Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robben19
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-04 09:30
Mijn Probleem (uitdaging):
Als ik via de hub tv kijken opstart gaan alle apparaten aan en gaan de tv en versterker naar de juiste kanalen, maar als dit gebeurt is krijg ik geen beeld en geen geluid.
Op het schermpje van de versterker knippert dan een hdmi lampje alsof hij geen hdmi signaal heeft. Vervolgens moet ik de stekker uit het stopcontact trekken en weer terug stoppen om het weer werkend te krijgen.
Ik heb het idee dat dit in het amino kastje zit omdat hij dit sporadisch doet en niet elke keer als ik de apparaten opstart, maar het kan ook zijn dat de hub dit veroorzaakt.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
TV: Philips 50PUS7303
reciever: Pioneer VSX-529
decoder: Amino aria 610
Logitech Harmony Companion
Playstation 4
Nintendo switch

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
alle apparaten heb ik al meerdere malen opnieuw aangesloten en bekeken of het juist werkt met de bijgeleverde afstandsbedieningen. geen problemen hiermee.
de logitech software opnieuw geïnstalleerd en ingesteld. Ook hier geen problemen kunnen vinden.
Voorheen hadden we een harmony 650 hiermee hebben we deze problemen nooit ondervonden.

Weet iemand de oplossing of herkend iemand het probleem?

Lenovo Legion Y720-15IKB // Logitech G510 // Logitech G35 // Logitech G Pro X // PS 5 // Nintendo Switch

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:28
robben19 schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:18:
Mijn Probleem (uitdaging):
Als ik via de hub tv kijken opstart gaan alle apparaten aan en gaan de tv en versterker naar de juiste kanalen, maar als dit gebeurt is krijg ik geen beeld en geen geluid.
Op het schermpje van de versterker knippert dan een hdmi lampje alsof hij geen hdmi signaal heeft. Vervolgens moet ik de stekker uit het stopcontact trekken en weer terug stoppen om het weer werkend te krijgen.
Ik heb het idee dat dit in het amino kastje zit omdat hij dit sporadisch doet en niet elke keer als ik de apparaten opstart, maar het kan ook zijn dat de hub dit veroorzaakt.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
TV: Philips 50PUS7303
reciever: Pioneer VSX-529
decoder: Amino aria 610
Logitech Harmony Companion
Playstation 4
Nintendo switch

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
alle apparaten heb ik al meerdere malen opnieuw aangesloten en bekeken of het juist werkt met de bijgeleverde afstandsbedieningen. geen problemen hiermee.
de logitech software opnieuw geïnstalleerd en ingesteld. Ook hier geen problemen kunnen vinden.
Voorheen hadden we een harmony 650 hiermee hebben we deze problemen nooit ondervonden.

Weet iemand de oplossing of herkend iemand het probleem?
toon volledige bericht
Ik heb ook iets vergelijkens gehad, ik heb toen een vertraging ingebouwd van 2 seconden geloof ik.
Waar de vertraging precies zat, TV, versterker of decoder weet ik niet meer maar met een paar seconden vertraging op een apparaat werkt het wel denk ik.
Of de opstartvolgorde aanpassen.
Bijvoorbeeld:
Eerst TV aan.
Dan decoder aan.
2 seconden vertraging, versteker aan.
Dan TV op juiste HDMI kanaal.

[ Voor 4% gewijzigd door Ora et Labora op 14-09-2020 11:22 ]

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robben19
Ora et Labora schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:20:
[...]

Ik heb ook iets vergelijkens gehad, ik heb toen een vertraging ingebouwd van 2 seconden geloof ik.
Waar de vertraging precies zat, TV, versterker of decoder weet ik niet meer maar met een paar seconden vertraging op een apparaat werkt het wel denk ik.
Of de opstartvolgorde aanpassen.
Bijvoorbeeld:
Eerst TV aan.
Dan decoder aan.
2 seconden vertraging, versteker aan.
Dan TV op juiste HDMI kanaal.
ik zal eens kijken of dit werkt maar ik heb zelf ook al een beetje zitten proberen met opstart volgorden maar nog niet met de vertraging ingebouwd.

Lenovo Legion Y720-15IKB // Logitech G510 // Logitech G35 // Logitech G Pro X // PS 5 // Nintendo Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
robben19 schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:33:
[...]

ik zal eens kijken of dit werkt maar ik heb zelf ook al een beetje zitten proberen met opstart volgorden maar nog niet met de vertraging ingebouwd.
Zoals Ora Labora ook aangeeft. Boot sequence en timedelays toevoegen. Vermoedelijk de HDMI handshake met de Animo die zit te trutten. Zou als het idd de Animo is die even 2 sec geven. HDMI CEC ook even uitzetten als je de Harmony gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robben19
Ik heb de hierboven aangegeven zaken aangepast en tot nu toe lijkt het allemaal goed te gaan. De komende dagen kijk ik het nog even aan, maar ik denk dat dit de oplossing is geweest.

• ottensss
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-11-2024
Ik heb ook een probleem met mijn hub. Tijdens het installeren wil ik mijn versterker toevoegen, een Simaudio Moon Ace. Deze herkent hij wel, maar als ik dan het apparaat test tijdens het installeren vd hub gaat de versterker niet aan. Ik heb al geprobeerd om met de originele afstandsbediening de hub te “programmeren” maar ook dan reageert de versterker niet. Hoe kan dit?

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:21
Het kan zijn dat het verzonden commando te kort is, deze kun je aanpassen bij de stroom instellingen.

Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ottensss
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-11-2024
Bedankt voor de tip! Helaas was dit niet de oplossing. Iemand anders ideeën?
Pagina: 1