Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Suggestie Tweakers.net

Pagina: 1
Acties:

• Lohengrin
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 17-09 10:23
Beste redactie,

Ik ben al jaren lid van Tweakers.net.
Jullie doen het uitstekend, en wat mij betreft is het een plus dat jullie nu samenwerken met hardware.info

Echter kan ik me voorstellen dat jullie nu meer capaciteit hebben dan eerst. Wellicht is het nu dus ook een idee om na te denken over een nieuwe functionaliteit:

software vergelijken, beetje vergelijkbaar met wat alternativeto.net nu al doet maar dan beter.

Dit mis ik nu eigenlijk. Zodra er een nieuwe release is dan zie ik onder andere een versienummer, releasestatus, besturingssytemen, website, download, bestandsgrootte en licentietype.. maar wat ik mis is vergelijkbare software.

Volgens mij is daar echt wel behoefte aan.

Op hardware.info heb je wel een software vergelijker, maar dat gaat meer over prijs, ontwikkelaar, platform, etc. Niet inhoudelijk op functionaliteit, waar het eigenlijk echt om gaat, of nog beter, performance, CPU usage, etc.

Wat ik eigenlijk mis is een vergelijkmatrix waardoor je in een oogopslag ziet wat de pro's en cons zijn van verschillende software producten.

Just my two cents.

Thanks!

• Dirk
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 12:51

Dirk

Coördinator Frontpagemoderatie
Hier mag de redactie over nadenken. :)

Schop een Modje => Geachte Redactie

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Kuusje
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 12:28
Het leuke aan hardware is dat de performance ervan statisch is - op het moment dat je er de (web)winkel mee uitloopt werkt het nog net zo (qua functionaliteit) als het moment dat het product de schroothoop op gaat. Grote firmware releases daargelaten maar dat is echt de uitzondering.
Software verandert veel en vaak. Beta status, premium functies en/of grote releases maken dat software ingrijpend anders werkt. Oude informatie is dan niet meer relevant waardoor dit bij gehouden moet worden (zonder dat Tweakers er iets aan verdient).
Gelukkig is er voor veel software een plekje op het forum. Mede-gebruikers kunnen hier ongetwijfeld meer mee dan een crewlid (of zelfs groepje crewleden). Dit vooral vanwege de jarenlange ervaring bij tientallen (of meer) Tweakers - die totaly body of knowledge gaat de crew no way evenaren. Misschien kunnen ze er iets aan toevoegen, maar zou dat de €€€ waard zijn?

Prima idee, alleen denk ik dat je een issue aansnijdt waar min of meer al een oplossing voor is. :P

• Lohengrin
Crowdsourcing is prima (doet alternativeto.net ook), maar je hebt wel een template/framework nodig.

Pluspunten zijn extra traffic en veel meer interessante content, en interactie. Wellicht zelfs meer mensen die zo in aanraking komen met exotische alteratieven of projecten.

• Tweakjur
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:59

Tweakjur

Redacteur
Ik kan uiteraard niet voor de hele redactie spreken, maar ik vraag me af of een redacteur (of zelfs meerdere) dit passend zou kunnen invullen voor Tweakers. Neem een simpel voorbeeld als een beeldbewerkingsprogramma, of audio/video-edit software. De features langslopen is simpel zat, je hoeft alleen maar de factsheet erbij te pakken. Maar het kost enorm veel tijd om vertrouwd genoeg te raken met een programma om alle handige ins en outs te kunnen delen. De tijd die nodig is om op het gewenste niveau te komen, is er niet. Dat betekent overigens niet dat we software maar helemaal links moeten laten liggen. We zijn bij Tweakers altijd bezig met het verkennen van nieuwe mogelijkheden voor content op basis van de wensen van onze doelgroep. Het een is alleen haalbaarder dan het ander. En inderdaad, zoals al aangegeven: op het forum zit enorm veel kennis en ervaring. Ik snap dat dat niet hetzelfde is als een rechtstreekse vergelijking tussen diverse programma's, maar mocht je over specifieke software twijfelen dan weet ik vrij zeker dat er mensen op het forum zijn die je op basis van eigen ervaring kunnen adviseren.

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

• Lohengrin
Ik snap je denkwijze. Er komt veel bij kijken. Voorlopig blijft het dus alternativeto.net :)
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True