Bij het vervangen van mijn groepenkast deze week kwam ik er achter dat er bij één van de buizen twee groepen binnen komen. Dit betreft een groep voor de oven en een groep voor de overige keukenapparatuur. Ook delen deze groepen een enkele aardedraad. Er loopt dus twee keer fase, twee keer nul en één keer aarde door dezelfde buis.
Nu reikt mijn kennis van de normen ver genoeg om te weten dat dit niet zomaar de bedoeling is, maar weet ik niet zeker op welke manier ik dit conform kan krijgen. Volgens mij heb ik drie opties:
Nu reikt mijn kennis van de normen ver genoeg om te weten dat dit niet zomaar de bedoeling is, maar weet ik niet zeker op welke manier ik dit conform kan krijgen. Volgens mij heb ik drie opties:
- Laten zoals het is, want bestaande situatie die is aangelegd in een tijd dat het wellicht nog mocht
- Ik kon zo gauw een bron vinden die aangaf dat het met het plaatsen van een fornuisgroep wel zou mogen
- Een tweede buis aanleggen. Ik geef toe dat ik vrij lui ben en hier écht niet op zit te wachten.