Toon posts:

brander doet raar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
windows me denkt dat mijn cd-writer een pmweytor is in plaats van een plextor (RW-4220, SCSI)..hij kan wel lezen uit die drive maar wordt niet herkend als writer door nero en de plextor-utility..ik heb hem net al een keer los gehad, alle stekkers vastgeduwd, toen werkte het, maar na een keer opnieuw opstarten was het weer mis..waar zal het aan liggen?

alvast bedankt,
hampel

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
en als je de drive verwijderd uit hardware en zelf installeert in 'nieuwe hardware'?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem volledig opnieuw geïnstalleerd, windows ook al meer dan eens in verschillende versies, soms is het goed en kan ik branden, maar even later is het dan weer mis..zelfs onder dos wordt hij soms/vaak verkeerd herkend.

plextor gebeld en die zeggen dat het waarshcijnlijk ergens binnenin zit en dat het 125 euro kost om te repareren. Dat lijkt me nier de moeite, dan hoor ik liever wat tips om het beestje langer aan de praat te houden.

en ik ben er van overtuigd dat er hier mensen rondlopen die weten hoe het moet.

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04 08:08
Het kan zijn dat je Scsi adapter corrupt is dwz je NVram naar default gezet moet worden.

Of je terminatie op je bus is onjuist of je hebt je pc tever overclocked dat je shadow ram niet goed kopieerd.

Kortom ik denk dus dat het niet aan je Plextor ligt :P

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

Verwijderd

Topicstarter
niks overklokt en de termination is ook wel goed ingesteld, want hij deed het altijd wel en nu soms ook nog (alhoewel dat al een poosje niet meer voorgevallen is), en hoe kom ik erachter of het aan de scsi-adapter of de brander ligt?

aan de scsi-adapter zou beter zijn voor de portemonnee..

maar dat hij herkend wordt als "PMEYTOR! CE-S ........" i.p.v. "PLEXTOR CD-RW......." (dus een aantal letters zijn verschoven)..betekent er niet dat er intern een draadje los zit ofzo?
de scsi-kabel heb ik goed aangedrukt, dat heb ik gecontroleerd..

Verwijderd

kan je der geen nieuwe bios in pleuren (lees flashen)

Verwijderd

ik heb ook zoiets gehad kaartje toen omgeruild en toen geen probs meer !
(had ook die 4x2x20 plextor)

Verwijderd

Topicstarter
hij herkent mijn brander niet als een plextor, dus flashen gaat ni :-(

En wat de andere reactie betreft: wie is er zo sympathiek om met mij van brander te ruilen?? Hij is nog maar 2 jaar oud maar ziet er nog uit als nieuw!!

Een unieke buitenkans, want ze worden niet meer gemaakt..
Pagina: 1