Vraag

• Steven52
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-05-2022
Ik heb al enige tijd tot volle tevredenheid een Vu+ duo 4k. Nu zijn we onlangs naar een andere regio verhuisd waar mijn vorige provider Ziggo niet levert. Ik ben nu aangewezen op Delta die wel ook met een smartcard werken.

Hoe moet ik nu de Vu+ duo 4k instellen dat hij niet meer op basis van de ziggo smartcard reageert maar gelijk de data van de smartcard van Delta zoekt en pakt? Ik ben géén techneut of hobbyist op dit vlak dus wie het weet.... svp geen of zo weinig mogelijk vakjargon gebruiken. Graag een beschrijving die voor iedereen, ook voor een niet kenner, begrijpelijk is. Of kan ik beter met de vu+ en de nieuwe smartcard naar een dealer gaan en vragen of ze het daar willen instellen? Graag reactie.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Vu+ Duo 4k.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik moet de nieuwe smartcard nog ontvangen maar ik weet dat de vu+ nu op ziggo is ingesteld.

Alle reacties

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Volgens mij hoef je alleen de nieuwe smartcard van Delta te plaatsen en een nieuwe kabelscan te doen.
Mocht er openpli op je VU staan kan je de vraag ook even stellen op het openpli forum.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Steven52, heb je de ontvanger na aankoop de eerste keer zelf ingesteld, of heeft dat toen ook "iemand" voor je gedaan (eventueel tegen betaling bij aankoop ontvanger)?

Wat hier eerder wordt gezegd is het eigenlijk wel, het stelt niet werkelijk veel voor, toch kan het voor menigeen een brug te ver lijken.

Je geeft nu enkel de hardware aan (VU+), maar niet met welke software deze draait (zonder doet ie het niet, maar zo wordt ie standaard wel aangeboden door de fabrikant).

De meest logische vraag is nu dus, welke software draait er ook je VU+? Als je deze vraag niet kunt beantwoorden, dan is het misschien verstandiger om het toch maar even uit handen te geven?

Testing, one, two ...

• Steven52
Bedankt voor jullie reacties. De software is Openpli. De instelling op ziggo is bij aankoop verzorgd (zonder meerprijs).

Als de aanpak hierdoor blijft zoals Noah/Amber aangeeft, hoe doe ik dan een nieuwe kabel scan? Graag krijg ik zo mogelijk een duidelijk stappenplannetje in het menu hiervoor. Dan hoop ik het zonder hulp te kunnen.

Ps. Ik ben echt tevreden over de decoder maar qua kennis heb ik hem echt aangeschaft als ware het bijv een humax 5400 die ik overigens ook heb. Ik ben in het geheel niet thuis in de techniek en de mogelijkheden.

• Steven52
De instelling op ziggo is verzorgd door de leverancier.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Steven52, het is aardig simpel, en hier staat te lezen wat je zou moeten doen. Lees voor "Ziggo" simpelweg je nieuwe provider 😏

www.gerard35.nl/263731169

Testing, one, two ...

• Steven52
Dank je wel. Ik wacht de nieuwe smartcard af en dan ga ik kijken of het lukt. Dat zal ik hier melden.

• NoahAmber
  • Niet online
Steven52 schreef op maandag 14 september 2020 @ 17:16:
Dank je wel. Ik wacht de nieuwe smartcard af en dan ga ik kijken of het lukt. Dat zal ik hier melden.
Je hebt voor Delta wel de netwerkgegevens nodig. Ik vond deze :

1. Frequentie in MHz: 402.00(0)
2. Netwerknummer regio: Schouwen-Duiveland, Tholen en Noord- en Zuid-Beveland: 1000
Walcheren: 2000
Zeeuws-Vlaanderen: 3000
3. Symbol Rate: 6875
4. Qam Modulatie: QAM64
5 Gebruik officiele kanaalvolgorde; Aan
6. HD lijst: aan
7. Activeer de automatische kabelscan: uit

Bovenstaande vul je in bij de kabelscan settings

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Welke zenders had je allemaal bij Ziggo? Had je extra zender pakketten? Want die decoders worden nog wel eens gebruikt voor card sharing.

