Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nvidia koopt ARM

Pagina: 1
Acties:

• corset
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 09:39
nieuws: 'Nvidia koopt ARM voor meer dan 40 miljard dollar'

@RoD De titel is wel heel erg misleidend tov het bericht zelf.

'Nvidia koopt ARM voor meer dan 40 miljard dollar'

eerste zin erna
Nvidia zou volgens geruchten dicht bij een overname van ARM zijn.
Dus een gerucht. Daarna zelfs nog:
Mocht er overeenstemming worden bereikt tussen Softbank en Nvidia, dan is nog niet zeker of de overname uiteindelijk ook doorgaat.
Een eventuele deal zal nog wel door de autoriteiten goedgekeurd moeten worden.
Dus het hele bericht geeft meerdere malen aan dat er geen zekerheid is, maar de kop wel. Is het niet handiger om dan aan te geven:

Nvidia koopt mogelijk ARM voor meer dan 40 miljard dollar'

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile / Nieuwsposter
Ik vind 'mogelijk' niet geheel juist hier, gezien hoe dicht ze bij een overeenkomst zijn. Daarom heb ik voor aanhalingstekens gekozen. Dat er nog een goedkeuringsprocedure aan vast zit ná de koop, dat doet wmb niet ter zake.

[Voor 25% gewijzigd door RoD op 13-09-2020 10:07]

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als in 10 dagen de prijs door Softbank wordt opgedreven (en grof ook met bijna 20%), dan is mogelijk & dichtbij wel een arbitraire aanname.

Wat ik dan toch / ook mis in het "sprookje" is de uitspraak van Hauser waarin wordt gesteld dat de verkoop het einde van ARM zal betekenen: https://tech.newstatesman...hauser-nvidia-destroy-arm

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 11:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Maak de kop dan "overname ARM door nvidia volgens bronnen zo goed als rond"
Dekt de lading een stuk beter dan de huidige kop die meteen in de eerste regel als gerucht bestempeld wordt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• jimshatt
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 13-09 15:53
Of "nadert overname" zoals in het gelinkt artikel.

• Dronium
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 10:42
RoD schreef op zondag 13 september 2020 @ 10:06:
Ik vind 'mogelijk' niet geheel juist hier, gezien hoe dicht ze bij een overeenkomst zijn. Daarom heb ik voor aanhalingstekens gekozen. Dat er nog een goedkeuringsprocedure aan vast zit ná de koop, dat doet wmb niet ter zake.
Taalkundig is dat volgens mij geen correct gebruik van aanhalingstekens.
Die worden door 99% van je lezers waarschijnlijk genegeerd en voegen qua betekenis dus niets toe!

Aanpassen van de titel is een betere optie.

[Voor 4% gewijzigd door Dronium op 13-09-2020 10:17]

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik heb het nu iets aangepast :)

• World Citizen
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 11:54
RoD schreef op zondag 13 september 2020 @ 10:06:
Ik ben het met je eens, ben al lang gewend aan aanhalingstekens en vind deze titel dan ook geen enkel probleem.

Het is alleen opvallend dat de bron die je erbij vermeld (gezien je middels quote tekens daaraan refereert), het wel anders schrijft:

SoftBank Nears $40 Billion Deal to Sell Arm Holdings to Nvidia.

Nogmaals, het is niet erg en gewoon duidelijk... maar je verdraaid wel de woorden van de bron. WSJ zal niet voor niets het woord "nears" in de titel hebben gezet.

Pretiige zondag! Ik wil zeggen "tijd voor bier" ... maja 10:33 is wat vroeg :).
Dus "tijd voor bier nadert".

• RoD
  • Niet online

RoD

Ja, eens, ik heb er dus nu van gemaakt dat ze dicht bij een overname zijn :)

• Robbierut4
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 19-09 09:25
Kan hier vanuit Tweakers een duidelijke richtlijn over komen? De helft van de comments gaat over de clickbait titel terwijl er heel wisselend gebruik wordt gemaakt van gerucht of niet.

Ik dacht juist dat met de samenwerking van Tweakers en HWinfo er meer richting de hardcore enthousiasteling werd gegaan qua platform, niet naar goedkope mainstream clickbait artikelen. En sowieso is het samengaan van redacties een handig moment om dit soort dingen weer even strak te trekken.

• corset
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 09:39
Robbierut4 schreef op zondag 13 september 2020 @ 15:53:
Kan hier vanuit Tweakers een duidelijke richtlijn over komen? De helft van de comments gaat over de clickbait titel terwijl er heel wisselend gebruik wordt gemaakt van gerucht of niet.

Ik dacht juist dat met de samenwerking van Tweakers en HWinfo er meer richting de hardcore enthousiasteling werd gegaan qua platform, niet naar goedkope mainstream clickbait artikelen. En sowieso is het samengaan van redacties een handig moment om dit soort dingen weer even strak te trekken.
Hier ben ik het wel mee eens.. wat meer duidelijkheid zou prettig zijn. Ipv het ene artikel wordt gelijk aangepast, en de ander niet, afhankelijk van de auteur.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Warpozio
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 07:50
Gelukkig dat jullie geluisterd hebben naar community input.
Anders stond er nu een zondag artikel 'Nvidia koopt Arm' naast een maandag artikel Nvidia koop Arm. :)

• roelboel
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 12:28
edit: verkeerde topic, excuus.

[Voor 87% gewijzigd door roelboel op 15-09-2020 12:28]

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True