WiFi traag op 2,4 Ghz met Bluetooth aan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkishsunexpre
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-04-2021
Beste forumleden,

Sinds ongeveer een week heb ik een Mesh systeem in huis geïnstalleerd (Asus Lyra Trio). De eerste Hub is bedraad aangesloten aan het KPN modem (Experiabox v10). De 2e staat draadloos op de eerste verdieping, de derde op zolder en is weer bedraad (direct verbonden met de eerste hub).

Nu is de dekking in huis perfect alleen loop ik tegen het volgende probleem aan: De apparaten kiezen zelf met welke frequentieband ze verbinding maken en zodra de iPhone of iPad verbinding maakt met het 2,4 Ghz netwerk en Bluetooth aan staat, werkt het internet niet tot nauwelijks. Zodra ik Bluetooth uit zet of zie dat hij verbinding maakt met het 5 Ghz netwerk (kun je in de bijbehorende app zien) doet hij het wel weer gewoon.
Helaas is het niet mogelijk om in de instellingen van de Asus Lyra een aparte SSID voor 2,4 en 5 Ghz te maken.

Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat wifi het ook gewoon goed doet zonder dat bluetooth elke keer uit gezet hoeft te worden? Of wellicht een alternatief Mesh systeem die wel de mogelijkheid heeft om 2 aparte SSID's te maken (een voor 2,4 en een voor de 5 Ghz frequentieband?)

Met vriendelijke groet,
Tim

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:19
Lijkt me niet met het mesh systeem te maken te hebben maar met je device die niet lekker werkt zo gauw hij de 2.4Ghz band gebruikt.

En als je overal goed dekking hebt zet je die 2.4Ghz band toch gewoon uit.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.