Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmor
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-09 21:12
Beste Tweakers,

Ik zit met een ding in m'n maag en ik weet nu niet wat hier nu de beste oplossing is.

Ik heb laatst een videokaart verkocht, deze kaart heeft altijd in de PC van mijn nichtje gezeten en die heeft er altijd gewoon mee gegamed (WoW), zij heeft via mij haar pc laten upgraden en om de upgrade prijs wat te verzachten zou ik de oude onderdelen verkopen.

Het gaat om de volgende advertentie
V&A aangeboden: Asus ROG STRIX-RX480-O8G-GAMING

Nu is deze kaart verkocht aan iemand die er mee wilt gaan minen, dat is prima moet de koper zelf weten wat die met kaart gaat doen.

De koper vond mijn prijs te hoog en gezien mijn beoordelingen had ik dat moeten weten volgens hem, ik heb hier op gereageerd dat ik bewust hoog had ingezet.
Uiteindelijk zijn we tot een bedrag gekomen van 120 euro incl. verzenden, zo gezegd zo gedaan, kaart was betaald en ik heb de kaart verstuurd (kwam zelfs nog de originele doos tegen dus de kaart netjes in de doos).

Na een paar dagen na verzending even gechecked en de kaart was aangekomen bij de koper, vervolgens heb ik een beoordeling geplaatst bij de koper.

Maar nu komt het....

De koper geeft aan dat er een probleem is met de kaart, want de kaart presteert niet zoals verwacht of zoals de andere kaarten die hij gebruikt voor het minen (volgens mij heeft hier meer kaarten draaien als diegene die hij van mij gekocht heeft).

Nu geeft hij aan dat hij mij niet kan beoordelen tenzij ik 20 of 30 euro terug boek naar hem, dit kwam bij binnen als chantage ipv. proberen ergens uit te komen.
Als ik dat terug zou storten dan zou hij mij beoordelen zonder de problemen met de kaart te noemen.

Nu zijn we al een tijd heen en weer aan het schrijven naar elkaar maar we lijken er niet echt uit te komen.

Ik zal de berichten straks hieronder zetten en dan zou ik dus graag willen weten wat hier nu een goeie oplossing voor zou wezen.

Geen integrale DM

[ Voor 83% gewijzigd door Microkid op 13-09-2020 17:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-09 15:20
Je vliegt er eerlijk gezegd wel heel hard in na kopers eerste "gezeur" mail over de performance.

Een bericht in het kader van "garantie tot aan de voordeur" had beter geweest. Daarnaast gaat koper de kaart gebruiken voor iets waar zelfs de fabrikant geen garantie op verleent, waarom jij dan wel?

Je hebt deze discussie veel te lang laten doorgaan. Direct afkappen met "garantie tot de voordeur" had beter geweest.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmor
Panzer_V schreef op zondag 13 september 2020 @ 16:22:
Je vliegt er eerlijk gezegd wel heel hard in na kopers eerste "gezeur" mail over de performance.

Een bericht in het kader van "garantie tot aan de voordeur" had beter geweest. Daarnaast gaat koper de kaart gebruiken voor iets waar zelfs de fabrikant geen garantie op verleent, waarom jij dan wel?

Je hebt deze discussie veel te lang laten doorgaan. Direct afkappen met "garantie tot de voordeur" had beter geweest.
Misschien was dat inderdaad wel beter geweest maar ik dacht eigenlijk dat we er nog wel uit gingen komen, ik heb dit eerlijk gezegd nog nooit mee gemaakt op tweakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-09 15:20
Gizmor schreef op zondag 13 september 2020 @ 16:23:
[...]

maar ik dacht eigenlijk dat we er nog wel uit gingen komen,
Daar gaat het al fout....er is niets om "uit te komen". Jij biedt een product aan, koper koopt en weet dondersgoed wat de risico's zijn. Koper betaald, jij verzendt. Als pakket bij koper binnen is houdt het op.

Jouw wens om dit "netjes" (relatief begrip, jouw versie van netjes hoeft niet de kopers versie te zijn) af te handelen nekt je nu.

Afwikkelen en over tot de orde van de dag ;)

Succes!

ps. Heb ook ooit zo iets meegemaakt op Tweakers. Ik wilde prijs A voor product. Potentiële koper bleef mij stalken dat ik moest zakken en totaal niet wijs was dat ik prijs A wilde. Na 5 mails ook maar tot de conclusie gekomen dat ik er geen energie in moet steken. Ik vermoed (aanname) dat ik met een "jochie van 14" die "op zijn pik getrapt was omdat hij voor het eerst in zijn leven zijn zin niet kreeg" te maken had.

[ Voor 25% gewijzigd door Panzer_V op 13-09-2020 16:27 ]

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:19
Maarem, de uiteindelijke schade is een review die nog niet is geschreven maar er dus wel aan komt? Dan zou ik zeggen, waar maak je je in hemelsnaam druk om? Als die review foutieve info bevat dan kan je altijd een mod vragen om ernaar te kijken (afaik).

