Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe laptop +- 700 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• troy417
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21-11 21:49
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Na het overlijden van mijn trouwe Asus ben ik op zoek naar een nieuwe laptop voor alledaags gebruik.

Wat ga je met je laptop doen?

Af en toe een stukje photoshop, InDesign & casual een spelletje spelen (Skyrim / BF4), voor de rest huis, tuin en keukengebruik met Netflix e.d.

Wat is je budget?

Max. €700

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?

Ja, toch wel van kantoor naar huis e.d.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

Hiervoor heb ik altijd asus / acer gehad aangezien de laatste keer dat ik een Lenovo laptop kocht ik na 2 jaar al geen nieuwe accu meer kon krijgen. Ik hoop dat de aftersale van Lenovo onderhand verbeterd is.

Zelf kwam ik uit op de Lenovo Ideapad 5

Dit om de volgende redenen: IPS scherm, recensies over relatief lange accuduur bij normaal gebruik (+- 8 uur), externe videokaart (MX350) en natuurlijk de prijs.

Zijn er andere vergelijkbare modellen die ik gemist heb en die hier beter bij passen?

[ Voor 7% gewijzigd door troy417 op 11-09-2020 18:55 ]

Alle reacties

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05-2024
Voor BF4 is de mx350 het net niet...in hoge settings haal je daar tussen de 40 en 50 FPS mee, dus niet ideaal. Voor 750 euro heb je een laptop met een GTX 1650, waarmee je 100fps in bf4 haalt...wel het overwegen waard voor 50 euro meer.

• troy417
Hoge settings hoef ik niet perse te halen. Ik weet zelf ook wel dat je met deze kaart geen 3x. AA haalt. En voor alledaags gebruik heeft het volgens mij wel effect op de accuduur.

[ Voor 27% gewijzigd door troy417 op 12-09-2020 07:47 ]

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23-11 22:27

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Je realiseert je wel dat je die GPU never nooit niet kan upgraden en je dan meteen een nieuwe laptop moet kopen.

Heeft die CPU die in de 750€ laptop zit ook iGPU? In theorie kan je de dedicated GPU dan alleen voor games gebruiken.
Maar ik weet niet hoeveel dit scheelt in de praktijk.

• JSTS_23
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 07-11 12:09
Voor dit budget wordt het een beetje een middenweg zoeken tussen tussen draagbaarheid/uiterlijk en prestaties. Aan de ene kant heb je dan de Ideapad 5 die je zelf al noemde als goede optie, aan de andere kant heb je laptops zoals de Asus TUF Gaming die meer rekenkracht heeft, maar er wel veel meer als een gaming-laptop uit ziet en zwaarder is.

• WTeubl
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 02-11 16:12
Misschien is dit iets voor je https://tweakers.net/pric...16-a0400nd/specificaties/.

Ziet er naar mijn mening niet heel erg "gaming laptop" uit, maar biedt wel goede specs, al helemaal voor de prijs.

• troy417
De HP pavillion had ik ook al bekeken. De accuduur van max 4 uur op medium helderheid (bij alledaags gebruik) schrok mij een beetje af als ik weer eens een dagje weg moet.

En ja ik weet dat de GPU hiervan niet upgradebaar is maar ik verwacht binnen twee jaar ook weer een nieuwe desktop te bouwen dus daar maak ik me niet zo druk over.

[ Voor 34% gewijzigd door troy417 op 12-09-2020 14:10 ]

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:39
die ideapad 5 is iig een zeer scherpe prijs voor die specs en behuizing...

Lijkt me goeie deal. idd als je betere game prestaties wil zou je 100 euro extra kunnen uitgeven ( of 50 vanaf je budget max gezien :)) maar dan lever je schermkwaliteit en uitstraling in.. en batterijduur.

De Ideapad lijkt me prima keuze!

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:23
Heb je misschien gekeken naar AMD? De CPU's zijn erg goed met stroomverbruik en dus is de accuduur niet verkeerd. Verder is de performance ook zeer goed.

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

• troy417
peize9 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 17:24:
Heb je misschien gekeken naar AMD? De CPU's zijn erg goed met stroomverbruik en dus is de accuduur niet verkeerd. Verder is de performance ook zeer goed.
Ik heb er inderdaad naar gekeken, maar ik kan zo snel geen laptops met AMD hardware vinden met vergelijkbare specs. Er was inderdaad ook een (Lenovo) laptop met de nieuwe AMD CPU maar die had mindere grafische prestaties dan bijv. de MX250 in game situaties
Pagina: 1