Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik zoek een?
64GB geheugen wat goed samengaat met een ASRock X570 Creator moederbord en een AMD Ryzen 9 3900XT CPU
Wat is je budget?
Maakt niet zo veel uit, het liefst onder de 400 euro, iets erboven mag ook als het zonder niet gaat
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur voor een bepaald merk.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het wordt een allround systeem om te gamen, video te editen, vmwares en af en toe wat te streamen, het systeem wordt een vervanging van mijn huidige systeem van 6 jaar oud met een i7 4930k en een asus rampage IV moederbord waar ook 64GB geheugen in zit. ik wil niet minder dan 64GB geheugen omdat ik regelmatig over de 32GB heen ga in gebruik.
Wat is de beste keuze in geheugen en waar moet ik op letten, maakt het uit of ik voor een setje van 4 dimms ga of voor een setje van 2 dimms?
Maken de klokfrequentie en CL veel uit? is er een groot verschil tussen bijvoorbeeld 3600mHz en 18CL en 3200mHz en 16CL? wat is een verstandige keuze om te maken zodat ik er weer een paar jaar mee vooruit kan.
Ik verwacht niet dat ik de komende paar jaar meer dan 64GB nodig zal hebben, dus met een eventuele uitbreiding van geheugen hoeft geen rekening gehouden te worden.
overige specs van het systeem wat ik samen wil stellen zijn de volgende (+ waarschijnlijk een rtx 3080):
Ik zoek een?
64GB geheugen wat goed samengaat met een ASRock X570 Creator moederbord en een AMD Ryzen 9 3900XT CPU
Wat is je budget?
Maakt niet zo veel uit, het liefst onder de 400 euro, iets erboven mag ook als het zonder niet gaat
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur voor een bepaald merk.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het wordt een allround systeem om te gamen, video te editen, vmwares en af en toe wat te streamen, het systeem wordt een vervanging van mijn huidige systeem van 6 jaar oud met een i7 4930k en een asus rampage IV moederbord waar ook 64GB geheugen in zit. ik wil niet minder dan 64GB geheugen omdat ik regelmatig over de 32GB heen ga in gebruik.
Wat is de beste keuze in geheugen en waar moet ik op letten, maakt het uit of ik voor een setje van 4 dimms ga of voor een setje van 2 dimms?
Maken de klokfrequentie en CL veel uit? is er een groot verschil tussen bijvoorbeeld 3600mHz en 18CL en 3200mHz en 16CL? wat is een verstandige keuze om te maken zodat ik er weer een paar jaar mee vooruit kan.
Ik verwacht niet dat ik de komende paar jaar meer dan 64GB nodig zal hebben, dus met een eventuele uitbreiding van geheugen hoeft geen rekening gehouden te worden.
overige specs van het systeem wat ik samen wil stellen zijn de volgende (+ waarschijnlijk een rtx 3080):
| Aantal | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processor | AMD Ryzen 9 3900XT Boxed | € 459,00 | € 459,00 |
| 1 | Moederbord | ASRock X570 Creator | € 505,00 | € 505,00 |
| 1 | Voeding | Be quiet! Straight Power 11 750W | € 125,05 | € 125,05 |
| 1 | Behuizing | Fractal Design Define 7 Solid Black | € 139,00 | € 139,00 |
| 1 | Geheugenmodule | G.Skill Trident Z Neo 64GB DDR4-3600 CL16-19-19-39 quad kit | € 369,95 | € 369,95 |
| 1 | CPU-koeler | NZXT Kraken X72 | € 150,95 | € 150,95 |
| 1 | SSD | Samsung 970 Evo Plus 2TB | € 349,43 | € 349,43 |
| 7 producten | Totaal | € 2.098,38 |