Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
In de eerste plaats gamen (assassins creed, cod, satisfactory, fifa). Momenteel heb ik een 1080 monitor, maar wil deze in de toekomst upgraden (of dit 1440 of 4K wordt weet ik niet). Videobewerken doe ik ook wel soms (vakantiefilmpjes gemaakt op m'n mavic en m'n osmo)
Wat mag het systeem gaan kosten?
+-2000
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Volgens Pcpartpicker passen deze onderdelen samen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar wat ik begrijp kiest men bij gaming voor singlecoreperformance en dus voor Intel. En de GPU's van Nvidia zouden beter zijn dan die van AMD. Corrigeer me als dit fout is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Performance komt op de eerste plaats, maar daarna is het estethisch belangrijkste voor mij: onopvallend en stil (wolf in schapenvacht
) Dus geen RGB, er mag een venster zijn, en zo stil mogelijk. Energie is onbelangrijk.
Ga je overklokken?
Ik zou niet weten hoe dit werkt en of dit belangrijk is?
Wat verwacht je van ons?
Graag zou ik even met jullie willen aftoetsen of bovenvermelde systeem beter afgesteld kan worden.
- Is de 10700K een goede keuze? Of kies ik een andere i7? Of is een i5 voldoende?
- Is het moederbord goed genoeg? Of kan ik daar zelfs nog op besparen?
- Kies ik bij ramgeheugen voor de 4000 mhz of is 3000 ook nog ok?
- Kan ik ipv één nvme ssd ook een kleine nvme en een grote gewone ssd nemen?
- Nvidia Founders kaart of een custom kaart?
En dan: wat doe ik na het ineensteken? Gebeurt alles automatisch of hoe werkt dat? Software, drivers, ...
Edit: Ik moet er misschien nog bij vermelden dat ik momenteel een Razer Blade 15 (i7, 1070 max q, nvme) heb. Ik zou zeker geen stap terug willen doen. Het probleem bij de Razer is dat hij zo heel erg heet wordt en ik toch wel erg veel frameratedrops waarneem.
In de eerste plaats gamen (assassins creed, cod, satisfactory, fifa). Momenteel heb ik een 1080 monitor, maar wil deze in de toekomst upgraden (of dit 1440 of 4K wordt weet ik niet). Videobewerken doe ik ook wel soms (vakantiefilmpjes gemaakt op m'n mavic en m'n osmo)
Wat mag het systeem gaan kosten?
+-2000
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Volgens Pcpartpicker passen deze onderdelen samen
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i7-10700K Boxed | € 385,94 | € 385,94 |
1 | Moederborden | MSI MAG Z490 Tomahawk | € 184,- | € 184,- |
1 | Videokaarten | Nvidia GeForce RTX 3080 Founders Edition | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define R6 Tempered Glass Black | € 114,64 | € 114,64 |
1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 10 Home (alle talen) 32/64bit, Retail | € 122,95 | € 122,95 |
1 | Waterkoeling | Arctic Liquid Freezer II 280 | € 86,85 | € 86,85 |
1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix BL2K16G36C16U4B | € 162,91 | € 162,91 |
1 | Voedingen | Antec HCG850 Extreme | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Adata XPG SX8200 960GB | € 279,95 | € 279,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.337,24 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar wat ik begrijp kiest men bij gaming voor singlecoreperformance en dus voor Intel. En de GPU's van Nvidia zouden beter zijn dan die van AMD. Corrigeer me als dit fout is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Performance komt op de eerste plaats, maar daarna is het estethisch belangrijkste voor mij: onopvallend en stil (wolf in schapenvacht
Ga je overklokken?
Ik zou niet weten hoe dit werkt en of dit belangrijk is?
Wat verwacht je van ons?
Graag zou ik even met jullie willen aftoetsen of bovenvermelde systeem beter afgesteld kan worden.
- Is de 10700K een goede keuze? Of kies ik een andere i7? Of is een i5 voldoende?
- Is het moederbord goed genoeg? Of kan ik daar zelfs nog op besparen?
- Kies ik bij ramgeheugen voor de 4000 mhz of is 3000 ook nog ok?
- Kan ik ipv één nvme ssd ook een kleine nvme en een grote gewone ssd nemen?
- Nvidia Founders kaart of een custom kaart?
En dan: wat doe ik na het ineensteken? Gebeurt alles automatisch of hoe werkt dat? Software, drivers, ...
Edit: Ik moet er misschien nog bij vermelden dat ik momenteel een Razer Blade 15 (i7, 1070 max q, nvme) heb. Ik zou zeker geen stap terug willen doen. Het probleem bij de Razer is dat hij zo heel erg heet wordt en ik toch wel erg veel frameratedrops waarneem.
[ Voor 47% gewijzigd door Bl4ckSunr1se op 14-09-2020 10:37 ]