Volgende keer eerst even tot 100 tellen voordat je reageert, echt handig is het allemaal niet. Je hebt je eigen positie niet verbeterd door sommige zinnen zo op te stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het is niet de bedoeling om DM verkeer openbaar te maken. Haal dat even weg voordat er een mod ingrijpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmor
eric.1 schreef op zondag 13 september 2020 @ 16:37:
Maarem, de uiteindelijke schade is een review die nog niet is geschreven maar er dus wel aan komt? Dan zou ik zeggen, waar maak je je in hemelsnaam druk om? Als die review foutieve info bevat dan kan je altijd een mod vragen om ernaar te kijken (afaik).

Volgende keer eerst even tot 100 tellen voordat je reageert, echt handig is het allemaal niet. Je hebt je eigen positie niet verbeterd door sommige zinnen zo op te stellen.
Klopt, daar zal ik volgende keer op letten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:41
ben ik de enige die eerder schrikt van dit topic dan van een negatieve beoordeling, sorry gizmo, maar als ik nu iets van je zou kopen zou ik wel 2x nadenken. Terwijl als er 1 minder positieve beoordeling tussen staat a la "de verzender verzond netjes, maar ik vond de bios van de kaart niet goed", daar kan ik prima mee leven.

Meteen erbij gezegd: ik heb natuurlijk niet zoveel ervaring als jij.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:50
Ik vind het wel erg vreemd dat hij aanbiedt om voor 30 euro geen negatieve review te plaatsen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizmor
99ruud99 schreef op zondag 13 september 2020 @ 16:44:
ben ik de enige die eerder schrikt van dit topic dan van een negatieve beoordeling, sorry gizmo, maar als ik nu iets van je zou kopen zou ik wel 2x nadenken. Terwijl als er 1 minder positieve beoordeling tussen staat a la "de verzender verzond netjes, maar ik vond de bios van de kaart niet goed", daar kan ik prima mee leven.

maar waarom zou je schrikken dan, ik wordt inprenciepe gechanteerd ?? dus is het dan gek dat ik misschien niet zo vriendelijk reageer ?

Het gaat toch niet zo zeer om de vele ervaring, ook als je geen ervaring heb wil je toch niet gechanteerd worden ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Gizmor op 13-09-2020 16:52 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmor
KaiseRRuby schreef op zondag 13 september 2020 @ 16:45:
Ik vind het wel erg vreemd dat hij aanbiedt om voor 30 euro geen negatieve review te plaatsen..
dat vind ik dus ook, ik denk zelfs dat als dat er niet in had gestaan dan had ik wel meer bereid geweest om nog iets te doen voor de koper.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-09 17:21
99ruud99 schreef op zondag 13 september 2020 @ 16:44:

Misschien interpreteren we de DM verkeerd, maar ik vind dit topic helemaal niet gek. Koper drukt hem inderdaad in een positie die ik ook niet gewenst vind. Korting krijgen om een negatieve review te voorkomen is gewoon chantage. Ik zou, net als TS, ook gewoon het idee hebben gehad dat ik een “goede” kaart verkocht heb. De koper heeft behoorlijk specifieke wensen. Ik zie dat de verkoop gewoon netjes is geweest.

Snap niet helemaal waarom jij “schrikt” van dit topic? TS vind zn reputatie inderdaad belangrijk en vind de negatieve reactie idd vervelend. Vooral als hij van mening is dat hij het goed afgehandeld heeft. 30 euro korting om geen negatieve review? Dat klinkt heel erg naar chantage.

Persoonlijk zou ik lekker laten gaan en niet meer reageren om het niet verder te escaleren. Bij negatieve reply even een modje dmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
doordat er meteen met modder gegooid wordt, en vervolgens een schandpaal.

Ik zou zelf eerst eens kijken wat er werkelijk gebeurd - ben niet zo van het meteen geld eisen, liever eerst een oplossing :) (heb liever iets dat goed werkt, soms hebben verkopers een goed idee) .
Dat kan je dan ook weer fijn in een review verwerken - als de verkoper een goed idee heeft is dat mijns insziens bonuspunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-09 17:21
99ruud99 schreef op zondag 13 september 2020 @ 17:23:

Ik zou zelf eerst eens kijken wat er werkelijk gebeurd - ben niet zo van het meteen geld eisen, liever eerst een oplossing :) (heb liever iets dat goed werkt, soms hebben verkopers een goed idee) .
Dat kan je dan ook weer fijn in een review verwerken - als de verkoper een goed idee heeft is dat mijns insziens bonuspunten.
Als derde persoon zou ik dat ook adviseren, maar als mij overkomt moet ik ook 20x tot 10 tellen. TS maakt er een topic over. Iedereen doet het anders.

