Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors86
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:40
Ik heb een laptop (HP probook 650 G5) welke een ingebouwde bluetooth transmiter heeft, is het normaliter mogelijk om hier meerdere apparaten op aan te sluiten, zoals bijvoorbeeld een muis en toetsenbord?

Ik wil voorkomen dat ik een losse dongle gebruik, maar ik weet niet zeker dat beide gebruik kunnen maken van de zelfde transmiter. Met een Android is dat volgens mij namelijk niet mogelijk en weet niet hoe dat met Windows zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De meeste bluetooth hosts kunnen met een aantal apparaten tegelijk verbinden. Een muis en toetsenbord tegelijk zou geen probleem mogen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:13

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Voor devices met hogere bandbreedte hangt het wel een beetje van de BT versie af maar zoals @Admiral Freebee al aangeeft kan het standaard (ook de eerste versie) een muis+tb aan.

[ Voor 6% gewijzigd door DukeBox op 11-09-2020 15:53 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:56

The Zep Man

🏴‍☠️

Om op @DukeBox in te haken:
Van wat ik lees heeft de 650 G5 ondersteuning voor Bluetooth 5. Ik zou me niet zo zorgen maken over het tegelijkertijd aansluiten van een toetsenbord en muis, een headset, een game controller, een presenter, een... ;)

Verder kan Android gewoon gebruik maken van meerdere Bluetooth apparaten tegelijkertijd. Mogelijk zijn er softwarematige beperkingen in het besturingssysteem (maar 1 actieve headset, maar 1 Bluetooth game controller?, etc.), maar dat mag voor de meeste use cases de pret niet drukken.

[ Voor 36% gewijzigd door The Zep Man op 11-09-2020 15:56 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:04
Ligt ook aan welk muis / tobo je wilt aansluiten; Ik heb een Bluetooth muis, maar die werkt alleen met de bijgeleverde dongle en kan ik helaas niet koppelen aan de bluetooth host van de laptop zelf... Dus kost me een USB poortje.

[ Voor 0% gewijzigd door stefanass op 11-09-2020 15:57 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:56

The Zep Man

🏴‍☠️

stefanass schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 15:56:
Ik heb een Bluetooth muis, maar die werkt alleen met de bijgeleverde dongle en kan ik helaas niet koppelen aan de bluetooth host van de laptop zelf...
Is dat wel echt Bluetooth? Zie je het logo op beiden staan?

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stefanass
The Zep Man schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 15:57:
[...]
Is dat wel echt Bluetooth? Zie je het logo op beiden staan?
Jazeker; Niet op de muis zelf maar wel op het doosje - De muis is ook terug te vinden onder de connected bluetooth devices in de system tray. Bij de meeste BT muizen kan het wel gewoon overigens, maar deze is om 1 of andere reden niet te koppelen zonder de dongle. Voor mij geen probleem, maar als dit de reden is voor de vraag van TS (geen USB poort willen verspillen) dan is het wel reden om daar even naar te kijken.

[ Voor 29% gewijzigd door stefanass op 11-09-2020 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors86
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:40
Allemaal bedankt voor jullie antwoord, ik ben hiermee geholpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefanass
sjors86 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 16:07:
Allemaal bedankt voor jullie antwoord, ik ben hiermee geholpen
Voor de zekerheid nog een aanvulling; Mijn (cheap-ass chinese) muis heeft geen "connect-knop" om hem te kunnen koppelen. Ik begrijp van mijn collega dat er ook Microsoft muizen zijn die hetzelfde hebben - die werken dus ook alleen met de dongle die wordt meegeleverd.

Als er een connect knop op de muis zit zou je hem met een laptop moeten kunnen detecteren & koppelen.
Pagina: 1