Desktop Behuizing advies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• OkkeB
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06-11-2025
Beste Tweakers.

Ik heb op dit moment een leuke desktop die door veranderende omstandigheden niet meer handig is. Ik ben in een camper gaan wonen en wil hiermee de koemde paar jaar door europa gaan reizen. Mijn camper is voor electra erg goed beholpen en als deel hiervan wil ik graag een desktop pc.
Ik heb een werklaptop voor werk, maar voor game wil ik graag een dedicated desktop.
Stroom is geen probleem,

Ik ben van plan om mijn videokaart te gaan vervangen met een RTX 3070 of 3080 wanneer die uitkomen, maar dat kan voor nu even er buiten worden gehouden.

Mijn grootste limitatie voor de desktop is afmetingen. Ik heb niet heel veel plekken waar hij vast kan staan. De meest logische plek is 20cm breed, 35cm hoog, 40cm diep. (kan tot 55cm diep maar komt dan dichter en dichter bij knie).

Mijn huidige monster past er met geen mogelijkheid.

Nu heb ik rondgekeken en een paar mogelijke behuizingen gevonden maar weet niet zeker wat het handigst is om voor te gaan.

Huidig systeem:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7-6700K Boxed€ 264,05€ 264,05
1MoederbordenGigabyte GA-Z170XP-SLI€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenMSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 0,-€ 0,-
1Interne harde schijvenSeagate Desktop HDD, 2TB€ 104,70€ 104,70
1BehuizingenFractal Design Define R5 Zwart€ 100,21€ 100,21
1ProcessorkoelingScythe Fuma€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internCrucial CT2K8G4DFD8213€ 0,-€ 0,-
1VoedingenCorsair RM750i€ 159,72€ 159,72
1Solid state drivesSamsung 850 EVO 1TB€ 249,-€ 249,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 877,68

Ik zou dus op het moment het liefst zoveel mogelijk hergebruiken.

Mijn lijstje mogelijke behuizingen:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1BehuizingenAerocool CS-100€ 22,97€ 22,97
1BehuizingenFractal Design Define Nano S Zwart€ 59,-€ 59,-
1BehuizingenFractal Design Era ITX Grijs€ 115,62€ 115,62
1BehuizingenKolink KLA-002€ 38,95€ 38,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 236,54

Elke heeft eigen voor en nadelen wat ik kan vinden
-Aerocool:
Micro/Mini ITX dus ander moederboard
En als ik het goed lees past mijn huidige CPU cooler niet bij deze behuizing : Scythe Fuma 149mm, deze case max 145mm

-Fractal Nano S
Mini ITX dus ander moederboard
En als ik het goed lees past mijn huidige voeding niet (Max diepte 160mm, en Corsair is 180mm)

-Fractal ERA ITX
Mini ITX dus ander moederboard
Bij gebruik van mijn huidige (atx) voeding hoe ik nog maar 2x 2,5 of 1x3,5 over voor mijn schuiven, dus moet dan mijn harde schuif laten zitten en alleen SSD houden

-Kolink KLA 002
Lijkt perfect maar kan geen reviews vinden

Verdere Info:
Uiterlijk kan me niet heel veel schelen, desktop staat op een niet super zichtbare plek
Geluid binnen bepaalde grenzen maakt me ook niet superveel uit. Zal gewoonlijk met koptelefoon gamen. Voor films gebruik ik de laptop
temperatuur lijkt me wel van belang. Op de beoogde plek heeft de desktop zowel voor, achter en aan de rechterkant ruimte om te ademen.
Ik ben me op de hoogte van het (grote) risico wat ik loop met een HDD in een auto. Ik gebruik het alleen voor onbelangrijke dingen en heb het risico dat die mijn reis niet overleeft ingecalculeerd. Zal waarschijnlijke tezijnertijd een losse HDD kopen voor films e.d. wat ook makkelijker maakt tussen laptop en pc te verhuizen

TLDR:
Ik zoek een behuizing van maximaal 20(b)x35(h)x40(d). Wie weet een goede of heeft ervaring met een van degene op mijn lijst.

Met vriendelijke groet
Okke

Alle reacties

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01 09:01

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Schopje naar CAA, het gaat tenslotte om maar 1 component. :)

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:19
pricewatch: Metallic Gear Neo mini Zwart is misschien wel wat. Moet je alleen nog een Mini-ITX bord zien te vinden. Je voeding en cpu koeler passen er iig in.