• NoahAmber
  • Niet online
.Maarten schreef op maandag 14 september 2020 @ 18:29:
Welke zenders had je allemaal bij Ziggo? Had je extra zender pakketten? Want die decoders worden nog wel eens gebruikt voor card sharing.
Is dat relevant voor het instellen van Delta?! Niet dus

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
NoahAmber schreef op maandag 14 september 2020 @ 18:30:
[...]

Is dat relevant voor het instellen van Delta?! Niet dus
En wat als TS nou alleen maar naar de sportkanalen kijkt en daarvoor gebruikt maakt van een softcam met cardsharing van een Ziggo abbo? Dan kan ie zn smartcard er wel in drukken maar werken ze toch echt niet.

• NoahAmber
  • Niet online
.Maarten schreef op maandag 14 september 2020 @ 18:36:
[...]

En wat als TS nou alleen maar naar de sportkanalen kijkt en daarvoor gebruikt maakt van een softcam met cardsharing van een Ziggo abbo? Dan kan ie zn smartcard er wel in drukken maar werken ze toch echt niet.
Als je goed had gelezen dan had je gelezen dat TS het heeft over zijn Ziggo Smartcard en de nieuwe Delta Smartcard. Dus hij heeft in principe niet een lijntje met cccam en of oscam. Zou dat wel zo zijn dan stelt hij hier de verkeerde vraag op de verkeerde plek

[ Voor 7% gewijzigd door NoahAmber op 14-09-2020 18:41 ]

• Steven52
Het was niet mijn bedoeling om hier een discussie te starten hoor. Ik weet gewoon zelf niet hoe dat bij een vu+ duo 4k werkt. Ik weet dat die en de andere modellen van vu+ bekend staan als "hobby gear" maar voor mij is het gewoon een decoder die wel prima bevalt. Nu zit de ziggo smartcard er nog in maar daar heb ik niks meer aan. Abonnement is per 8 september jl verlopen. Kabel van Delta is vorige week naar binnen aangesloten en de oplevering is vrijdag gemeld bij Delta (klein project nieuwbouw) maar het wachten is nu op groen licht van Delta dat je een abonnement kunt afnemen. Gaat nog administratie aan vooraf. Ik hoop in deze week. En dan moet er nog een monteur komen om het modem etc aan te sluiten. Tegen die tijd hoop ik de nieuwe smartcard ook te hebben.

Ik had bij ziggo overigens alleen ziggo open kanaal sport en daarnaast fox sports eredivisie. Dat laatste heeft Delta sowieso ook en ik heb begrepen dat je daar ook ziggo sport kunt afnemen. Maar dat hoeft voor mij niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Steven52 op 14-09-2020 18:57 ]

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:19
Je hoeft niet te wachten tot je smartcard er is, als je nu een scan doet met netwerk 4000 zou je alle niet-versleutelde zenders moeten kunnen ontvangen.

• NoahAmber
  • Niet online
Steven52 schreef op maandag 14 september 2020 @ 18:52:
Het was niet mijn bedoeling om hier een discussie te starten hoor. Ik weet gewoon zelf niet hoe dat bij een vu+ duo 4k werkt.
Voor mij was je in ieder geval erg duidelijk. Laat weten of het gaat lukken. In principe is het vrij basic.

• NoahAmber
  • Niet online
hcQd schreef op maandag 14 september 2020 @ 18:58:
Je hoeft niet te wachten tot je smartcard er is, als je nu een scan doet met netwerk 4000 zou je alle niet-versleutelde zenders moeten kunnen ontvangen.
Dat is een goede om even te testen en te oefenen. Als er al signaal op staat is dat prima. Echter nieuwbouw. Zou kunnen dat dat er nog niet op staat.......

