Vraag

• boomer21
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08:05
Heb een 2 e hands edgerouter heb na Fabrieksinstellingen de basic setup gedaan
Maar krijg geen ip op de poorten 4 tm 8 als ik de poorten het zelfde instel als 2 tm 3
Iemand enige idee wat een beginnende edge router liefhebber over het hoofd ziet ?

Alle reacties

• BluRay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:40
Kan je de config delen?

Iets meer info is gewenst. Ook hoe je het probeert te testen.

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:03
In de handleidingen word geen melding gemaakt van afwijkingen tussen de poorten anders dan de combi SFP poorten met de rj45 aansluitingen.

Dus ik zou haast zeggen factory default hem nog eens. Dan zou je dus op basis van 192.168.1.x/24 statisch op je interface via alle poorten de managment interface moeten kunnen benaderen en misschien zelfs pingen.

Als je dan nog verschillend gedrag ziet tussen de poorten ben ik bang dat er een hardware defect in zit.

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+

• boomer21
Doe de factory default en dan pc In eth0 dan kan ik em pingen en kan via webinterface in de edgerouter komen dan doe ik wizard basic setup en zet op dhcp
Dan gaat ie rebooten doe ik wan in eth0 en de pc in eth1 kan ik er weer in komen heeft direct internet 👍dan ga eth3 via actions en manuel subnet maken
Ga ik de pc in eth3 doen weer internet ook in edgerouter groen connected
Doe ik hetzelfde bij 4 tm 8 geen foutmelding bij de config doe ik de pc in 1 van die poorten doet ie niks het lampje op de edgerouter op poort doet wel maar als ik Ipconfig doe dan heeft ie de ip van eth3 nog en op de edgerouter webinterface geen groen dat ie connected is.
Hoop dat jullie hier mee wat mee kunnen.
Vindt wel een beetje vreemd dat 4 tm 8 is ga het later van de week ook nog eens met sfp poorten proberen

• boomer21
BluRay schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 10:50:
Kan je de config delen?
Nee kan ik nog niet over tijdje vast wel

Iets meer info is gewenst. Ook hoe je het probeert te testen.

• boomer21
mash_man02 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 10:50:
In de handleidingen word geen melding gemaakt van afwijkingen tussen de poorten anders dan de combi SFP poorten met de rj45 aansluitingen.

Dus ik zou haast zeggen factory default hem nog eens. Dan zou je dus op basis van 192.168.1.x/24 statisch op je interface via alle poorten de managment interface moeten kunnen benaderen en misschien zelfs pingen.
Je bedoelt na factory default moet niet alleen op poort eth0 maar tot er met eth7 in
De management interface komen?
Als je dan nog verschillend gedrag ziet tussen de poorten ben ik bang dat er een hardware defect in zit.
Hoop niet dat je gelijk heb ben er ook beetje bang voor maar is alles testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomer21
kom steeds een beetje veder maar het lukt me nog steeds niet om op elke eth1 tm 7 een lan poort te maken met elk een apart subnet moet volgens mij wel kunnen heb ook een usg pro en die heeft 4 poorten waarvan 1 wan poort en 3 lan poorten met verschillen subnet. werkt goed.
nu lukt wel om verbinding te maken met alle poorten, doe de router in bridge modus maar dan hebben
alle poorten hetzelfde subnet.
de ER-8 heeft geen switch het heeft alleen routed poorts

doe een paar afbeeldingen erbij dan wordt misschien iets duidelijker.
niet omdat het moet maar omdat het kan wil ik dit proberen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rvyvreCPHKHGBRl3uh583UuHcYE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TFiFS3fgA8t82q4aObTkXn1p.png?f=fotoalbum_large

foto 1 setup als bridge

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7DXvkUPdVszDgoveB_xYtaEd160=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DvuHDnRKVnLmNTOxGyS0b2Og.png?f=fotoalbum_large

foto 2 br0 interface gemaakt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L77eNH3dpC-U3xBPyADlhaxWCFg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vhsMKDLkwop6Fizn9mDSgCiR.png?f=fotoalbum_large

foto 3 hier kun je alle interfaces aanvinken en dan hebben e dus allemaal subnet 198.168.1.1/24
Pagina: 1