Reservekopie iCloud

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• iPhoneUser2020
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12-09-2020
Mijn vraag is hoe ik ervoor kan zorgen dat er een reservekopie wordt opgeslagen in de iCloud, ik wil niet dat mijn WhatsApp gesprekken verloren gaan.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik, de iPhone 6S Plus is volledig up-to-date naar de laatste versie en er is nog nooit een reservekopie gemaakt
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Een reservekopie via iTunes gemaakt (op mijn laptop), alleen nu weet ik niet zeker of deze ook de WhatsAppgesprekken opslaat?
Het geprobeerd via iCloud zelf
Foto's, video's etc. verwijderd om meer opslag vrij te maken.
Het geprobeerd via Whatsapp, deze blijft al bijna 12 uur hangen op 1%.

Help, alsjeblieft?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Veel uitgebreider dan https://mobiletrans.wonde...loud-whatsapp-backup.html is het amper te vinden.

Allicht dat niet elk screenshot meer 100% up-to-date is maar allicht heb je er iets aan

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:42

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Aangezien dit om een iPhone gaat, schopje van OSP naar IOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Als de iTunes-reservekopie versleuteld is dan zit WhatsApp er zeker in. Zo niet dan weet ik ‘t niet 100% zeker. Als WhatsApp niet wilt back-uppen naar iCloud, dan ligt dat in de meeste gevallen aan ruimtegebrek.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07 19:36
Whatsapp zit in je iCloud reservekopie. Als je naar instellingen / naam / iCloud / beheer opslag / reservekopieën / deze iPhone gaat zie je wat er in een gemaakte reservekopie zit. Informatie heb ik van amac, die doen dit veel voor klanten, en inmiddels op veel toestellen toegepast.
Als je te weinig iCloud ruimte hebt kun je dit uitbreiden via instellingen / naam / iCloud / beheer opslag / wijzig abonnement. Hier heb je volgens mij wel credit card voor nodig.
Een iTunes reservekopie heeft volgens mij ook alles, tenzij je dingen selecteert die niet mee moeten (als dat al kan).

[ Voor 34% gewijzigd door Dancing_Animal op 15-09-2020 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dancing_Animal schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 22:24:
Whatsapp zit in je iCloud reservekopie. Als je naar instellingen / naam / iCloud / beheer opslag / reservekopieën / deze iPhone gaat zie je wat er in een gemaakte reservekopie zit. Informatie heb ik van amac, die doen dit veel voor klanten, en inmiddels op veel toestellen toegepast.
Alleen zit whatsapp niet in je iCloud reservekopie. Whatsapp slaat wel data op in iCloud, maar juist buiten de reservekopie functie.

Onder de streep maakt dat niets uit eigenlijk 😛

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07 19:36
kamerplant schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 22:29:
[...]

Alleen zit whatsapp niet in je iCloud reservekopie. Whatsapp slaat wel data op in iCloud, maar juist buiten de reservekopie functie.

Zit er wel in. Ik heb het inmiddels veel toegepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
kamerplant schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 22:29:
[...]

Het doet beiden, WhatsApp wordt standaard meegenomen in de complete backup van je toestel én backt zichzelf ook nog los up naar iCloud. Dat laatste is a.) veel beter versleuteld, b.) geeft je de vrijheid om WhatsApp opnieuw te installeren en dan de backup te herstellen zonder dat je verplicht je complete toestel terug moet draaien naar x dagen geleden middels de iCloudkopie van je complete toestel... Daartegenover staat overigens ook nog dat WhatsApp door dubbel te back-uppen dus ook twee keer ruimte vreet van je iCloud; eenmaal in de telefoon backup en een keer in z’n eigen backup.

In de praktijk is de WhatsApp-backup naar de resevekopie van je toestel dus behoorlijk nutteloos en eigenlijk een veiligheidsrisico, tenzij de backup functie van WhatsApp zelf niet wilt werken. Dan is ‘t wel nuttig, maar alsnog een veiligheidsrisico. Als je ruimte wilt besparen op iCloud is ‘t over ‘t algemeen prima acceptabel om WhatsApp geen onderdeel meer te laten zijn van de reservekopie van je toestel, al moet je dan wel in de gaten houden of WhatsApp zelf wel netjes back-upt, vooral als je bijvoorbeeld kantje boord zit qua beschikbare iCloud-ruimte. ;)

Overigens geniet lokale reservekopien van ‘t complete toestel mijn persoonlijke voorkeur (evt kan je whatsapp zelf wel door laten backuppen naar iCloud (wat versleuteld is)), maar daar zitten ook wat nadelen aan. (Doch vooral vele voordelen imho.)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:16
Dancing_Animal schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 22:24:
Als je te weinig iCloud ruimte hebt kun je dit uitbreiden via instellingen / naam / iCloud / beheer opslag / wijzig abonnement. Hier heb je volgens mij wel credit card voor nodig.
Een iTunes reservekopie heeft volgens mij ook alles, tenzij je dingen selecteert die niet mee moeten (als dat al kan).
Nee, je kunt via iDeal geld aan je Apple ID account toevoegen (gaat in Applestore, select je ID (boven in, bolletje met je foto), en daar zit een optie.

Daarna cloud storage toevoegen, bv. 50 GB. Apple zal dan maandelijks geld innen van je account. Natuurlijk wel tijdig aanvullen.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Pagina: 1