Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Simpel desktopje nodig

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
Bon. Ik had niet gedcht dat ik deze vraag zou stellen, maar het is dan toch zover gekomen: mijn kennis van PC's is ingehaald door de realiteit. Pa heeft een nieuwe desktop nodig en ik ben even de weg kwijt.
Huidige desktop is een oude core2quad en die hardware wil niet helemaal meer lekker, die hardware en win10 vinden elkaar niet zo leuk meer geloof ik. En ik heb geen zin in troubleshooten op oude meuk :P

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het allersimpelste thuisgebruik. Browsen, mail, youtube en af en toe CDtje draaien.

Wat mag het systeem gaan kosten?
450 lijkt wel echt de max. Liever rond de 300

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Philips monitor (hdmi)
Muis, keyboard, (usb, beiden bedraad)
Speakers (3,5mm)
Printer via USB aansluiting
Ik heb een 5,25 DVDrw die mee kan
Er is een sata SSD (128GB) en een 500 GB HDD die mee mogen, is echter niet noodzakelijk

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Doosje met mamaplank, cpu en ram.
Win10 licentie kan ik mogelijk overzetten, zit ie er bij is het mooi
Office is nu 2007, kan zijn dat we daar onderhand iets mee moeten
Losse DVDRw is denk ik de makkelijkste externe optie indien niet ingebouwd

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope. BTO mag ook.
Ik was niet helemaal van plan het ding zelf in elkaar te schroeven. Kost me meer tijd dan het oplevert

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Er staat nu een minitower. Dat formaat is prima, kleiner mag ook.
Ik wil met name dat het ding het gewoon doet. Hoe minder werk ik er aan heb qua onderhoud hoe beter.
Hoe langer het meegaat hoe beter ook. De huidige heeft het 10 jaar uitgehouden. Mijn pa is nu 75, geen idee of er nog ooit een vevanger komt.

Ga je overklokken?
Wat denk je zelf? :P

Wat verwacht je van ons?
Ik zie qua cpu door de bomen het bos even niet meer. Heb zelf een laptopje met een oudere celeron N en die is nu al niet meer vooruit te trappen, dus een celeron lijkt mij geen haalbare kaart. Processor die wat langer mee gaat heeft de voorkeur. Zat zelf richting i3 of vergelijkbaar (ryzen? Welke dan?) te denken. Zie ook pentium gold, zegt me weinig eigenlijk. Lijkt iets omder de i3 te zitten, maar zie de voor of nadelen van beiden niet.

Memory dacht ik sowieso 8 GB.

Twijfel over een NUC met een i3 of iets als Lenovo, dell of HP laptop, maar die zijn meteen een heel stuk duurder zag ik. Dat kan als dat de meerwaarde biedt.
Cd drive is ook een dingetje, de huidige is een gewone tray versie en ik zie mijn pa niet zo makkelijk met een slimline werken eerlijkgezegd. Slimline kast wordt wellicht een dingetje.

Eigenlijk zou ik bij Dell ofzo gewoon een minitower uit de kast moeten bestellen en er de dvd drive in overrgooien, maar ook die willen weten wat voor cpu dan.

Pc zaken heb je tegenwoordig ook steeds minder lijkt het. Paradigit gekeken, vrij prijzig. 4 launch lijkt alleen refurb te doen tegenwoordig. Azerty, informatique ok vrij prijzig lijkt het. Levix zit hier om de hoek maar voordat ik daar binnen wandel wil ik beslagen ten ijs. Mediamarkt kan maar liever niet..

Kortom: help :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Alle reacties

• WTeubl
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 02-11 16:12
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1BarebonesAsus Mini PC PN50-BBR343MD-CSM€ 369,-€ 369,-
1Geheugen internCrucial CT2K4G4SFS632A€ 36,47€ 36,47
1Solid state drivesKingston A2000 250GB€ 34,29€ 34,29
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 439,76

Zoiets misschien en dan een externe dvdrw drive?

Heb even geen tijd om het te onderbouwen. Bij vragen doe ik dat later ;)

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 13:13

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Heb je deze gezien? :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Vorig jaar (of iets langer geleden, weet niet meer precies, een NUC bij een "klant" van me geadviseerd. Daar is ze nog steeds zeer tevreden mee. Ding voldoet ruimschoots aan de eisen die gesteld worden. Kan meer dan prima Office draaien, Chrome met een tiental tabs open en dat soort dingen.

Meteen bij installatie de NUC op de achterkant van het scherm gemonteerd, korte HDMI er tussen om zo de kabelspaghetti te verminderen.

Misschien is zo'n NUC iets duurder maar je krijgt er in ieder geval een stukje rust en ruimte voor nodig. Die dingen maken nauwelijks lawaai (volgens mij was de versie die ik daar geïnstalleerd heb ook zonder ventilator).

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Zoiets zoek ik dus, kon die specifieke bbg even niet vinden, dank.
NUC kijk ik zoals gezegd ook naar, maar dan zit ik met die dvd drive. Zoals gezegd, liever geen externe slimline. In,iddels er ook vhter dat een losse case duurder is dan een hele brander.

Ik kwam verder dit tegen: https://www.levix.nl/levix-home-amd-ryzen-3-basis
Dat lijkt wel sterk op die BBG, alleen een stuk duurder. Zal in windows en de case zitten vermoed ik? Daar zou dan wel die brander in kunnen zo te zien (dat is een sata ding iirc)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:58
Je hebt van die 5.25" externe enclosures voor hdd/dvd-rw drives :) daar kun je een normale writer in proppen en verbind met usb :)

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
spokje schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 14:41:
Je hebt van die 5.25" externe enclosures voor hdd/dvd-rw drives :) daar kun je een normale writer in proppen en verbind met usb :)
Dat weet ik, maar die blijken tegenwoordig lastiger te vinden plus ze zijn duurder dan een hele externe DVD drive. Het zou in geval van een losse drive wel de voorkeur hebben though, liever een tray dvd dan een slimline.

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 23:19
Dit lijkt me prima fit for purpose:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1BarebonesIntel NUC 10 Performance NUC10i3FNK€ 249,87€ 249,87
1Geheugen internKingston HyperX Impact HX426S15IB2/8€ 32,-€ 32,-
1Solid state drivesKingston A2000 500GB€ 55,18€ 55,18
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 337,05

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Was er niet iets met die Kingston A2000? Staat me zoiets bij namelijk, kan het nieuwsbericht even niet terugvinden.

Anyway, ik wil iedereen danken voor het meedenken, want zojuist een config besteld. Is een Ryzen 5 geworden, de 3200G bleek heel slecht leverbaar. WD blue M2 PCIe 250 GB er in, Coolermaster voeding en kast. Kan die DVD ook mooi over. Gigabyte moederbordje. Voor 428 inc assemblage mag ik niet klagen denk ik :)

Nou nog even uitvissen hoe het ook alweer met windows licenties zat. Win7 home OEM mocht volgens mij gewoon mee naar een nieuwe machine toch?

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Ryzen 5 3400G?
Cooler Master MWE Bronze 450w V2?

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
3400G, cm White 400watt.
Gigabyte ga a320m-s2h
Kingston 8GB
Sharkoon vs4 kast
WD blues sn550

En dat was het :)

Voor de ryzen 5 gegaan omdat dat de goedkoopste optie was die wel een grafische kaart onboard had. Alternatief was een losse graka, dit was sneller en goedkoper dan dat :)

[ Voor 42% gewijzigd door The Eagle op 12-09-2020 18:59 ]

Pagina: 1