Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Micro SD ontwikkelingen

Pagina: 1
Acties:

• Egalia
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 09-12-2020
Waar denken jullie dat de Micro SD ontwikkelingen staan met de situatie in de wereld etc.

We hebben nu al sinds begin 2019, 1 terabyte.
Ik had zo geprojecteerd uit het verleden dat in mei 2021 dan een opvolging zou moeten zijn
Dat zal nu wel vertraagd zijn naar eind 2021 of begin 2022 vermoed ik zomaar.

Ik kijk uit naar 2 TB micro SD kaarten.

Als iemand nieuws is tegengekomen omtrent ontwikkeling en of technologie zie ik het graag.

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:47

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Tja, ik weet niet in welke context je dit vraagt, ik bedoel, waarom maakt dit uit?

Ik bedoel, afhankelijk van de context is dit misschien veel belangrijker:

https://www.jeffgeerling....rformance-comparison-2019

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-11 16:07
Om door te gaan op die context:
Wat is het exacte nut van grote opslagcapaciteiten op een micro SD kaart?
- zijn micro SD kaarten betrouwbaar genoeg om (langdurig, permanent) zo'n grote hoeveelheid data aan toe te vertrouwen?
- zijn de te bereiken snelheden goed genoeg om zulke grote capaciteiten bruikbaar te houden (in vergelijking met harddisks en SSD's)?
- ontstaat geen probleem in deze twee aspecten (opslagcapaciteit vs. betrouwbaarheid en snelheid vs. bruikbaarheid daarvan) als de opslagcapaciteiten zo toenemen en de snelheden relatief laag blijven?
- is de gebruikte technologie (bestandssysteem en communicatie-interface plus aansluiting) voldoende hierop uitgelijnd?

En let op: de meeste gebruikers van (micro) SD kaarten vragen zich dit soort dingen niet eens af, dat verergert in principe het probleem nog ...

• Egalia
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 09-12-2020
Van wat ik begrijp zijn ze bezig met SD express een micro sd versie daarvan wat de snelheid via een PCI E interface snelheid zou moeten verhogen?! Dus dat zou geen probleem moeten zijn. Snelheid.

Die belachelijke doorvoer snelheden heb je alleen nodig als je 8k filmt ofzo.
Als je gewoon voor gaming gebeuren als opslag wilt gebruiken maakt het eigenlijk nul komma nul uit, omdat je aan de snelheid van het apparaat zit en die snelheden zijn genoeg bruikbaar. Tenzij ze daar in de toekomst gebruik van gaan maken.

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:47

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Renault schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 23:57:
Om door te gaan op die context:
Wat is het exacte nut van grote opslagcapaciteiten op een micro SD kaart?
- zijn micro SD kaarten betrouwbaar genoeg om (langdurig, permanent) zo'n grote hoeveelheid data aan toe te vertrouwen?
Het grote geheim van solid state media - wat veel mensen niet weten - is dat het niet echt geschikt is voor lange termijn opslag van data - zoals ik heb begrepen.

Als je een SSD een paar jaar in een kast legt moet je niet gek opkijken als (een deel van) de data niet meer leesbaar is.

Die grote SD kaartjes zijn leuk als medium voor het opslaan en overzetten van video maar de data alleen op het kaartje laten staan is onverstandig.

Ik lees op het internet '10' jaar maar hier lees ik vijf jaar of minder.
http://www.datarecoverysp...-expectancy-of-an-sd-card

Dan is er nog het issue van een kaart die vaak overschreven wordt en dus slijt en stuk gaat.
Vaak zie je ook dat in dure 4K camera's gewoon 'stiekem' 'echte' SSDs worden gebruikt en geen SD kaartjes.

Maar de topic start is verder een beetje gokken en gissen.

[ Voor 11% gewijzigd door Q op 14-09-2020 01:47 ]