Met negatieve feedback moet je wat kunnen. Hiermee kun je niks.

[ Voor 4% gewijzigd door grote_oever op 13-09-2020 17:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizmor
99ruud99 schreef op zondag 13 september 2020 @ 17:23:

Als ik hem aan de schandpaal had willen nagelen dan had zn naam er wel bij laten staan, dat is niet mijn doel.

Zoals je kan zien heb ik nog niet gereageerd op zijn laatste berichten omdat ik de mening wil weten van anderen, ik ben van mening dat dit niet kan wat de koper wilt de koper is duidelijk iets anders van mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05-2024
Tja, in diverse fora zijn er verhalen te vinden van kopers die geld terug willen na een aankoop. Maar als ik kijk naar het gedrag van de kopers, willen ze zelf zo min mogelijk moeite doen, maar beginnen ze wel te chanteren.

Dit soort gedrag vind ik van zeer laag niveau, en zou je gelijk moeten afkappen met: garantie tot de voordeur.

Ook ik heb wel mijn lesje geleerd bij aankopen via de post: beschadigde producten binnengekregen die niet van te voren gemeld waren. Maar dat is dan het risico voor de koper. Ff slikken en weer verder.

Als je garantie wil dat iets werkt, wanneer je iets tweedehands koopt, moet je gewoon naar de koper rijden en vragen of je een product werkend mag zien en dan pas kopen.

Wanneer een koper, zoals deze, de kaart koopt voor taken waar hij niet voor gemaakt is, heeft hij al helemaal geen recht van spreken.

[ Voor 8% gewijzigd door DeArmeStudent op 13-09-2020 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:18
Dus? Dan laat je hem lekker die review schrijven toch? Eventueel je eigen review aanpassen, communicatie vanuit beide kanten valt wat op aan te merken in mijn ogen.

Kaart terugnemen, prima, maar dan 30 euro eraf halen "want er is nu mee gemined" ;)..

Het geheel komt op mij typisch over als iemand die teveel betaalt (in zijn ogen) en dan een defect melden in de hoop korting te krijgen. Ik heb ook wel eens iets overgenomen wat niet voldeed of juist iets verkocht wat toch niet juist was. Heel de deal terugdraaien en klaar, mits het spul terugkomt zoals ik heb ontvangen (of verzonden).

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:21

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Minen is iets wat niet bij elke kaart even goed gaat, dat is zijn risico zoals hierboven vermeld. Als hij de kaart gewoon gebruikt waar hij voor bedoeld is zal er ongetwijfeld niets aan de hand zijn.
Laat hem die review maar schrijven, die haal ik dan wel weg.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:18

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Ik zou niet toegeven.

1) chantage ivm review
2) als kaart niet zo functioneren, waarom dan initieel niet kaart terugsturen en volledig bedrag terug. Waarom een klein bedrag terug.

Mijn aanname is, dat de desbetreffende koper toch de kaart goedkoper in gebruik wil nemen en daarom deze pressiemiddel inzet.

Vooral de volgende quote "Ik heb niets te verliezen op tweakers.net" geeft eigenlijk al aan, dat hier niets mee te beginnen is.

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:50
@Gizmor Persoonlijk vind ik inderdaad twee dingen:

1. Het is heel raar dat als je een product ontvangt wat in jouw ogen niet goed is, je direct in het eerste bericht al gaat zeggen dat je een slechte review kunt afkopen. Dat doet hij en dat vind ik geen zuivere koffie.

2. Jouw reactie had iets milder gekund, maar dat is al een aantal keer gezegd inderdaad.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gizmor
Ik weet in ieder geval genoeg, ook over mijn eigen reaktie inderdaad.
Iedereen bedankt voor zijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
Gizmor schreef op zondag 13 september 2020 @ 17:28:
[...]

Als ik hem aan de schandpaal had willen nagelen dan had zn naam er wel bij laten staan, dat is niet mijn doel.

Zoals je kan zien heb ik nog niet gereageerd op zijn laatste berichten omdat ik de mening wil weten van anderen, ik ben van mening dat dit niet kan wat de koper wilt de koper is duidelijk iets anders van mening.
Daarmee ben ik het volledig eens. Geen vraagtekens daar.

Tegelijk ben ik van mening dat ik dit eerder aan vrienden / kennissen zou vragen dan op een openbaar forum. Je vroeg om meningen, dus dan krijg je meningen die alle kanten op kunnen.
Als je mijn mening minder waard vindt is dat natuurlijk aan jou, het is niemand verplicht om een mening die tegen de eigen mening ingaat even belangrijk te beschouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ach, je ziet dit vaker. Eerst kopen voor de afgesproken prijs, dan klagen om korting af te dwingen. Gewoon negeren.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-09 11:15
Tja, bekijk het van de andere kant. Als jij hem 30 euro teruggeeft, hoeft hij voor die 30 euro geen jaar lang te minen ;)
Pagina: 1