factory reset uitvoeren, zie ook: https://www.belsimpel.nl/...cks/resetten-via-recovery

[ Voor 20% gewijzigd door rens-br op 15-09-2020 13:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Topicstarter
@rens-br heb geen zin in een factory reset, ben je dagen bezig alle apps en instellingen terugzetten, als het even zonder kan...
Dat staat ook bovenaan de TS overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huaw
  • Registratie: Oktober 2014
  • Niet online
Als je zover komt zou je kunnen proberen om via je lockscreen, via de camera app naar de gallery te komen.
Dan kom je waarschijnlijk wel om de launcher heen, maar niet om de system UI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
Er zit een Mediatek 6750 in de 3.1.
Wellicht eens deze proberen: https://unofficialtwrp.co...-mediatek-mt6750-8-0-8-1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Topicstarter
Wou 'm proberen maar liep hier tegenaan:
Unlock bootloader?
[...]
To prevent unautorized access to your personal data,unlocking the bootloader will also delete all personal data from your phone(a "factory data reset").
[...]
Lijkt dat twrp erop zetten zonder alles naar factory te resetten niet gaat, wat ik juist probeer te voorkomen :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:43

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
SA007 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 13:37:
@rens-br heb geen zin in een factory reset, ben je dagen bezig alle apps en instellingen terugzetten, als het even zonder kan...
Dat staat ook bovenaan de TS overigens.
Je hebt gelijk, heb daar even overheen gelezen.
SA007 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 16:08:
Lijkt dat twrp erop zetten zonder alles naar factory te resetten niet gaat, wat ik juist probeer te voorkomen :( .
Nee, dat is helaas niet mogelijk. :(

Schiet me net te binnen. Je kan wel eens kijken of je wat met Safe Mode kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
Tsja, veel opties heb je niet. Het lukt ook niet om op de 1 of andere manier je cache/dalvik te legen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-05 10:33

ikt

Kun je je galerij in via een camera-shortcut? 2x op power bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Topicstarter
@rens-br Safe mode al geprobeerd, geen verschil behalve dat no-root firewall niet opstart.

@ChinaGeek Kan alleen in de app info van system ui komen, heb die cache al vaak geleegd, geen idee hoe ik bij andere cache zou moeten/kunnen komen.

@ikt heb vanalles geprobeert aan toetsencombo's maar blijkbaar zijn die er niet echt of werken ze niet. Heb ook in normaal gebruik nooit een shortcut gebruikt (heb geen cameraknop bijv)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smartphonetips
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13-04 19:30
SA007 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 21:57:
@rens-br Safe mode al geprobeerd, geen verschil behalve dat no-root firewall niet opstart.

@ChinaGeek Kan alleen in de app info van system ui komen, heb die cache al vaak geleegd, geen idee hoe ik bij andere cache zou moeten/kunnen komen.

@ikt heb vanalles geprobeert aan toetsencombo's maar blijkbaar zijn die er niet echt of werken ze niet. Heb ook in normaal gebruik nooit een shortcut gebruikt (heb geen cameraknop bijv)
Lijkt me dat je nu al langer bezig bent dan een factory reset je aan tijd had gekost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Topicstarter
@Smartphonetips Nee, nu ben ik er 2-3 uur mee bezig geweest en heb nu 2 dagen geen telefoon.
Dat is nog steeds minder werk dan een factory reset waar je er een paar volle dagen mee bezig bent over een week of 2 om alle settings weer goed te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartphonetips
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13-04 19:30
SA007 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 22:23:
@Smartphonetips Nee, nu ben ik er 2-3 uur mee bezig geweest en heb nu 2 dagen geen telefoon.
Dat is nog steeds minder werk dan een factory reset waar je er een paar volle dagen mee bezig bent over een week of 2 om alle settings weer goed te krijgen.
Jij moet een hoop settings hebben. Ik doe 2 maal per jaar een factory reset, kost me een uur en een half om alles weer te installeren en goed te zetten.
Ik hoop voor jou dat er nog een oplossing uit de bus komt!

Acties:
  • Beste antwoord ✓
  • 0 Henk 'm!

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Topicstarter
Ter info: heb toch een factory reset gedaan, telefoon doet het weer maar kost wel weer veel tijd om alles terug te zetten helaas.
Pagina: 1