iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Niet.
https://support.apple.com/nl-nl/HT204400
(Punt 2 lezen)
Voor de volgende keer een travel router meenemen. Die connect je met de hotel/Airbnb/etc WiFi en je devices verbind je met je travel router. Ideaal, je zit ook nog achter NAT (dus veiliger), als je een voucher krijgt voor slechts 1 device is het ook geen probleem, je hoeft je de devices niet bij elk hotel apart aan te melden en je kunt de travel router strategisch neerzetten op de plek van het beste bereik. En als je een beetje krachtige hebt kun je er zelfs een VPN cliënt op draaien waar dan al het verkeer doorheen gaat. Handig als je buiten Europa naar Ziggo/KPN of NPO of Fox Sports wilt kijken...
Ik heb zelf een pricewatch: TP-Link TL-WR710N
Ook gereviewed :
productreview: TP-Link TL-WR710N review door FreakNL
In de reacties nog wat tips mbt captive portals. Dat is altijd ff puzzelen maar heb het altijd wel aan de gang gekregen.
Deze router doet namelijk standaard ook geen captive portal (code of aanmelden via webpagina) maar in dat geval meld ik mijn iPad of laptop aan en clone dan het MAC adres daarvan op de travel router en verbind dan de travel router met de WiFi. De hoofdwifi denkt dan gewoon dat je ipad of laptop aangemeld is.
Geen VPN btw, dat zit er bij deze niet op maar heb hem ook al 5 jaar.
Er zijn vele travel routers.
https://www.lifewire.com/top-travel-wireless-routers-2377742
Ik ben wel fan van de gl.inet dingen. Ook die hebben de bug die ik beschreef (hoofdwifi weg = zelf ook geen ssid meer uitzenden), maar daar valt omheen te werken (bedraad device mee zoals een laptop of gewoon een reset)...
https://support.apple.com/nl-nl/HT204400
(Punt 2 lezen)
Voor de volgende keer een travel router meenemen. Die connect je met de hotel/Airbnb/etc WiFi en je devices verbind je met je travel router. Ideaal, je zit ook nog achter NAT (dus veiliger), als je een voucher krijgt voor slechts 1 device is het ook geen probleem, je hoeft je de devices niet bij elk hotel apart aan te melden en je kunt de travel router strategisch neerzetten op de plek van het beste bereik. En als je een beetje krachtige hebt kun je er zelfs een VPN cliënt op draaien waar dan al het verkeer doorheen gaat. Handig als je buiten Europa naar Ziggo/KPN of NPO of Fox Sports wilt kijken...
Ik heb zelf een pricewatch: TP-Link TL-WR710N
Ook gereviewed :
productreview: TP-Link TL-WR710N review door FreakNL
In de reacties nog wat tips mbt captive portals. Dat is altijd ff puzzelen maar heb het altijd wel aan de gang gekregen.
Deze router doet namelijk standaard ook geen captive portal (code of aanmelden via webpagina) maar in dat geval meld ik mijn iPad of laptop aan en clone dan het MAC adres daarvan op de travel router en verbind dan de travel router met de WiFi. De hoofdwifi denkt dan gewoon dat je ipad of laptop aangemeld is.
Geen VPN btw, dat zit er bij deze niet op maar heb hem ook al 5 jaar.
Er zijn vele travel routers.
https://www.lifewire.com/top-travel-wireless-routers-2377742
Ik ben wel fan van de gl.inet dingen. Ook die hebben de bug die ik beschreef (hoofdwifi weg = zelf ook geen ssid meer uitzenden), maar daar valt omheen te werken (bedraad device mee zoals een laptop of gewoon een reset)...
[ Voor 67% gewijzigd door FreakNL op 11-09-2020 18:46 ]
Dank voor je uitleg, ik ga me er voor de volgende keer zeker in verdiepen.
Jammer dat Apple dat niet in heeft gebouwd, ergens best begrijpelijk, want hoeveel gebruikers nemen een Apple TV mee naar een hotel of vakantiehuisje. Wij doen dat overigens vrijwel altijd.
Jammer dat Apple dat niet in heeft gebouwd, ergens best begrijpelijk, want hoeveel gebruikers nemen een Apple TV mee naar een hotel of vakantiehuisje. Wij doen dat overigens vrijwel altijd.
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Je kan ook een laptop gebruiken en de verbinding delen naar je AppleTV over ethernet. Hebben we ook vaak genoeg gedaan.THE_BASE schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 19:23:
Dank voor je uitleg, ik ga me er voor de volgende keer zeker in verdiepen.
I reject your reality and substitute my own
Hoe zie ik dat voor me? Maak ik dan een hotspot van mijn MacBook en kan ik die WiFi kiezen in de Apple TV? Heb bij Systeemvoorkeuren, Delen, Internetdelen ingeschakeld, maar zie dan geen opties om verbinding te maken in mijn Apple TV.nelizmastr schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 08:41:
[...]
Je kan ook een laptop gebruiken en de verbinding delen naar je AppleTV over ethernet. Hebben we ook vaak genoeg gedaan.
Of heb ik een ethernetkabel nodig?
Je hebt een ethernet kabel nodig inderdaad. Je deelt dan je Wi-Fi via ethernet naar de AppleTVTHE_BASE schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 15:53:
[...]
Hoe zie ik dat voor me? Maak ik dan een hotspot van mijn MacBook en kan ik die WiFi kiezen in de Apple TV? Heb bij Systeemvoorkeuren, Delen, Internetdelen ingeschakeld, maar zie dan geen opties om verbinding te maken in mijn Apple TV.
Of heb ik een ethernetkabel nodig?
I reject your reality and substitute my own
Pagina: 1