Topic 'live' modus

Pagina: 1
Acties:

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-09 15:02
We hebben inmiddels veel Formule 1 fans op Tweakers, waaronder ik. Tijdens de practices, kwalificaties en races wordt veel gepraat in de bijbehorende topics. Ook ik heb vaak zo'n topic open staan.
Maar wat ik altijd irritant vind, is dat ik steeds moet klikken op de balk om de nieuwe berichten te laden (wat gewoon elke 3 seconde kan zijn). Daarnaast moet je ook steeds naar de nieuwe berichten scrollen.

Vandaar mijn idee.

Je kunt een vinkje zetten boven in het topic met als label 'live modus'. Hierna wordt het topic opnieuw geladen maar dan met de nieuwste berichten eerst. Vervolgens worden de nieuwe berichten automatisch toegevoegd aan de bovenkant waardoor scrollen dus niet nodig is. Eigenlijk vrijwel hetzelfde als een liveblog view dus.

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-09 21:44
Kun je niet in een f1 telegram groep oid gaan? Lijkt me makkelijker meelezen.

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-09 19:11

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

LoeWn schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 16:00:
Je kunt een vinkje zetten boven in het topic met als label 'live modus'. Hierna wordt het topic opnieuw geladen maar dan met de nieuwste berichten eerst. Vervolgens worden de nieuwe berichten automatisch toegevoegd aan de bovenkant waardoor scrollen dus niet nodig is. Eigenlijk vrijwel hetzelfde als een liveblog view dus.
Op zich wel een leuk idee een technisch ook wel een haalbare kaart. Maar bedenk wel dat in dit soort topics het aantal nieuwe reacties zo snel kan gaan dat het bericht wat je aan het lezen bent al snel verdwijnt naar de onderkant.

Dan zou ik er eerder voor kiezen om automatisch de nieuwe berichten onderop te laten verschijnen, hoef je alleen maar naar beneden te scrollen. Waarbij je dan gebruik kan maken spatie knop.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:34

g0tanks

Moderator CSA
Het lijkt me een mooie feature, maar je kan je afvragen of het iets is voor een forum. Ik volg ook elk weekend de F1-topics en ik vind dat de hoeveelheid reacties beter passen bij een medium zoals bijvoorbeeld Discord. Dat komt omdat er ook veel nutteloze herhalingen zijn, want zodra Verstappen gaat pitten moeten tien mensen dat gelijk roepen alsof niet iedereen toch al live aan het kijken is.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW