Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen 1440p144Hz, Photoshop zo nu en dan. Qua games voornamelijk Bannerlord, WoW, Kerbal Space Program, en Cities Skylines met enorm veel mods/assets.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1.500 euro is het doel, minder is natuurlijk altijd beter.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een aantal oude componenten. Meerdere SSD's die ik sowieso mee wil nemen maar eventueel de oudere componenten ook. De GPU wil ik sowieso vernieuwen, en de CPU ook zodra de nieuwe generatie Ryzens uit komt. (dus voor nu ben ik van plan de Ryzen 7-1700 te blijven gebruiken.)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is wat ik zelf denk nodig te hebben. Ik twijfel of ik voor de 3070 moet gaan, of misschien wat langer moet wachten en de 3060 of een nieuwe 'Big Navi' voldoende is. Verder wil ik één m.2 voor het OS en de rest voor games etc. Mijn huidige processor koeler is een low profile, maar indien deze ook voldoende zal zijn voor de Ryzen 4000 series, kan ik die ook in mijn nieuwe systeem gebruiken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet perse.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst moet de build zo stil mogelijk zijn. (maar niet ten koste van de koeling.) Ik zag dat deze case genoeg plaats heeft voor een paar fans en heb goede ervaring met Noctua fans, dus daar koop ik er wss een paar van.
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet, zo wel dan alleen de GPU
Wat verwacht je van ons?
Zijn de onderdelen die ik heb geselecteerd compatible? Kan ik voor wat extra kosten het systeem meer future proof maken of kan ik de kosten omlaag drukken met ietswat andere onderdelen?
Voornamelijk gamen 1440p144Hz, Photoshop zo nu en dan. Qua games voornamelijk Bannerlord, WoW, Kerbal Space Program, en Cities Skylines met enorm veel mods/assets.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1.500 euro is het doel, minder is natuurlijk altijd beter.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een aantal oude componenten. Meerdere SSD's die ik sowieso mee wil nemen maar eventueel de oudere componenten ook. De GPU wil ik sowieso vernieuwen, en de CPU ook zodra de nieuwe generatie Ryzens uit komt. (dus voor nu ben ik van plan de Ryzen 7-1700 te blijven gebruiken.)
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 1700 Boxed Wraith Spire koeler | € 267,62 | € 267,62 |
| 1 | Moederborden | Asus Prime B350M-A | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1050 TI 4GT LP | € 132,46 | € 132,46 |
| 1 | Behuizingen | Silverstone SST-ML09B | € 69,33 | € 69,33 |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-L9a-AM4 | € 38,95 | € 38,95 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB | € 186,95 | € 186,95 |
| 1 | Voedingen | Corsair SF450 | € 89,- | € 89,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 784,31 | ||
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is wat ik zelf denk nodig te hebben. Ik twijfel of ik voor de 3070 moet gaan, of misschien wat langer moet wachten en de 3060 of een nieuwe 'Big Navi' voldoende is. Verder wil ik één m.2 voor het OS en de rest voor games etc. Mijn huidige processor koeler is een low profile, maar indien deze ook voldoende zal zijn voor de Ryzen 4000 series, kan ik die ook in mijn nieuwe systeem gebruiken.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Moederborden | MSI MPG B550 Gaming Plus | € 149,- | € 149,- |
| 1 | Videokaarten | Asus ROG Strix GeForce RTX 3070 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C - Dark TG | € 81,26 | € 81,26 |
| 1 | Monitoren | AOC CQ32G1 Zwart | € 338,- | € 338,- |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Pure Rock 2 Zwart | € 37,57 | € 37,57 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix BL2K16G36C16U4B | € 162,91 | € 162,91 |
| 1 | Voedingen | Fractal Design ION+ 660W Platinum | € 119,95 | € 119,95 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 98,91 | € 98,91 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 250GB | € 34,29 | € 34,29 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.021,89 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet perse.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst moet de build zo stil mogelijk zijn. (maar niet ten koste van de koeling.) Ik zag dat deze case genoeg plaats heeft voor een paar fans en heb goede ervaring met Noctua fans, dus daar koop ik er wss een paar van.
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet, zo wel dan alleen de GPU
Wat verwacht je van ons?
Zijn de onderdelen die ik heb geselecteerd compatible? Kan ik voor wat extra kosten het systeem meer future proof maken of kan ik de kosten omlaag drukken met ietswat andere onderdelen?