Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-05 11:08
Ik heb problemen met de GPS functie op mijn smartphone. Android versie is 10. De telefoon is 1 jaar en 3 maanden geleden nieuw gekocht.

Het komt er op neer dat ik Google Maps niet meer kan gebruiken. Heel soms werkt het maar 95% van de tijd niet.

Ik heb laatst wel zitten pielen met de Google Locatie instellingen maar Google-locatienauwkeurigheid staat aan. Locatie delen via Google staat uit net zoals Locatiegeschiedenis van Google.

Bij een andere app gaat het echter ook mis. Ik heb de app GPS Data gedownload en die geeft volgens mij aan dat alles op zeg maar hardware niveau functioneert.

[ Voor 5% gewijzigd door be3a18 op 13-09-2020 11:11 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartphonetips
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 26-05 21:37
Verwijder maps eens via de playstore en installeer'm opnieuw. Kijk of de machtigingen goed staan (toegang tot locatie).
Kalibreer eventueel je kompas (tik op blauwe stip van huidige locatie).

[ Voor 17% gewijzigd door Smartphonetips op 13-09-2020 20:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomskipsp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02:06
Installeer de app GPS status. Deze kan de ontvangststatus geven en daardoor kun je dus kijken of het aan Maps ligt of aan de hardware.

https://play.google.com/s...d=com.eclipsim.gpsstatus2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
Even een update. Het probleem is helaas nog steeds niet opgelost.

Telefoon is terug gezet naar fabrieksinstellingen. Daarbij kwam wel de vraag of ik een back-up van alles terug wilde zetten. Voor het gemak heb ik dat maar gedaan.

Volgens mij staan alle machtigingen goed.

Test gedaan met de app GPS data. Na enige moeite pakt die het signaal op en geeft keurig de snelheid weer van hoe hard ik in de auto reed.

Echter, bij elke navigatie app komt op een gegeven moment de melding 'Zoeken naar GPS' en daarna houden ze er allemaal mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisj
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-02-2022
Benieuwd of je ooit een oplossing gevonden hebt. De gsm van mijn vrouw (ook motorola one) heeft blijkbaar exact hetzelfde probleem. Bij gebruik van Waze of Google maps 95% van de tijd geen GPS ontvangst. Bij gebruik van GPS Status buiten, heeft hij zeer veel tijd nodig om de locatie te berekenen, maar lijkt die na lange tijd wel te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
Ik heb helaas geen oplossing maar het werkt nu weer. Althans niet iets wat ik zelf bewust zou hebben gedaan.
Pagina: 1