HUAWEI MateBook X Pro 2020 i5 of i7? (de juiste keuze?)

Pagina: 1
Acties:
  • 465 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopnooby
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-04-2021
hey iedereen!

ik heb eens een vraagje, ik sta op het punt de HUAWEI MateBook X Pro 2020 te kopen. nu de i7 is 500 euro duurder dan de i5, is dit het waard? ik ga met de laptop vooral voor mijn studies veel zware video bewerking en foto bewerking moeten doen. andere voorstellen zijn ook altijd welkom!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:37
Is er een reden dat je specifiek voor een Huawei (niet bepaald goedkoop) wilt kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08:50
laptopnooby schreef op zondag 13 september 2020 @ 21:25:
hey iedereen!

ik heb eens een vraagje, ik sta op het punt de HUAWEI MateBook X Pro 2020 te kopen. nu de i7 is 500 euro duurder dan de i5, is dit het waard? ik ga met de laptop vooral voor mijn studies veel zware video bewerking en foto bewerking moeten doen. andere voorstellen zijn ook altijd welkom!
Als je de specificaties van de 2 laptops post en de programma's die je wilt gaan draaien kunnen mensen daadwerkelijk meedenken.

Daarnaast inderdaad de vraag wat je eisen zijn dat er wellicht ook alternatieven kunnen worden voorgesteld.

Zware videobewerken zal meer cores en hogere clock snelheid fijn vinden. Je portemonnee de i5.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopnooby
goh als ik laptops opzoek en vergelijk komt deze er best goed uit aangezien er nu ook een korting is van 450, verder weet ik nog niet welke programmas ik specifiek moet kunnen runnen. emkel dat deze erg zaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08:50
Tsja, met zo weinig info.. De i7 zal waarschijnlijk minder lang over renderen doen dna de i5. Of dat 500 waard is? Denk ik niet, maar geen idee wat er precies in zit...

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05-2024
Zoals je in deze benchmark kunt zien, scoort de i7 iets beter, maar marginaal, dus naar mijn mening geen 500 euro meer waard:

https://www.cpubenchmark....Core-i7-10510U/3542vs3549

De vraag is echter: waarom kies je voor deze Huawei, en niet voor een laptop met een AMD 4800u erin? De 4800u is namelijk 2x zo snel als de i7.

pricewatch: Lenovo IdeaPad S540-13ARE (82DL002TMH)

Alleen mist deze Lenovo een extra grafische kaart...dat kan ook helpen met videobewerking versnellen.

[ Voor 13% gewijzigd door DeArmeStudent op 14-09-2020 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

laptopnooby schreef op maandag 14 september 2020 @ 18:21:
goh als ik laptops opzoek en vergelijk komt deze er best goed uit aangezien er nu ook een korting is van 450, verder weet ik nog niet welke programmas ik specifiek moet kunnen runnen. emkel dat deze erg zaar zijn.
Rare logica; er is een korting van €450, de i7 is 500 duurder. Je kan dus een i7 kopen voor de normale prijs van de i5.

Of ik begrijp het niet en is de normaal geprijsde i5 al boven je budget?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laptopnooby
MAX3400 schreef op maandag 14 september 2020 @ 19:13:
[...]

Rare logica; er is een korting van €450, de i7 is 500 duurder. Je kan dus een i7 kopen voor de normale prijs van de i5.

Of ik begrijp het niet en is de normaal geprijsde i5 al boven je budget?
op de i5 is er een korting van 300 waardoor deze ook haalbaar is. anders zou deze ook buiten budget vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Tja, met zo weinig informatie is hier eigenlijk weinig zinnigs over te zeggen. Dan zou je op basis van het geringe verschil in de genoemde benchmarks zeggen: nee. Maar als nu eens duidelijk zou zijn wat er precies op die laptop moet gaan draaien en waarom nu net naar deze 2 specifieke modellen gekeken wordt. Er zijn echt ontelbare opties mogelijk. Een goede topic start, levert goede discussie en een goed resultaat op. Meer info graag dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

@laptopnooby, met zo'n vage vraagstelling kunnen wij ook geen passend advies geven. Er is een reden dat er een paar vragen voor je klaar staan om in te vullen als je een topic start. Op die manier kunnen we je het beste helpen.

Voor nu sluit ik je topic. Als je de eisen aan de laptop die je wil kopen wat duidelijker gedefinieerd hebt kun je mij een DM sturen, dan open ik je topic weer.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.