Waar moet je op letten bij een TV voor gamen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Savkate
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-01 16:16
Dag allen,

Sinds kort woon ik op mezelf en ik mocht gratis de TV van m'n ouders overnemen, helemaal top natuurlijk! Helaas ben ik er vrij gauw achtergekomen dat deze last heeft van input lag.

Ik ben een casual gamer en heb enkel een Nintendo Switch. De lag is nog net te doen met spellen als Mario Odessey, maar Celeste is bijvoorbeeld niet echt speelbaar.

Nu wil ik dus rondkijken voor een nieuwe TV met een budget van 300 - 500 euro. Hopelijk kan ik op Black Friday een leuke deal vinden.

Echter heb ik helemaal geen enkel verstand van elektronica. Als in, echt helemaal niks. Kan iemand mij helpen welke specs ik op moet letten die te maken hebben met input lag? Of kan dat aan meerdere dingen liggen? Coolblue heeft bijvoorbeeld wel 'gaming TV's' die ze aanbevelen maar die zijn veel te duur.

Ik heb nu deze TV: pricewatch: Samsung LE40C630 Zwart en verder vind ik hem echt prima. Goed geluid, goed beeld, prima formaat (40 inch) dus in dat opzichte ben ik niet op zoek naar een fancy smart tv met 8k scherm o.i.d. Gewoon, iets minder input lag.

Mocht iemand tips hebben voor een goede TV, of mij kunnen vertellen waar ik op moet letten bij de aanschaf van een nieuwe, dan ben ik je eeuwig dankbaar!

Alle reacties

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:05
De input lag vind je veelal niet in de specificaties, maar wel in reviews. Dus, lees eens een review van enkele modellen die jou aanspreken en die in jouw budget passen?

Heb je bij de huidige TV al eens geprobeerd om een eventuele "game mode" in te schakelen / alle beeldverbeteraars uit te schakelen?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Savkate
Xander schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 14:11:
De input lag vind je veelal niet in de specificaties, maar wel in reviews. Dus, lees eens een review van enkele modellen die jou aanspreken en die in jouw budget passen?

Heb je bij de huidige TV al eens geprobeerd om en eventuele "game mode" in te schakelen / alle beeldverbeteraars uit te schakelen?
Ah kijk daar ga ik al de mist in, ik dacht echt dat het aan bepaalde specificaties lag, haha. M'n broertje - die wel iets meer verstand heeft dan mij - heeft verschillende dingen met deze TV geprobeerd en we kwamen niet veel verder. :(

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:05
Ik kom dit nog tegen over jouw huidige TV:
bjorntju schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 21:56:
Als je hem dus in HDMI 1 doet en de source op PC zet. Is de lag minder dan in game mode. En je kan die settings gebruiken voor de goede kleuren. Het werkt wel. Zoals deze persoon zegt:

[...]
(die heeft dan wel de C630 i.p.v. de C650, maar dat moet denk ik niet uitmaken)
Verwijderd schreef op zondag 5 september 2010 @ 10:03:
[...]

indd! kwam het gisteren ook al elders tegen en het werkt echt! bedankt voor de tip nu is het spelen gewoon normaal met redelijke kwaliteit!

yeah! nou ben ik echt helemaal tevreden met de tv erg nice!
Zie:
bjorntju in "[LCD TV] Samsung LCD + LED TV`s (alle series) Deel 14"
mr.paaJ in "Input-lag LCD 2010"
http://www.avsforum.com/a...1&highlight=#post18484711

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Savkate
Super, dankjewel! Ik ga kijken of ik erachter kan komen hoe ik instellingen aan pas, haha. Thanks, ik dacht dat deze TV gewoon een verloren zaak zou zijn. :P

• bjorntju
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-09 17:03
Zo, dat is lang geleden ;) De TV heb ik al jaren niet meer dus daar kan ik je verder niet mee helpen. Als je voor een andere TV wilt kijken is zoals Xander al zegt het beste om reviews te zoeken van het model wat je wilt aanschaffen. Gewoon in Google het modelnummer van de TV invoeren + inputlag erachter, meeste review(er)s tegenwoordig nemen het stukje inputlag wel mee, dat was toentertijd een stuk minder kan ik mij nog wel herinneren.

https://www.rtings.com/ is daar ook wel een goeie voor, houd er rekening mee dat modelnummers van televisies in NL/EU vaak verschillen van die in bijv. de US maar vaak onderhuids wel gewoon grotendeels dezelfde TV zijn.

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-09 18:58

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Input-lag is soms te verlagen door te zorgen dat de TV minder beeldverwerking hoeft te doen. Schakel dus alle beeldverbeteraars in het apparaat uit. Zorg verder dat de TV het beeld niet hoeft te schalen, heb je dus een full-HD-paneel, biedt dan een full-HD-signaal aan zonder interlacing en wel op 50Hz of 60Hz. Heb je een 4K-paneel, biedt dan een 4K-signaal aan.

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Hoi sav, inderdaad reviews controleren, daar wordt input lag meestal getest. Phillips valt over het algemeen af dus daar zou ik niet naar kijken. Persoonlijk zou ik nooit besparen op de grote want wat het snelste wend is.... de grote van een nieuwe TV. Dat staat uiteraard los van inputlag maar is wat mij betreft altijd standaard als advies.

Motion moet ook goed zijn op een TV
Ook zou ik TVs met een 50hz scherm af raden. dus altijd min 100hz (echte native hz)

[ Voor 14% gewijzigd door NosferatuX op 12-09-2020 16:39 ]

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Pagina: 1