Toon posts:

Desktop upgraden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn computer upgraden, maar heb toch te weinig zicht wat eerst upgraden. Ik hoop hier goede tips en voorstellen van producten te krijgen.

Ik zoek een?
Componenten om mijn PC te verbeteren. Mij lijkt vooral mijn moederbord en CPU achterop te hinken, maar ik kan fout zitten.
Ik gebruik mijn PC voor dagelijks gebruik, maar ook om te gamen. Ik speel de laatste games nog vlot (niet op allerhoogste graphics, maar vind ik ook niet nodig)

Wat is je budget?
+- 500 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Neen

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn huidige computer
Moederbord: Asus P8B75-M LE

CPU: Intel Core i5-3450 (LGA1155, 1 CPU, 4 cores, 4 threads
Base clock 3.1 GHz)

GPU: Nvidia GTX 1050-Ti (CLim: 1974 MHz, MLim: 1752 MHz, Ram: 4GB, Driver: 445.87)

RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600 C9 2x4GB (8GB DIMM DDR3 clocked @ 1333 MHz)

Hard drive: WD Blue 500GB

Cooler: Cooler Master B600 (600W)

Alle reacties

• lamaa1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23-01 12:48
Zowel je CPU en je GPU zullen voor veel toekomstige spellen niet geweldig meer werken. Daarbij is 8GB RAM ook wel het minimale voor games tegenwooridg. Maar dat ligt puur aan welke spellen je wil spelen in de toekomst. Want waar loop je nu tegenaan? Aangezien je nu zegt dat de laatste games nog vlot spelen/ In dat geval kan je het beste meten met bijv. MSI Afterburner wat nu tegen zijn limiet aanloopt.

Als je je CPU gaat vervangen moet je het moederbord en de RAM (tegenwoordig DDR4) ook meevervangen. Een AMD 3600 + B550 moederbordje + 16GB RAM zal ongeveer rond de 350 euro kosten. Valt nog wat te besparen als je bijvoorbeeld een B450 borjde neemt, scheelt weer enkele tientjes. Als je dat hebt ingebouwd zal je GPU de bottleneck wordenin games (in hoeverre die dat nu niet al is).

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-01 16:09
Ik zou een SSD erin zetten. Dat maakt een wereld van verschil. Meer moet je niet willen uitgeven. Bijvoorbeeld deze: pricewatch: Crucial MX500 2,5" 500GB

[ Voor 43% gewijzigd door Djarune op 13-09-2020 14:39 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:34
Waarom wil je upgraden? Wat werkt er niet zo goed als je zou willen? Je benoemt gamen, maar daarvan zeg je dat het vlot genoeg werkt, dus dat is niet de reden waarvoor je wilt upgraden. Wat dan wel? :)

The devil is in the details.