Toon posts:

in dos lange bestandsnamen copieren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om in dos lange bestandsnamen te copieren? Dus bv met een nieuwe dos versie van bv win ME? Ik heb het een paar keer gedaan maar toen waren al m'n mp3 namen kapot :( marily~1 ofzo bah.

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 13:49
nope, volgens mij niet.

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Er bestaat wel iets als DOSLFNBK.EXE (o.i.d.), daarmee kan je long file names backuppen en restoren.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Volgens mij met Norton Commander.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Tja.. je kunt ook arj gebruiken. Archiefje aanmaken terwijl windows draait, en het archief opslaan met 8.3. Vervolgens weer in windows uitpakken en dan blijven die bestands namen ook bewaard.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:10

deadinspace

The what goes where now?

Heh. DOS kan het met de standaard tools iig niet, en GNU/Linux iig wel.

Verwijderd

Het kan wel, ik heb ergens een long file name driver gevonden voor onder DOS maar dat moet ik ff gaan zoeken hoor (als ik het nog ergens kan vinden that is ;) )

edit:

jeuj, gevonden ;)
Om onder pure DOS long files te gebruiken moet je hier maar eens kijken (daar zijn wat freeware tools te downloaden):
http://www.odi.ch/prog/lfn/index.php
Ik heb het nooit getest of zo maar ik had er nog ergens een link naar liggen. Ik hoop dat het werk

Verwijderd

ik dacht dAT het niks uitmaakte

gewoon ~naam.??? en kopieren maar
:?

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 23:05 schreef rct999 het volgende:
ik dacht dAT het niks uitmaakte

gewoon ~naam.??? en kopieren maar
:?
In een DOS-box onder Windows idd niet, maar onder plain dos werkt het niet en krijg je zoals al eerder werd gezegd de 8.3 bestandsnamen zoals BLAHBL~1.TXT. FAT32 gebruikt namelijk een vies truucje met file attributes waardoor de standaard MS-DOS deze 'filename-aanvullingen' normaal niet ziet. Onder windows echter zijn deze filenames wel uit te lezen en daarom lukt het onder de 'gewone' DOS niet en onder een DOS box wel
Pagina: 1