Scheur in Douchebak

Pagina: 1
Acties:

• rickskeg99
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14:33
Onlangs is bij ons de douchebak vervangen na het ontdekken van een scheurtje. Aan de binnenkant blijkt de bak al behoorlijk doorgescheurd. Nu hebben wij onlangs lekkage gehad na het los halen van de afvoer om deze te ontstoppen. Hier was deze niet goed vastgezet en is deze tijdelijke los geschoten

Nu wil de huisbaas dat wij onze wa aanspreken, omdat de lekkage de oorzaak is van het doorscheuren volgens haar.

Mijn vraag is:

Kan een lekkage deze scheuren vooroorzaken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mgX391XzSct9Imw8NQkYL-r6Q8M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0qpIwoLs21VJ4BnrRNJB0IkE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door rickskeg99 op 11-09-2020 16:39 ]

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 14:39

Sick Nick

Drop the top!

Lijkt me eerder gewoon een plastic bak die 20 jaar geleden is geplaatst en na jaren van erin staan is gaan doorzakken precies tussen de 2 metalen beugels.

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Volgens mij valt die douchebak überhaupt toch onder de verantwoording van de huisbaas. Dus al bijzonder dat je zelf iets aan je afvoer hebt moeten repareren.

Daarnaast is dit deels gewoon ouderdom, verhuren zonder investeren gaat niet altijd goed zoals je ziet.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:49
rickskeg99 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 16:38:

Nu wil de huisbaas dat wij onze wa aanspreken, omdat de lekkage de oorzaak is van het doorscheuren volgens haar.
Bedoelt ze dit niet andersom? Dat de lekkage veroorzaakt is door de scheuren? Dat klinkt 100x logischer.

Scheuren worden niet veroorzaakt door een lekkage.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-01 16:03

E-Vix

Nu met sneeuw!

Lekkage kan geen scheuren veroorzaken (de bak is zo te zien van glasvezel en dat kan heel goed tegen vocht).
Andersom kan wel. Het scheuren van de bak zal als deze doorgescheurd is wél lekkage veroorzaken.

Maar de douchebak is een vast onderdeel van de woning en dus is de huisbaas hier volgens mij voor verantwoordelijk.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• rickskeg99
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14:33
fredkroket schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 16:44:
Volgens mij valt die douchebak überhaupt toch onder de verantwoording van de huisbaas. Dus al bijzonder dat je zelf iets aan je afvoer hebt moeten repareren.

Daarnaast is dit deels gewoon ouderdom, verhuren zonder investeren gaat niet altijd goed zoals je ziet.
Dat was meer omdat hij verstopt was en ik dacht even snel los, leeghalen en weer vast maken

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:56
Een lekkage veroorzaakt geen scheuren. Te lang oude meuk laten liggen resulteert uiteindelijk in scheuren.

Afgaande op de foto is die douchebak bepaald niet van gisteren en op enig moment toe aan vervanging.

Hier is het helemaal evident omdat de scheur op de zwakste plek tussen de metalen buizen zich bevindt. Duidelijk niet uitgescheurd ook vanaf de afvoer (zelfs aan de andere kant van de metalen buis).

[ Voor 32% gewijzigd door Rukapul op 11-09-2020 16:59 ]

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
rickskeg99 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 16:45:
[...]

Dat was meer omdat hij verstopt was en ik dacht even snel los, leeghalen en weer vast maken
Goede les denk ik... Dus niets zelf doen in een huurhuis. Bij issues; melden bij de verhuurder en als er geen actie wordt ondernomen een externe partij inschakelen (zoals loodgieter). Dan kom je zelf niet met je velletje knel te zitten zoals je dat nu zit (toon nu maar eens aan dat de gevolgschade niet door jouw werkzaamheden komt).

Verder zou ik gewoon melden dat het defect niet door jouw actie komt en dat bij verhuren ook investeren hoort, zoals dit een paar jaar terug in dit geval al had moeten gebeuren. Ik ken je relatie met de huisbaas niet, aan de andere kant riekt dit al naar een type huisjes melker dat dit soort discussie wel verdient.

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
E-Vix schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 16:45:
Lekkage kan geen scheuren veroorzaken (de bak is zo te zien van glasvezel en dat kan heel goed tegen vocht).
Helaas maken ze de bodem in zo'n ding vaak van spaanplaat. Als daar op de een of andere manier ook maar een klein beetje water bij kan komen verliest het al zijn sterkte en zak je zo door je douchebak heen. Maar tenzij het water tot aan de onderkant van de douchebak heeft gestaan lijkt het me niet heel aannemelijk dat het door een lekkage aan de afvoer komt.
Pagina: 1