Hulp bij videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stanbrouwer
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 24-08-2022
Hallo allemaal,

Specs:
Case: fractal design focus g midtowermodel
Processor: amd ryzen 7 3700x
Voeding: corsair rmx series rm550x 2018 editie
Moederboord: msi b450gaming plus max
Geheugen: ballistix sport lt ( weet even niet hoe groot maar redelijk klein vgm)
Videokaart: gtx 970

Ik heb even een vraag ik wil graag een nieuwe videokaart kopen. Ik zit te twijfelen tussen de rtx 3070 en 3080. Ik wil het eigelijk meteen goed doen en dat ik dan voor meerdere jaren niks meer hoef te upgraden dus dat zou betekenen dat ik voor de 3080 ga alleen kreeg ik te horen dat ik dan ook mijn moederboord en voeding moet veranderen. Alleen die heb ik nog geen jaar geleden al veranderd dus daar zit ik eigelijk niet op te wachten. Klopt dit? En zo ja zou ik ook alleen de voeding kunnen vervangen en mijn moederboord houden aangezien dat ook al weer 200 euro scheelt.

Alvast bedankt groet,
Stan

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-10 13:03

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

@stanbrouwer tja, zolang er nog geen officiele benchmarks zijn is elk antwoord op je vraag gebaseerd op kristallen bol werk. Dat wordt verergerd door het feit dat wen niet weten:
• Welke games je speelt
• Op welke resolutie
• Wat je gewenste framerate is

Ik zou zeggen wacht de benchmarks af en start tegen die tijd een nieuw topic in Componenten Aankoopadvies waarin je in elk geval antwoord geeft op de bovenstaande vragen. Voor nu sluit ik dit topic. :)

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Dit topic is gesloten.