• Steven52
Het is gelukt. Met de doorgegeven netwerk id's. Het is niet veel aan zenders maar we kunnen nu tenminste NPO1 t/m 3 kijken. Nu maar afwachten tot er een abonnement is geactiveerd. We wonen hier al vanaf 19 augustus en sindsdien geen tv en internet. Dit is dus een verademing!

Hartelijk dank voor jullie ondersteuning.

• Steven52
Nog 1 vraag. Zodra mijn abonnement actief is, moet ik deze stappen dan gewoon herhalen?

• NoahAmber
  • Niet online
Steven52 schreef op maandag 14 september 2020 @ 21:59:
Nog 1 vraag. Zodra mijn abonnement actief is, moet ik deze stappen dan gewoon herhalen?
Is niet nodig. De gecodeerde zenders zitten nu al in je favorietenlijst echter je kan ze niet bekijken omdat je abbo nog niet actief is. Zodra dat wel het geval is zullen ze door je smartcard vrijgegeven worden.

Een nieuwe kabelscan af en toe als je niet weet of er iets in het pakket is veranderd kan trouwens geen kwaad. Een reboot af en toe ook niet..

[ Voor 14% gewijzigd door NoahAmber op 15-09-2020 10:15 ]

• Steven52
Oke dank je wel. De abonnement aanvraag is in gang gezet. Het is nu wachten op bericht per mail dat ik een afspraak met een monteur kan inplannen. Als alles is aangesloten hoop ik thuis weer volop digitaal actief te kunnen zijn.

• Steven52
Hier ben ik weer. Internet en tv zijn nu aangesloten sinds vandaag. Het probleem is dat mijn decoder de smartcard niet kan uitlezen en daardoor kan ik nog steeds alleen Npo 1, 2 en 3 kijken. We hebben nu wel ook tv via internet maar het liefst blijf ik de smartcard gebruiken omdat de vu+ gewoon prima bevalt.

Iemand de gouden tip hoe ik de Vu+ met de Delta smartcard aan de praat krijg? Met de EPG laat hij wel alle beschikbare zenders zien maar alles na Npo 3 blijft geen beeld en geluid.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:19
Kaart geactiveerd?

• Steven52
Jazeker. Ik weet dat de instellingen in de vu+ ook op ziggo waren ingesteld. Met enigma geloof ik. Maar in die software ben ik echt niet thuis. Het is echt een fijne decoder maar van de techniek erachter begrijp ik eigenlijk niks.

[ Voor 94% gewijzigd door Steven52 op 24-09-2020 21:27 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Steven52, de software is OpenPLI (zoals je eerder had aangegeven). Ik adviseer om het NL forum op te zoeken en daar te rade te gaan (zoeken, lezen, en indien nog nodig, daar vragen stellen).

@NoahAmber linkt er naar in één van de eerste reacties van je topic.

Testing, one, two ...

• Steven52
Als ik op die link klik kom ik op de Engelstalige homepage van openpli. Liefst heb ik een rechtstreeks link naar waar het beschreven staat (Nederlands).

Zelf kan ik die handleiding niet vinden.

[ Voor 13% gewijzigd door Steven52 op 25-09-2020 21:32 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Steven52 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 16:31:
Als ik op die link klik kom ik op de Engelstalige homepage van openpli. Liefst heb ik een rechtstreeks link naar waar het beschreven staat (Nederlands)
Nu wil ik niet al te flauw gaan doen, maar wat zie jij staan op die pagina als jij de link opent?

@Steven52 wel even de voorwaarden van die pagina accepteren is wel handig. Daarna maar even de link opnieuw proberen.

[ Voor 14% gewijzigd door hardware-lover op 26-09-2020 19:44 . Reden: dit topic begint werkelijk Tweakers onwaardig te worden ]

Testing, one, two ...

• Steven52
De homepage van openpli in het Engels

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

Pagina: 1