Nieuwe pc goed in elkaar gezet?

Pagina: 1
Acties:

• RobinFM
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 09:13
Hallo,

Ik heb zojuist mijn nieuwe pc binnengekregen en ik twijfel of 'ie goed in elkaar is gezet. Het is systeem is gebouwd door een grote online computerboer.

De cpu-koeler staat helemaal scheef en ik vind online geen enkele foto dat 'ie zo wordt gemonteerd, dus ik kan me niet voorstellen dat dit zo hoort. Qua werking zal het niet veel uitmaken, maar hij trekt nu natuurlijk wel extra aan het moederbord en hij blokkeert 1 van de 4 geheugenslots.

Verder zijn enkele aansluitingen op de achterkant geblokkeerd door het aluminium achterframe, Op de checklist die erbij zat is afgevinkt dat de ethernetpoort werkt en dat de koeler juist is gemonteerd. Dus mogelijk is dit tijdens het transport gebeurd, al zou ik niet weten hoe bumpy de ride dan wel niet moet zijn geweest, want het systeem was goed ingepakt.

Ik hang al anderhalf uur in de wacht, dus ik kan het de leverancier ook niet vragen en ze gaan bijna dicht voor het weekend. Ik heb ook geen zin om het ding dan maar niet te gebruiken tot minimaal maandag, dus daarom hoop ik dat iemand hier wat zinvol advies heeft? Is mijn vermoeden juist dat deze pc niet goed in elkaar is gezet?

Bedankt alvast en hier wat foto's ter illustratie...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rHhmEXT2MciU4LOaK4hNp9XNUT4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MC2Rv62P6ykiCNaNMsZG31SB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0TqLtjDCh0-jmdah6Znwt6udCmA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QF2URAhdXcAmJ25KJS0o8Vte.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RK0So-hdgt6UbSFgp3rFdZ1mpLY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zbcDZMRAsjJ241Bqdh51tY9G.jpg?f=fotoalbum_large

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-09 17:31
Die heeft waarschijnlijk tijdens het vervoer een behoorlijke stuiter gemaakt, niet aansluiten en direkt kontakt opnemen met de verkoper!!!

Daarom eigenlijk nooit de koeler laten installeren als dat ding met de post verstuurd moet worden, dat kun je dan beter thuis doen...

[ Voor 33% gewijzigd door roches op 12-09-2020 17:14 ]

• .Kaas
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-07 17:17
Dit is inderdaad niet normaal, even contact opnemen dus.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:06
De cpu koeler is verkeerd gemonteerd en staat scheef. Moet een halve slag gedraaid worden. Zo te zien een Pure Rock 2 Silver en die hoort geen geheugensloten de blokkeren.
Back I/O is ook niet helemaal fris.

Zou het systeem niet gebruiken totdat de cpu koeler is gerepareerd cq vervangen.

Alternate?

• RobinFM
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 09:13
Bedankt voor de snelle reacties! Inmiddels na lang wachten toch nog iemand te spreken gekregen van het bedrijf en op basis van de foto's die ik ook al naar ze gemaild had hebben ze geconcludeerd dat het inderdaad niet is zoals het hoort. Het systeem gaat dus terug en ze gaan het fixen.
Uszka schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 17:20:
De cpu koeler is verkeerd gemonteerd en staat scheef. Moet een halve slag gedraaid worden. Zo te zien een Pure Rock 2 Silver en die hoort geen geheugensloten de blokkeren.
Back I/O is ook niet helemaal fris.
Het is een Be Quiet Shadow Rock Slim, maar ook die hoort volgens mij geen geheugen te blokkeren... :D