Over een aantal weken start de bouw van onze aanbouw. Dit wordt een (klus)schuur & bijkeuken. Voor het aanleggen van de elektra en water vroegen ze ruim 2000 euro dus dit was een klus die ik zelf gewoon wilde oppakken en ik wil graag even mijn plan met jullie toetsen of dit de way to go is.
:fill(white):strip_exif()/f/image/SciIYOq4Z4O4ElWcnBpj2N3x.png?f=user_large)
blauw: water
paars: elektra
oranje: utp
Links onderin op het plaatje zit mijn meterkast waar water, stroom en utp te vinden zijn. Het plan wat ik had was om een geul te graven van min 60 diep. PVC buis 60mm leggen en hier dan alles doorheen te knallen. Tyleen los ernaast en deze kan dan onder de fundering door van de aanbouw en daar naar boven komen.
1x 16mm ZPE buis Tyleen slang (met KIWA-keur) voor het water
4x YMVK 3x2,5 voor elektra (4 groepen, wasmachine, droger, PV omvormer en aanbouw zelf)
1x UTP Cat5e vanuit de meterkast en daarna nog 3 aftakkingen die erbij komen vanuit de woonkamer
Enige waar ik nog echt mee zit met hoe ik de doorvoer vanuit de meterkast naar buiten ga doen. Zomaar ff 60mm gat boren lijkt me niet persee de beste oplossing?
Thanks voor het meedenken!
:fill(white):strip_exif()/f/image/SciIYOq4Z4O4ElWcnBpj2N3x.png?f=user_large)
blauw: water
paars: elektra
oranje: utp
Links onderin op het plaatje zit mijn meterkast waar water, stroom en utp te vinden zijn. Het plan wat ik had was om een geul te graven van min 60 diep. PVC buis 60mm leggen en hier dan alles doorheen te knallen. Tyleen los ernaast en deze kan dan onder de fundering door van de aanbouw en daar naar boven komen.
1x 16mm ZPE buis Tyleen slang (met KIWA-keur) voor het water
4x YMVK 3x2,5 voor elektra (4 groepen, wasmachine, droger, PV omvormer en aanbouw zelf)
1x UTP Cat5e vanuit de meterkast en daarna nog 3 aftakkingen die erbij komen vanuit de woonkamer
Enige waar ik nog echt mee zit met hoe ik de doorvoer vanuit de meterkast naar buiten ga doen. Zomaar ff 60mm gat boren lijkt me niet persee de beste oplossing?
Thanks voor het meedenken!