Vraag

• NathalievH
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 30-08-2024
Ik zoek een?
Android smartphone, merk maakt niet veel uit. Alleen Huawei sluit ik uit, gezien ik dit heb gehad

Wat is je budget?
Het liefst max 500, iets over budget is geen probleem.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik kijk veel videos, maak vaak foto's en voor de standaard social media en wat kleine games

Wat heb je zelf al gevonden?
Samsung A51/ A71: kwam ik via Tweakers geen fantastische reviews van tegen dus dat bracht alweer twijfel.

Wat voor extra's?
Ik heb onder andere een Fitbit, zou fijn zijn als de smartphone goed synchroniseert hiermee.
Quick charge is een hele grote voorkeur

Wat heb ik al gehad aan smartphones?
Op het moment heb ik een Huawei Mate 20 pro, zeker een goeie telefoon in mijn perspectief. Camera is top, quick charge is fantastisch. Qua specs ben ik dus zeker wat gewend.

Hoop dat dit genoeg info is, anders hoor ik het graag!

- Nathalie :>

Alle reacties

Ik vind je budget en eisen nogal wat uit elkaar liggen, dat kun je ook wel vinden met een leuke € 250,00-telefoon. Hoeveel opslag heb je nodig, geef je veel om een kale Androidervaring of het updatebeleid? Heb je merkenvoorkeur of nare ervaringen met een bepaald merk? Wat wil je met de camera's kunnen doen? Zoomen, wijdhoek? Een OnePlus Nord vind ik bijvoorbeeld een mooi toestel, die goed past bij wat je nu noemt.

Heb je ook in de PriceWatch gekeken en wat gespeeld met de filters daar?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Ik ben het eens met de suggestie van een Oneplus Nord, en dan wel met 256 GB opslag gezien je video opmerking (499 Euro bij Oneplus op de website). Of vanuit Duitsland een Google Pixel zien te scoren.

Maar ik mis eigenlijk waarom je Huawei uitsluit. Toestel bevalt zeg je, maar toch wil je geen nieuwe?
En wat bevalt wel of niet? Hoe meer we weten, hoe beter het advies.

Wat Samsung A51 betreft, die had bluetooth problemen bij lancering en was redelijk prijzig op dat moment, met dezelfde hardware componenten zijn ook Samsung M21 en M31 uitgekomen, en die reviewen wel goed. Dus wat trekt je aan in Samsung dat je dat merk specifiek op uit kwam in je zoektocht?

En hoeveel haast heb je? Ik verwacht in oktober nieuwe Samsung toestellen met bijbehorende aanbiedingen, alsmede black friday, cyber monday, etc. komt er aan. Mogelijk is een S20 op dat moment rond je budget te verkrijgen?

• NathalievH
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 30-08-2024
@CLB Budget is aardig apart inderdaad. Qua opslag zou ik het niet goed weten. Mijn Huawei bied voldoende opslag ruimte, zonder sd kaart zelfs.
Het enige wat ik steeds mee kreeg qua commotie is van Huawei, maar weet niet hoe serieus dit is voor problemen in de toekomst qua licenties.
Voor de camera is zoomen wel heel handig, wide lens niet perse nodig.
Price watch al wel bekeken inderdaad, was bij mij steeds veel twijfel van wat de juiste keuze is.

@swhnld Google Pixel klinkt ook wel heel interessant, woon 15 min van de grens vandaan dus dat scheelt.
256 GB lijkt me uitstekend, weten zo even gauw niet wat er op mijn Mate 20 pro zit.
De reden voor het uitsluiten van Huawei was dat ik hoorde dat ze moeite hadden met licenties krijgen. Verder met de telefoon zelf geen probleem gehad, behalve dat de batterij nu aardig snel leeg gaat door updates.

Mijn vertrouwen in Samsung is er zeer doordat ik die telefoons ook altijd gehad heb (op een slechte ervaring na met de Galaxy S3 waarvan de batterij binnen een uur leeg was)

Haast is er niet, meer mijn eigen nieuwschierigheid die ik wel wat kan onderdrukken. Sowieso wil ik eigenlijk wel tot december wachten, Oktober red ik sowieso wel.
Ok, houd dan de Samsung website (onderdeel Promoties) goed in de gaten, dan zie je kick back acties voorbijkomen zodra die acties gaan lopen. Eventueel een chat met hun support opzetten helpt ook, soms zijn er nog aanbiedingen die ze je rechtstreeks kunnen geven.

Huawei zou je nog de P30 Pro New Edition kunnen overwegen, die valt nog onder de oude licenties dus zou je nog mee vooruit kunnen.