Toon posts:

MSI K7T-266 Pro RAID of Asus A7V266

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik las net een KT266 moederborden roundup bij Tom's Hardware. Eigenlijk was ik van plan om een Asus A7V266aan te schaffen omdat het de snelste zou zijn, maar nu weet ik het niet meer! Volgens de test is de MSI een betere keus. :?

http://www.tweakers.net/nieuws/17948

Wat ik vragen wilde: hoe zit het met overclocken op die MSI plank? Is het jumperless design enzo? Ik wil een T-Bird 1.33 op 1.6 GHz laten draaien. Met een SK-6 heatsink moet dat kunnen. Iemand ervaring met een van deze moederborden?

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:16
Ja jumperless design, en heb nu effe mijn 1333 lopen op 1450. Gaat makkelijk, je moet mobo alleen niet kopen als je vaak USB gebruikt.

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:49
Idd, bij overklokken boven de 137 mhz fsb kapt je usb ermee (zozo, wat een zin :7 ). Je kunt dan natuurlijk nog wel met de mp overklokken. Iets om (misschien) rekening mee te houden...

• Albinoraptor
Och USB is ook al kut zonder boven de 137 te komen, bv mijn muis, kapt zo nu en dan effe met werken, heel fijn in quake en zo.

Verwijderd

Moet je ook maar niet van zulke kutmerken kopen . Heb 2 borden voor m'n Duron gehad een MSI en een Asus , allebei kloteslecht . Nu een Epox en voila gone are the problems .

• Albinoraptor
Niet te hard zeggen, ligt niet aan MSI, ligt aan Via chipset. En moederbord is zeer goed als je geen USB hebt.
Maar ga me toch Abit K7G halen, kan ik ruilen voor het MSI mobo. Goede deal or what *D

Verwijderd

Topicstarter
Waarom zou ik de FSB willen overclocken? Die T-birds boven de 1200 zijn toch allemaal multiplier-unlocked? :)

Ik wil 11.5 of 12 x 133 gaan draaien als het effe kan. M'n SK-6 gaat dat wel trekken denk ik.

• Albinoraptor
Ja ok, als je dat niet wilt, maar dan toch hb je USB apparatuur. Bij mij wil het zelfs niet goed werken op normale snelheid.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op vrijdag 10 augustus 2001 00:32 schreef SveNRG het volgende:
Waarom zou ik de FSB willen overclocken? Die T-birds boven de 1200 zijn toch allemaal multiplier-unlocked? :)

Ik wil 11.5 of 12 x 133 gaan draaien als het effe kan. M'n SK-6 gaat dat wel trekken denk ik.
Uhmz.. omdat je systeem sneller is met een hogere FSB??
bv 12x100 of 9x133 of 8x150 merk je echt wel hoor >:)

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:19

MaDLiVe

.-Observer-.

Wanneer is de k7g uit?

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm... dus m'n PC zou sneller lopen bij 10.5 x 150FSB dan 12 x 133FSB?

Ik heb alleen een Epson 760 USB printer. Verder niets USB. Maar dat levert dus problemen op bij bijv. 150FSB?

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:19

MaDLiVe

.-Observer-.

Als jij ooit fsb 150 haalt ben jij de man :P

Maar FSB klokkken is altijd sneller dan multiplier, bandbreedte over de northbridge wordt verhoogt.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:49
Op vrijdag 10 augustus 2001 10:51 schreef SveNRG het volgende:
Hmmm... dus m'n PC zou sneller lopen bij 10.5 x 150FSB dan 12 x 133FSB?

Ik heb alleen een Epson 760 USB printer. Verder niets USB. Maar dat levert dus problemen op bij bijv. 150FSB?
Ja, bij een fsb van 150 levert dat zeker problemen op. Bij een fsb hoger dan 138 is je usb morsdood. Bij een fsb van 138 is het nog wel OK, alleen m'n stroomvretende ifeel mouse klapt er dan om de paar minuten uit, niet fijn dus. Bij een fsb van 137 werkt alles perfect bij mij...

• Albinoraptor
Op vrijdag 10 augustus 2001 10:54 schreef MaDLiVe het volgende:
Als jij ooit fsb 150 haalt ben jij de man :P

Maar FSB klokkken is altijd sneller dan multiplier, bandbreedte over de northbridge wordt verhoogt.
Is makkelijk te halen met goed geheugen draai nu op 150x9.5. Heb dat Corsair 2400 geheugen, loopt ook nog eens op cas 2.

Verwijderd

Topicstarter
Maar krijg ik geen problemen met bijvoorbeeld de videokaart, ethernet, sound etc. als ik de FSB ga overklokken? De Asus A7V266 schijnt al iets hoger te draaien dan aangegeven wordt. Iets van 134.x ipv 133 FSB

En m'n Viking DDR ram. Trekt die dat wel? Laten we zeggen 11.5 x 135FSB?

• Albinoraptor
Dat moet geen probleem zijn.
Pagina: 1