Toon posts:

Kraak in hoofdtelefoon?

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb enige tijd terug een leuke hoofdtelefoon gekocht: Een Sennheiser RS30 (Draadloos). De standaard is van het type T30 en de hoofdtelefoon is de HDR30.

Deze begon na enige tijd een beetje te kraken links bovenin (bovenkant linker oor dus). Ik ben daarmee teruggeweest naar de winkel, en daar werd er niet moeilijk gedaan over ruilen. Dat was dinsdag, maar nu is bij deze precies hetzelfde aan de hand, op dezelfde plek.

Nou heb ik paar vragen hierover:
• Kan ik dit met wat (niet te moeilijke) handenarbeid verhelpen?
• Moet ik terug gaan en een andere nemen? (Natuurlijk wel van Sennheiser) Dit wil ik liever niet aangezien dit deze al Fl. 200 kostte, en andere modellen minstens 100 piek duurder kosten. En de andere modellen die ze daar hebben zijn ook draadloos.
• Of moet ik gewoon mijn geld terugvragen en ergens anders een model kopen waar een draadje in zit?

edit:
Dit is op de stereo en op de pc

Verwijderd

Nou heb ik paar vragen hierover:

Kan ik dit met wat (niet te moeilijke) handenarbeid verhelpen?
Moet ik terug gaan en een andere nemen? (Natuurlijk wel van Sennheiser) Dit wil ik liever niet aangezien dit deze al Fl. 200 kostte, en andere modellen minstens 100 piek duurder kosten. En de andere modellen die ze daar hebben zijn ook draadloos.
Of moet ik gewoon mijn geld terugvragen en ergens anders een model kopen waar een draadje in zit?
Als je die optie 1 toepast dan vervalt de garantie, dus dat zou ik niet doen. Gewoon even naar de winkel toegaan waar je 'm gekocht hebt en er daar ff naar laten kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Goed, dus ik ga er niet zelf aan bezig. Maar, om een tweede keer terug te gaan met hetzelfde probleem en weer na te laten kijken vind ik ook weer zo wat.

Verwijderd

Op donderdag 09 augustus 2001 22:47 schreef BBK het volgende:
Goed, dus ik ga er niet zelf aan bezig. Maar, om een tweede keer terug te gaan met hetzelfde probleem en weer na te laten kijken vind ik ook weer zo wat.
..neem dan een andere type, en liefst geen draadloze. tenzij je niet anders kan....

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 09 augustus 2001 22:51 schreef a_LAN het volgende:

[..]

..neem dan een andere type, en liefst geen draadloze. tenzij je niet anders kan....
Zat ik ook aan te denken, maar wat is er voor ong. 200 piek dan te koop aan hoofdtelefoons? Want ze staan niet in de pricewatch.

Verwijderd

...misschien de senneheiser 570 ( http://www.sennheiser.com/News/HD570.htm ) voor rond de 200 gulden. maar mijn advies is om een aantal koptelefoons zelf aan de tand te voelen. mijn verwachtingen van een koptelefoon hoeven niet overeen te komen met die van jou. ik heb zelf een koptelefoon van AKG, type K401, kosten 300 gulden en vind hem super gebalanceerd klinken....

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 21:29

-Stef-

Slainthe!

Ja, de Senn HD 570 is een toppertje! Laatst (zie relaas hier in het forum) eentje gekocht van 239 voor 199 maar wel een hele strakke sound.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

De HD580 is helemaal perfect, 570 vind ik een beetje schel, 580 zit in de 600 series.

• -Stef-
  • Laatst online: 18-08 21:29

-Stef-

Slainthe!

Vandaar dat hij 580 heet? :?

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Op donderdag 09 augustus 2001 23:28 schreef -Stef- het volgende:
Vandaar dat hij 580 heet? :?
Ja klopt, kijk maar op de site van sennheiser !

Verwijderd

Als deze foon precies hetzelfde probleem geeft als de vorige, is er waarshcijnlijk iets mis met de combinatie koptelefoon+jijzelf.
Het klinkt wat flauw, maar het kan goed zijn dat er een storing in het signaal door je kamer zweeft oid (magnetron, monitor, sateliet). Dan heb je weinig aan een draadloze koptelefoon.

Ik ben sowieso meer een fan van koptelefoobns met snoer, gewoon omdat ze een veel betere prijs/kwaliteit verhouding hebben. Dus als je de draadloosheid niet nodig hebt, zou ik er ook niet voor betalen.
Ga gewoon eens luisteren in een hifi-winkel, waar verhscillende koptelefoons hangen...

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik ben teruggegaan en heb nu een andere gekocht in een andere winkel waar de service veel beter was. Hier heb ik veel rustiger kunnen luisteren naar een groter assortiment aan hoofdtelefoons. Ik heb hier meerdere Sennheisers getest en ook enkele AKG's. Omdat ik met de prijs rekening moest houden heb ik niet de HD580 gekozen, deze was daar 299 piek maar dat vind ik wat al te duur voor een hoofdtelefoon. Ik zat uiteindelijk te twijfelen tussen de Sennheiser HD570 en de AKG K40 (ozfo). Maar ik heb de HD570 gekozen omdat deze wat meer bas heeft, maar jammergenoeg iets scheller. Al met al ben ik goed geholpen met mijn keuze, en ben ik er ook tevreden mee.

edit:
Bah, nu moet ik een goede geluidskaart hebben, bij deze is teveel ruis :o
Pagina: 1