Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Games, voor nu zou 4k 60fps mooi zijn, belangrijker vind ik toekomstbestendigheid zodat ik over een aantal jaren nieuwe games nog goed kan spelen, op 1440p is dan ook prima. Videobewerken of streamen van games doe ik niet.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1500 euro, maar is redelijk flexibel.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Aangezien mn huidige systeem na 9 jaar deels de geest heeft gegeven gaat er weinig mee, wat ik wel meeneem:
Behuizing: NZXT Phantom
Harde schijven: SATA voor opslag en oude sata ssd
Toetsenbord & Muis
Monitor: 24" 1080p BenQ
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hier onderaan. Dit lijkt me een mooi startpunt voor onze discussie.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Degelijkheid en prijs/kwaliteit staan voorop, ik doe meestal lang met mijn pc's dus componenten die na 2 a 3 jaar geregeld stuk lopen mijd ik liever.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Passend in de case lijkt mij niet zo'n probleem, verder zoals hierboven aangegeven prijs/kwaliteit voorop.
Ga je overklokken?
Dat zit niet in de planning. Op langere termijn wil ik nog wel eens wat aanpassen zodat het systeem nog net wat langer mee kan.
Wat verwacht je van ons?
Het belangrijkste is dat jullie eens naar mijn opzetje kijken en bijsturen waar het beter zou kunnen. Ik twijfel bijvoorbeeld of de cpu krachtig genoeg is voor het doel, en wellicht dat er betere voedingen zijn wat prijs kwaliteit betreft. Ook valt het nu eigenlijk wat boven budget uit, geen ramp, maar als er goede bespaar mogelijkheden zijn hoor ik het graag.
Dan het lijstje:
Games, voor nu zou 4k 60fps mooi zijn, belangrijker vind ik toekomstbestendigheid zodat ik over een aantal jaren nieuwe games nog goed kan spelen, op 1440p is dan ook prima. Videobewerken of streamen van games doe ik niet.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1500 euro, maar is redelijk flexibel.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Aangezien mn huidige systeem na 9 jaar deels de geest heeft gegeven gaat er weinig mee, wat ik wel meeneem:
Behuizing: NZXT Phantom
Harde schijven: SATA voor opslag en oude sata ssd
Toetsenbord & Muis
Monitor: 24" 1080p BenQ
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hier onderaan. Dit lijkt me een mooi startpunt voor onze discussie.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Degelijkheid en prijs/kwaliteit staan voorop, ik doe meestal lang met mijn pc's dus componenten die na 2 a 3 jaar geregeld stuk lopen mijd ik liever.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Passend in de case lijkt mij niet zo'n probleem, verder zoals hierboven aangegeven prijs/kwaliteit voorop.
Ga je overklokken?
Dat zit niet in de planning. Op langere termijn wil ik nog wel eens wat aanpassen zodat het systeem nog net wat langer mee kan.
Wat verwacht je van ons?
Het belangrijkste is dat jullie eens naar mijn opzetje kijken en bijsturen waar het beter zou kunnen. Ik twijfel bijvoorbeeld of de cpu krachtig genoeg is voor het doel, en wellicht dat er betere voedingen zijn wat prijs kwaliteit betreft. Ook valt het nu eigenlijk wat boven budget uit, geen ramp, maar als er goede bespaar mogelijkheden zijn hoor ik het graag.
Dan het lijstje:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed | € 184,- | € 184,- |
| 1 | Moederborden | MSI B550-A PRO | € 131,06 | € 131,06 |
| 1 | Videokaarten | Nvidia GeForce RTX 3080 Founders Edition | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Monitoren | Philips 276E8VJSB Zwart | € 252,89 | € 252,89 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,68 | € 49,68 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK | € 104,21 | € 104,21 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 11 650W | € 108,65 | € 108,65 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 96,90 | € 96,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 927,39 | ||