Laptop en Sonos maken geen verbinding met WiFi

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_arnix
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 24-06 13:44
Beste forumleden,

Sinds een week of 2 heb ik wat problemen met mijn WiFi. Mijn Sonos-systeem maakt geen verbinding met mijn WiFi en ook mijn laptop doet dat niet. De laptop ziet het WiFi-netwerk van mijn modem niet, wel allerlei andere draadloze verbindingen.

Met mijn telefoon kan ik probleemloos een WiFi-verbinding maken. Via een hotspot op mijn telefoon krijg ik ook internet op mijn laptop.

Voor mij is het niet duidelijk waar ik dit probleem moet zoeken, wie heeft ideeën?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-08 07:00
Misschien staat je modem op enkel 5Ghz Wifi en geen 2,4Ghz. Alle apparaten die het niet doen kunnen misschien enkel 2,4Ghz ?

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-10 09:32
Zou je ook wat meer info kunnen geven welke apparatuur (router) je gebruikt, welke SSID's etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_arnix
Tot een week of 2/3 geleden heeft alles probleemloos gefunctioneerd. Alle verbindingen verliepen via de modem van ziggo, de eurodocsis 3.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:23
M_arnix schreef op maandag 14 september 2020 @ 23:57:
Tot een week of 2/3 geleden heeft alles probleemloos gefunctioneerd. Alle verbindingen verliepen via de modem van ziggo, de eurodocsis 3.0.
Dat is geen antwoord op de vraag...
Dus nogmaals, staat je 2,4GHz wel aan, aangezien de meeste Sonos speakers geen 5GHz doen en een hoop Windows laptops van een jaar 4 oud ook niet.

Daarnaast, eurodocsis 3 is een standaard, dat zegt niks over welk merk/type modem het is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Dus? Wat is nu je vraag? Of wil je alleen melden dat het eerst werkte en nu niet meer? Dan mag er een slotje op 😉.

Wil je hulp?: Dan graag meer info geven en de vragen beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maar wat is er dan veranderd?

• M_arnix
Ik heb de stekker uit mn Sonos-systeem verwijderd en nu heb ik op mn laptop weer verbinding met de WiFi. Eerder heeft alles probleemloos gewerkt.
Nu alleen nog kijken of ook de Sonos weer aan het werk te krijgen is, mochten daar nog problemen mee zijn, laat ik het horen.
Ik dacht eerder dat ik het typenummer van de modem had, maar daar vergiste ik mij blijkbaar in. Het is de Compal CH7465LG-ZG.

• Edje040
M_arnix schreef op woensdag 16 september 2020 @ 23:48:
Ik heb de stekker uit mn Sonos-systeem verwijderd en nu heb ik op mn laptop weer verbinding met de WiFi. Eerder heeft alles probleemloos gewerkt.
Nu alleen nog kijken of ook de Sonos weer aan het werk te krijgen is, mochten daar nog problemen mee zijn, laat ik het horen.
Ik dacht eerder dat ik het typenummer van de modem had, maar daar vergiste ik mij blijkbaar in. Het is de Compal CH7465LG-ZG.
Wat heb je van Sonos en hoe heb je het aangesloten? Het beste is om 1 unit (bijvoorbeeld Playbar of Beam) via een UTP kabel aan te sluiten. Dan bouwt Sonos een eigen netwerk op. Verder kun je via de app een kanaal kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_arnix
Sonos nog een keer opnieuw geinstalleerd en alles werkt weer. Geen idee waarom het de laatste tijd niet werkte, maar alles is opgelost!
Pagina: 1